Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Hypoglykemie hoeft helemaal geen voorloper van diabetes te zijn hoor! Zeker niet als je je aan bepaalde dieetvoorschriften houdt, en door suiker te bannen ben je al heel goed bezig.

ranna schreef:SusanH schreef:Hypoglykemie hoeft helemaal geen voorloper van diabetes te zijn hoor! Zeker niet als je je aan bepaalde dieetvoorschriften houdt, en door suiker te bannen ben je al heel goed bezig.
@Misty, suiker is echt een rotstof. Als je gezondheid je lief is met een boog er omheen.
Hoe kan je dokter trouwens zeggen dat je geen hypoglycemie hebt, heeft hij dat onderzocht?
ranna schreef:Lielle, het beste is gewoon de ingrediëntenlijst van alle verpakte voeding te lezen. Ze pleuren het letterlijk overal in! In de meest vreemde dingen waar ik het nooit had verwacht. Zo had ik bijv. eerder een yoghurtsladressing die zuur smaakte maar wat denk je? Ja hoor, suiker erin. Dit is al jaren terug maar ik stond er toen heel raar naar te kijken.
Vers eten is het beste wat je kunt doen dan weet je zelf wat je erin doet.
Bbreedveld: hypoglycamie is een voorloper van suikerziekte en is moeilijk vast te stellen omdat je bloedsuikerniveau nogal wisselt gedurende de dag.

katiavl schreef:Is makkelijk vast te stellen hoor, via een simpele bloedtest
Ik vind dus dat er veel mensen hier een beetje extreem bezig zijn
Ik vind het dieet erg zwaar in alles zit suiker bijna

opisop_shop schreef:arans schreef:Ik eet trouwens sinds maandag geen suiker meer.
Vertel! Hoe bevalt het, hoe doe je het qua voeding?
) en jam. Brood beleg vind ik trouwens nog wel moeilijk. Mijn moeder had vandaag alleen maar boter op mijn brood gedaan die wist blijkbaar ook niks te verzinnen.
Noormaal neem ik jam op sandwichspread op mijn brood, maar nu blijkt er dus ook suiker in sandwichspread te zitten. We hebben wel vegetariche plakjes en paté liggen, maar het lijkt af ze bij alle twee de smaak van vlees proberen na te maken, en dat vind toch al niet zo lekker. Ook heb ik gewoon pure meuslie en havermoute gekocht, samen met extra noten en gedroogde vruchten, zodat ik dat ook 's middags kan eten. Brinta met melk mee naar school gaat namelijk niet zo makkelijk 

) een dankbaar gebaar; eten weggooien kan natuurlijk echt niet...
SusanH schreef:Je hebt suikervervangers uit de fabriek (zoals aspartaam, sorbitol e.d.) en natuurlijke suikervervangers zoals tarwestroop en maismoutstroop. De meeste mensen reageren niet op de laatstgenoemden en daar kun je volop producten van kopen in de natuurvoedingswinkel. 2misty2 misschien kun je eens een afspraak maken met een dietiste? Die kan je dan een handje helpen om te zoeken naar dingen die je wel mag en kunt eten.