Paulien wat fijn dat het onderzoek goed is gegaan. En super dat je zo'n complimetn hebt gehad ! Dat verdien je ook wel na zoveel kilo's !
K_im
Geplaatst: 24-06-09 22:24
Ik kom me ook weer eens melden, als jullie dat goed vinden natuurlijk
Ik denk een jaar of wat geleden dat ik hier ook een tijdje aanwezig was, maar dat 'verwaterde' een beetje.
Ik ben 17 jaar, zit vanaf volgend jaar in HAVO 5, werk bij een supermarkt.
Ik ben 1.64m en veeeeel te zwaar. Ik ben 1 januari 2009 begonnen met het afvallen, voor de eh.. heel veelste keer! En ja! het was me gelukt, ik was 13 kilo kwijt in ongeveer 3/4 maanden. Nu stond het weer een tijdje stil, drukte met school, privéomstandigheden die niet ideaal zijn, noem maar op. Batterijtjes van de weegschaal waren ook leeg, en ik bleef maar eetbuien krijgen (tijdens die eetbuien weet je dat je het eigenlijk niet moet doen, maar je doet het toch, op zulke momenten kon het me gewoon niet meer schelen!) en ik dacht blijkbaar, wanneer de weegschaal het niet laat zien, is het er ook niet.. Ben nu dus weer 5 kilo aangekomen, en afgelopen 3 dagen wel weer 0,3 kilo afgevallen! Dus.. het gaat wel weer een beetje de goede kant op, maar ik hoop dat dit een beetje een houvast voor me wordt.
Ik weet dat ik onder andere moet leren dat ik best (gezonde) tussendoortjes kan gaan eten en ik moet die weegschaal echt met rust laten! Wanneer ik aan het afvallen ben, sta ik continu op de weegschaal! In de ochtend, uit school, na het eten en voordat ik naar bed ga! Ik weet niet wat het is, maar ik wil het gewoon weten! Iemand tips?
Nee, een nachtje zonder melk heeft 'm goed gedaan geloof ik.
We hebben inderdaad een superfijne hal nu, zeker met de nieuwe bodem. Binnenkort vestigt DAP Wellensiek zich ook bij ons, dus dat is helemaal fijn.
K_im
Geplaatst: 24-06-09 22:38
Mijn poging tot een planning voor morgen: -ontbijt; glas water, 2 bruine broodjes met zuivelspread en komkommer, kop thee zonder suiker. -tussendoor; appel, glas water. -lunch; 2 bruine broodjes, halvarine en vruchtenhagel, glas water, glas melk. -tussendoor; glas water, musli reep. -avond; wat de pot schaft zullen we maar zeggen.. -tussendoor; waterijsje (raketje/peere ijsje)
Daarnaast drink ik tussendoor nog flesjes water/spa rood.
Zeer schandalig sok! Blijft EK al braaf in de wei?
Welkom voor wirobelgje en kim! Je dag ziet er netjes uit zo op het eerste zicht, eet je broodjes of boterhammen? Wellicht 's middags nog een extra stuk fruit.
Pantykous
Geplaatst: 24-06-09 22:41
Ik mis wat zuivel. Eet je meergranen, bruin of volkoren brood?
Siz, hij bleef eerder altijd braaf in de wei, maar de laatste tijd komt hij steeds mee. Ook best.
K_im
Geplaatst: 24-06-09 22:44
Ik eet 'normaal' bruin brood.. Ik moet morgen boodschappen doen, dus misschien kan ik het broodsoort veranderen als volkoren of meergranen beter is. Zuivel, ik zou eerlijk gezegt niet weten waar ik dat nog bij moet doen.. Misschien wat yoghurt bij mijn appel als tussendoor.. En nog een stuk fruit bij mijn lunch misschien?
_Patriciaa
Geplaatst: 24-06-09 22:45
Leuk eef ;D !
Meiden ik duik mn bed in
Sizzy
Geplaatst: 24-06-09 22:45
Wellicht dan bij de lunch nog een extra boterham. In de ochtend kun je bijvoorbeeld ook yoghurt eten met ontbijtgranen
SannevdM
Geplaatst: 24-06-09 22:47
Dat is handig zeg Eva! Dat wist ik helemaal niet. Ideaal.
Nou meiden, ik ga douchen & nog even filmpje in bed kijken. Byeee!
Pantykous
Geplaatst: 24-06-09 22:47
Kim, gewoon bruin brood is eigenlijk niet meer dan wit brood met een kleurtje.
Het beste is volkoren, maar meergranen is ook goed.
Melk kan ook, maar ik zou liever yoghurt nemen. Makkelijker verteerbaar en zitten goede bacterieculturen in.
K_im
Geplaatst: 24-06-09 22:51
Ik kan mijn ontbijt voor morgen niet aanpassen, aangezien ik morgen in de middag boodschappen ga doen en nu bijna alles op is. Een glas melk bij mijn ontbijt kan nog wel, maar wordt het dan niet wat veel? Ik bedoel en water en thee en melk.. Ik zal ook wat musli halen, als ontbijt en ik zal overstappen op volkoren brood.
_Patriciaa
Geplaatst: 24-06-09 22:52
Das waar
Hebben jullie nog ideeën voor broodvervangers als lunch? Het brood komt me een beetje mn neus uit.. Ben 's ochtends nu muesli met yoghurt aan het eten Maar zoek nog wat om tussen de middag eens af te kunnen wisselen..