cola of water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Re: cola of water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:36

Die onderste dingen zijn allemaal helemaal niet waar hoor dat hebben ze al heel vaak geprobeerd bij brainic en mythbusters etc. Die cola doet echt vrij weinig. Het is niet zoveel zuurder als vruchtensappen hoor, het is alleen niet natuurlijuk.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:36

misschien moet ik toch maar eens gaan afkicken van mijn coca cola cherry verslaving. :')

er zit dacht ik wel een foutje in deze zin:
Je verwijdert al het email van je tanden, voor altijd!
het moet toch glazuur zijn of ben ik nou blond bezig? :o?

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:38

Door al dat gepraat over cola krijg ik er eigenlijk juist zin in .. :=
Maar het zet idd wel aan het denken! Ga maar even wat water drinken. :))

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:41

Ik drink nooit cola.
Heb ook wel eens van een tandarts gehoord dat een glas jus d'orange net zo slecht voor je gebit is. Poetsen na het eten van een banaan is ook niet goed voor je gebit.
Heb ook wel eens ergens gelezen dat cola 'goed' is voor astma-patienten, om de longen open te houden.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:45

Ik ben zowieso al van mezelf een waterdrinker. Bij het eten, tussendoor en in een flesje mee naar school, ik drink bijna overal water. Veel dorstlessender en ik vind het eigenlijk ook veel lekkerder :=
Cola drink ik soms maar eigenlijk alleen als mengdrankje dus met bacardi of berenburg :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:46

oei dan ga ik toch voor water

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:48

juval schreef:
ik dronk voorheen zeker wel een liter cola light per dag, maar ik ben blij dat ik daar drastisch mee ben geminderd. Nu drink ik het alleen nog heel af en toe in het weekend.

Aspartaam zit natuurlijk niet alleen in cola light, maar in bijna alle light producten. Dus eigenlijk zijn de normale producten waarschijnlijk wel een stuk gezonder.

Het gaat hier wel om de combinatie van coca en aspartaam.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:49

Haha, eigenlijk zou je dit naar Chiel Beelen moeten sturen, die leeft volgens mij op cola.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:04

Ben ik even blij dat ik cola vies vind :))

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:08

Gelukkig voor mij ben ik geen fan van de bubbeltjes en vruchtensappen dus is t al gauw water of thee of koffie. Alleen dat laatste niet voor t slapen gaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:11

coca cola is 1 van de grootste misdadigers..
en water is ook veel goedkoper :P

ik kreeg er ook zo'n mail over, iets anders, alhoewel ik me altijd afvraag welke bronnen men heeft gebruikt en in hoeverre er bewijzen van zijn, maar toch, het zet je wel aan het denken.

gelukkig drink ik zelden cola, krijg er zo'n raar gevoel van aan mijn tanden. vruchtensappen moet ik ook afleren voor mijn tanden. dus richt mezelf meer op thee, melk en water.. en af en toe een lekkere starbucks koffie :P

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:17

Eigenlijk verbaast dit allemaal me niks.. :o
Per week drink ik denk ik max 2 glazen cola, en dan zit ik al ver..
Meeste zit ik 's zomers op ijsthee en water.. In de winter vaak thee en water.

Dus die paar keer mag niet erg slecht zijn, maar ik ben me er zeker van bewust dat het een slechte drank is... :j
Alleen ben ik ervan overtuigd dat veel vruchtensappen, die bomvol suikers zitten, ook echt niet goed voor je zijn.. Maar denk dat Cola daar met kop en schouders bovenuit steekt ivm het zuur.. :)

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:27

Is het raar dat ik nog steeds zin in cola heb?? :Y)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:28

Gelukkig drink ik al niet zoveel cola. Ongeveer 2 glazen per week.
Meestal zit ik aan de vruchtensappen, thee en water. Maarja zo kun je voor alles wel wat verzinnen. Zo zou honing kankerverwekkend zijn, nou misschien als je 3 potten per week eet :+ Een glaasje cola op z'n tijd zal heus geen kwaad kunnen.
Maar hoe zit het dan eigenlijk met sinas en 7up, dat is toch ook zuur? En als een nagel oplost in cola, zouden onze darmen dan ook niet allang opgelost moeten zijn? Als cola echt zo slecht is lijkt mij dat je darmen er ook niet zo tegen bestand zijn..

