Boodschappen doen in Duitsland?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Boodschappen doen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:58

Vrienden van me die in Duitsland wonen die hebben herhaaldelijk de tip gekregen om gewoon je eigen koe/varken te houden voor de slacht.
Veel goedkoper en als je 'm laat slachten zal je er vast wel wat over te zeggen hebben in welke stukjes 'ie terug moet komen, denk ik. :Y)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:58

yoghurt missen wij ook erg, het brood is nog te doen en een x in de zoveel tijd bakken we er zelf een.
Wt is ook nog al een mis zijn de o zo handige en snelle zakjes voorverpakte gesneden groenten/salade.

De Aldi verkoop de gewone pakken vanille en chocolade vla.

Schappen vol ontbijtgranen zijn leuk maar dat eten de kinderen hier met yughurt en dat verkopen ze weer niet.

Ik had laatst een zak muslie gehaald bij de raffeisen van het merk hovler, ik voer nu haver bij. Ze wordt er een beetje sloom van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:03

upendo schreef:
Vrienden van me die in Duitsland wonen die hebben herhaaldelijk de tip gekregen om gewoon je eigen koe/varken te houden voor de slacht.
Veel goedkoper en als je 'm laat slachten zal je er vast wel wat over te zeggen hebben in welke stukjes 'ie terug moet komen, denk ik. :Y)

ik heb 2 biggels in de achtertuin...

ahhh zie mijn biggeltjes al naar de slager gaan...ze slachten overigens nog veel bij een slagerij zelf,kleinschalig...leverd handige hondenvoer adresjes op :D

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:54

Sommige dingen mis ik wel. Zoals gewoon vers brood, pakken vla, nederlandse kaas.

Maar verse groenten en vlees heb ik totaal geen probleem mee hier. Wij kopen altijd de zogenoemde grote hompen. (niet bij real, daar zijn ze altijd zo vet) Hakken het in stukken en doen het dan in porties in de vriezer. Zo ben je uiteindelijk het goedkoopste uit. Verse groenten ook, als er een aanbieding is. Klaar maken, wecken en klaar ben je voor lange tijd. Of eigen peren oogst, koken in rode wijn, in potten/vriezer, en ook klaar.

Nee totaal geen problemen mee met het eten in duitsland. en af en toe rijden we naar NL of de kaasboer neemt wat voor ons mee uit NL, die komt iedere 2 weken hier langs.

Zelf varkens houden voor de slacht, ik denk niet dat ze dan nog bij de slachter belanden :D. Maar onze buurman fokt ze groot voor ons, en wij betalen dan het onderhoud. Uiteindelijk worden ze geslacht en hebben wij een lekker stukje vlees en geen leed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:00

FrankavdT schreef:
Unwritten schreef:
Kaufland, Walmart en Reál *\o/*

Ik ben vaste kland bij de Kaufland en Real net over de grens :D Heerlijk wat ze daar als assortiment hebben, alleen de toetjes al :oo wij noemen het stiekem ook wel toetjesland :D

Mijn zus woont in Duitsland, en de Kaufland en de Real zijn idd de winkels waar ze heel graag komen!! Van het weekend hadden ze weer een nieuw toetje ontdekt bij de Kaufland hoor... :Y)

Heb ik klant nou met een d geschreven :oo :')

Kaufland en Real zitten ook lekker dicht over de grens, Kaufland in Kleve en Emmerich (al is die in Kleve groter), en de Real in Rees :D

Vind het ook ideaal dat ze bij de Lidl in duitsland A merken hebben, coca cola halen wij daar altijd hele voorraden van. En bij de Kaufland hebben ze nog Pepsi Twist, dat hebben we in Nederland ook niet meer :D En Vanille cola van de Coca Cola, en natuurlijk de SchwipSchwap :j

Lidl zit overigens ook net over de grens, in Emmerich eentje, in Kleve (bij de McDonalds daar) eentje, en in Anholt. (Bij Dinxperlo over de grens).

