ik ga hem vanavond maken dus zal morgen hier even verslag uitbrengen en even kijken of ik ergens een fotocamera kan scoren
Zappa
Geplaatst: 19-06-09 19:58
en hij staat in de koelkast nog even een paar uurtjes wachten en we kunnen smullen (hoop ik) ik heb er ook nog iets anders meegedaan dan het recept zegt maar dat verklap ik als ik hem geproeft heb
oja ik heb ook een taartvorm gemaakt ipv kleine portie's
Hij viel hier thuis heel goed in de smaak Heel toevallig kreeg ik vanmiddag bezoek en die heb ik ook een stuk voorgezet en die vonden hem heerlijk
Ik heb door de koffie een goede scheut cognac gedaan en dat viel heel goed in de smaak Verder heb ik de taart opgemaakt met aarbei en slagroom en daaroverheen chocoladesnippers en wat gehakte noten Ik heb behoorlijk uitgepakt en het was dan ook wel een caloriebom maar zo lekker
Ik heb het recept ook opgeschreven en in mijn receptenboekje gedaan Zeker voor herhaling vatbaar
Ik ga hem vanavond maken, wellicht dat ik hem in een springvorm doe, dat lijkt me wat makkelijker te maken. Weet iemand hoeveel boter en koeken je dan nodig hebt?
muppetmayo
Geplaatst: 23-06-09 14:50
Ik ga hem vandaag of morgen ook maken. Ik gebruik iig een heel pak bastogne, en moet nog even kijken qua boter..
Antheman
Geplaatst: 23-06-09 16:06
Rinske schreef:
Ik ga hem vanavond maken, wellicht dat ik hem in een springvorm doe, dat lijkt me wat makkelijker te maken. Weet iemand hoeveel boter en koeken je dan nodig hebt?
Oepsie, berichtje vergeten te plaatsen na het maken en opeten . Ik vond hem wel lekker, was alleen wel blij dat ik heel royaal was geweest met de bastogne-bodem . Ik vond de smaak wel lekker, maar wel een beetje eigenaardig. Weet ook niet waarom, misschien omdat het met vanille-kwark gemaakt is? Heb alleen zo geen inspiratie wat m.i. nog beter zou passen qua smaak.
IEts langer dan gepland, maar hij staat inmiddels in de koelkast Heb wel een iets te grote springvorm gebruikt, maar goed, dan wordt t maar een lage taart
Nou vanaf hier een dikke vette 8! Hij is erg lekker, de griekse yoghurt maakt m ook lekker fris, maar niet enorm zoet zoals ik vermoed met de vanille kwark. Wel heb ik een beetje ruzie met de bodem, ik denk dat ik iets te weinig boter heb gebruikt, hij valt namelijk een beetje uit elkaar. Ik ga m morgen meenemen naar mn werk, dan horen jullie vanaf daar de uitslag!