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:34

Pff, ik vind cola echt heel lekker maar ik wist niet dat het zo slecht was... Ongezond oke.. Maar zoveel effect....

Ik denk dat ik wel wat minder ga drinken! Water drink ik zowiezo wel veel.

Miriam91: Ik denk dat onze darmen niet oplossen omdat wij de cola er ook nog uit plassen?

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:38

Ik ben verslaafd aan cola maar nooit geweten dat het zo slecht is.
Reden te meer om toch meer water te gaan drinken.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:42

Altijd al geweten dat cola niet goed was :P

maar dat van water wist ik ook niet dat het zoveel positieve dingen aan zitten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:47

Ach, ik blijf maar gewoon me cola drinken hoor. :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:53

Ik voel me ineens erg gezond met mn water, roosvice, spa fruit en thee. Ik drink alleen cola als ik even een energy-boost nodig heb, heb het dus nooit in huis.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:49

roodje schreef:
Miriam91: Ik denk dat onze darmen niet oplossen omdat wij de cola er ook nog uit plassen?

Maar de schadelijke stoffen kunnen in je lichaam toch ook al hun werk doen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:59

Ik ben heel vaak misselijk en ik heb altijd een flesje cola bij me, als ik namelijk een slok neemt, krijg ik een rustiger gevoel in mn maag en zakt de misselijkheid wat weg, zag dat het bij andere mensen ook dat effect heeft! En als je cola zonder prik drinkt, helpt dat tegen diarree, serieus!

Wat betreft het tanden poetsen na het drinken van cola, het werd al eerder gezegd, dat is net zo slecht als je tanden poetsen na het eten of drinken van andere producten met zuren (zoals andere frisdrank, vruchtensap en fruit).

Maarja, het is dan wel weer waar dat je je wc-pot heel goed schoon krijgt door er cola in te gieten!

Ik denk gewoon dat je cola niet de hele dag door moet drinken, maar ook lekker een paar koppen thee of glazen water naar achter moet slaan op een dag en dat er dan niets aan de hand is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:11

juval schreef:
blablabla...
DRINK JIJ DAGELIJKS DE HOEVEELHEID WATER DIE JE LICHAAM NODIG HEEFT ? Zie ook mijn boek Vitaal met water.
...blablabla

Volgens mij verkoopt mevrouw de schrijfster graag veel boeken ;)

Het is ook voor een groot deel het koolzuur waardoor al die roest wordt opgelost, en als je cola doorslikt dan wordt dat koolzuur meteen eruit gehaald. Het is echt niet zo dat je darmen er direct door oplossen.
Ik denk dat de zoetstoffen in light producten veel slechter zijn, die worden opgenomen in je lichaam en kunnen kanker veroorzaken.

Ik drink nu elke dag lekker een glas cola (of eigenlijk liever dr pepper of dr foots of cherry coke), lekker met suiker :D En dat blijf ik ook doen hoor.
Er is zo veel slecht.. Als je dat allemaal moet gaan mijden dan kun je beter je eigen groente en fruit gaan verbouwen en verder helemaal niets meer eten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:15

liedje89 schreef:
Die onderste dingen zijn allemaal helemaal niet waar hoor dat hebben ze al heel vaak geprobeerd bij brainic en mythbusters etc. Die cola doet echt vrij weinig. Het is niet zoveel zuurder als vruchtensappen hoor, het is alleen niet natuurlijuk.

Ik ontroest er dingen mee..
ik maak idd ook de bumper ermee schoon :=
en ja, vlekken krijg je er ook super uit kleding!

En ja.. ik drink het ook :P
moet ik maar eens mee stoppen haha!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:03

Zo dat wist ik niet, ik ga maar meer water drinken
en het beetje cola wat ik drink word gewoon helemaal geen cola meer :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:55

Ik drink 3 liter water/dag, verder bijna niks, en cola vind ik niet te zuipen.
Ik merk het ook enorm aan mijn huid!