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:32

Jaaaaaaaaaaaaa hier nog een Duitsland ganger. Wel grappig dat er nu zoveel Duitsland-bokkers komen melden wat ze daar missen ipv wat wij dáár vinden :+

Ik ga voor de Vanille Cola en de Mandarijnen Fanta sowieso. Verder de heiss und schnell, toetjes, mintsnoepjes met chocokern en goedkope chocola met marsepeinvulling. Vast nog meer maar dat vergeet ik dan nu even :=

Ik ben vooral bij de Kaufland en de Marktkauf geweest, inderdaad in Emmerich en Kleef laatst nog. Die in Kleef is wel groter, maar vond die in Emmerich mooier :o

Eens uitzoeken waar die Real/Rees is want die ken ik nog niet volgens mij, dat vraagt om onderzoek :))

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:45

Doe mij ook maar de supermarkten in nederland, vooral brood vind ik niet te eten,goed vlees is moeilijk te vinden en duur, en weinig drop keuze, limonadesiroop ook bijna niet te krijgen, wij gaan ook eens in de zoveel tijd inslaan in nederland.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:39

Dan zal ik vast velen jaloers maken als ik zeg dat ik straks weer voor de wekelijkse boodschappen de deur uit ga :D

Ik denk dat velen zo positief zijn omdat het voor hen een uitje is - als je net als ik al twee en een half jaar dag in dat uit hetzelfde moet eten, gaat de lol er wel af hoor ;)

Er is werkelijk niets dat ik zou missen uit de Duitse supermarkt, al is de Mezzo Mix (cola met sinas) wel een aardig drankje :)) *denkt nog even na*
Nee, kan niks bedenken waar ik verslaafd aan ben hier :n

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:52

@ Barmat, misschien eens boodschappen gaan doen bij de Aldi !? Daar hebben ze zo ongeveer van elk produkt een light variant, 's ochtends een uitgebreide verse groente afdeling en yoghurt (ja, ook light) in 500ml bekers. De Rewe heeft ook een enorme verse groente afdeling. Voor die produkten hoef je echt niet naar NL hoor.

Ik doe alle boodschappen in Dld, soms haal ik eens wat komijnekaas of lekkere oude kaas uit NL, brood bakken we zelf. Ik vind dat ik hier bijna alles kan krijgen wat ik hebben wil. Het enige wat ik niet goed kan vinden zijn de groentesauzen, die haal ik meestal in NL. En voorgesneden groente heb je hier inderdaad ook niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:58

De Aldi is hier helaas maar superklein en hebben dat soort dingen niet, eerder alleen veel sneukelarijtjes zoals koeken, chips en chocola (wel goedkoop voor feestjes). Rewe ken ik niet.

Ik ga altijd naar de Netto, die is het gunstigst en heeft een breed assortiment. Maar ook de light yoghurt vind ik zo gelatine-achtig smaken, niet lekker fris :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:06

wij gaan hier altijd naar de netto en edeka.. (netto was de Plus)

verder vind ik de lidl echt zooo'n butzaak,echt....kom er zelden of er moet echt wat in de aanbieding zijn waarvoor ik wil kijken,alhoewel mijn vriend zijn bier er haalt en zegt dat dat lekkere bier is,maar goed,die zuipt alles wel naar binnen..al is het slootwater met biersmaak...

lidl heeft wel lekkere lasagna :j en vaak is het fruit er goedkoop voor de biggels :D ,en ze hebben heerlijke ijsjes,dat dan weer wel.

denk dat het inderdaad voor vele en uitje is,maar ja,voor ons is de appie een uitje,hahha,even in holland loeren en dan heeeel snel weer terug....

(hee barbara doe jij je baardje weg?? )

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:45

Ha ha ha, ja een "middagje AH-doen" (en iedere keer weer verbaasd zijn over de hoeveelheid nieuw spul dat op de markt is)

Voel me dan net een klein kind: en dit, en dit en dit en dit en oh dat wil ik ook proberen!!!! (niet goed voor de portemonnaie!!!)

Kimmie: Als ik een heel goed tehuis kan vinden, dan mag Ozzy inderdaad weg, hij schiet er te vaak bij in en dat vind ik zo sneu voor hem, dus mocht je iemand weten.....

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:49

mijn moeder woont in Dl en doet daar dus ook boodschappen.
verzorgings producten en make-up zijn veeeeeel voordeliger, maar dan wel bij de drogst
Zo betaal je voor een nivea deo ong 1.50? en voor een pompje handzeep onder de 1 euro
In de supermarkt moet je bewust winkelen, chips en koffie zijn bv duurder

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:54

@ Smartie, hoezo (en vooral waar :D !) krijg jij kleding e.d tax free ?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:25

Siggy schreef:
@ Smartie, hoezo (en vooral waar :D !) krijg jij kleding e.d tax free ?

:D Nato basis in Geilenkirchen. Er zit in Duitsland ook nog ergens een Amerikanse basis daar schijnt alles nog goedkoper te zijn.
Andre moet daar ook nog een keer heen heb al opdracht gegeven om wat mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:27

bij de muller drogist heb je haarverf waar je in nederland 12 euro voor betaald voor 2.99 :+

en ze hebben fruttini huidverzorging in dld :+:

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 13:00

Weet iemand wat de dichtsbijzijnde winkel is vanuit Drenthe/Groningen? :)

Edit: En dan het liefst een grote winkel? :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:04

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:43

Ah ja, drogisterijartikelen is weer een heel ander verhaal - dat is hier verschrikkelijk veel goedkoper als in NL :j

Haarverf voor 3 euro van LÓreal bijv., deo voor 2 euro van Rexona, Maybelinne Make-up voor ongeveer de helft... dat scheelt wel stukken. Vooral als je ook nog eens naar discounters gaat zoals Rossmann Drogeriemarkt of Schlecker.
Müller is ook zo'n mooie keten - ik verdenk ze er van een dochteronderneming te zijn van Kruidvat, want je kunt er spullen van Essence kopen, wat het huismerk is van Kruidvat ;) . In ieder geval heb je daar van alles - van Chanel tot Calvin Klein, Essence dus tot Allessandro, Estee Lauder en Clinique, en allemaal voor fracties van prijzen in NL.

Ook kun je er speelgoed en bepaalde levensmiddelen kopen. Müller kun je bij mij in de regio (Noord-West) in het grensgebied vinden in Oldenburg en bij Leer in de buurt. Dat is in ieder geval de moeite waard om eens inkopen te doen als je veel van dit soort dingen gebruikt.

Kleding kun je goedkoop scoren bij Takko en Kik, ik haal er vaak sokken, leggings, ondergoed en paardenshirts. Soms heb je voor een euro al wat. Ook haarspelden, elastieken en dat soort frutsels kun je daar voor een paar centen goed krijgen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:49

we zijn van ellende maar meteen in DL gaan wonen

sommige dingen mis ik hier wel zoals satesaus
of lekkere chips of lekker brood

het vlees kan behoorlijk duur zijn
maar goed als je slim winkelt ben je goedkoop uit
hier heb je ook Rewe en Edeka
lidl aldi
plus

en indd kleding bij de takko en de kik daar slaag ik altijd wel voor de kinderen

voor de paarden (spullen) ga ik wel naar nl hier hebben ze echt enkel dure merken voornamelijk kieffer

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:54

De soepen en sauzen haal ik erg graag in de duitse supermarkt. Veeeeel meer keus. Steek ik soms speciaal even de grens voor over.
Verzorgingsproducten moet ik ook eens gaan onthouden.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:27

Mijn ouders gaan ook eens in de twee weken naar de Real in Duitsland om boodschappen te doen. En ik ga ook mee als ik een haarkleurtje nodig heb. :D
Vooral de drogisterijproducten zoals haarkleuring, tampons ed. zijn daar veel goedkoper dan hier. :j
Ook hebben ze véél meer keuze in soepen, sauzen, kruiden en toetjes als hier. Vooral van de merken Knorr en dr. Oetker is super veel keus.

Eefje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:32

Als wij naar Oostenrijk gaan, (dat is best vaak) gaan we altijd naar een super grote Spar. Weet alleen even niet hoe de plaats heet.. Daar kun je echt van alles kopen super grote supermarkt, gewoon een warenhuis.

Interspar heet het.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:37

Cyrilletje ze hebben veel soepjes en sausjes maar doodgewone roomsaus hebben ze dan weer niet...en geen hagelslag en vruchtenhagel,basterdsuiker gewone croma ed.....die halen we allemaal in nederland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:33

De Interspar :+:

En tampons inderdaad, haal ik ook in Duitsland. 3 euro voor een box die 56 stuks bevat. Die dozen verkopen ze hier in Nl niet eens :D