Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Als ik zin heb in een bepaald gerecht, dan eet ik het gewoon, of het nou januari of juli is.
in de zomer doe ik vaak andijvie met spekblokjes en dan augurkje er doorheen snipperen en scheutje yofresh... heerlijk! luxx schreef:Een vriend van mij heeft me wat bewuster gemaakt van wat het betekend als je zo leeft, dat is erg slecht voor het milieu omdat het van de plek waar het geproduceert wordt naar waar het geconsumeerd wordt vervoerd moet worden.
Karin schreef:luxx schreef:Een vriend van mij heeft me wat bewuster gemaakt van wat het betekend als je zo leeft, dat is erg slecht voor het milieu omdat het van de plek waar het geproduceert wordt naar waar het geconsumeerd wordt vervoerd moet worden.
Als het toch al in de winkel ligt, dan kan ik het net zo goed kopen. Geproduceerd is het toch al en als het niet verkocht wordt, dan wordt het weggegooid. Lijkt me helemaal zonde.
als niemand het koopt, wordt het ook niet meer geproduceerd.
Sizzy schreef:Dat is wel beetje kop in het zand steken natuurlijkals niemand het koopt, wordt het ook niet meer geproduceerd.
Niet dat ik het niet koop hoor, maar deze redenatie klopt alleen niet

Andijvie groeit gewoon in de tuin in de zomer dus ik snap die hele discussier hierboven niet.

Karin schreef:Zal best, maar ik eet ook niet dagelijks en zelfs niet wekelijks stamppot in de zomer.
Van die ene keer dat ik midden in juli zin krijg in stamppot andijvie wordt het milieu vast niet slechter. Er zijn nog genoeg andere dingen die ik voor het milieu doe, ik ga me daar niet schuldig om voelen. Als ik het niet koop, zijn er altijd nog minstens tien anderen die het wél kopen en daar heb ik dan weer geen invloed op.
.
luxx schreef:Een vriend van mij heeft me wat bewuster gemaakt van wat het betekend als je zo leeft, dat is erg slecht voor het milieu omdat het van de plek waar het geproduceert wordt naar waar het geconsumeerd wordt vervoerd moet worden.
Dat probeer ik dus niet meer of zo min mogelijk te doen.
Moet zeggen dat dat in Frankrijk (waar ik woon dan, in de grote steden zal het wel anders zijn) niet zo moeilijk is omdat je in de supermarkt overwegend seizoensgroenten te kopen zijn die ook hier vandaan komen.
De sla komt ook altijd hier vlakbij vandaan, dat staat erop, en is heel erg lekker van smaak veel lekkerder als de waterige sla in Nederland die op hydrocultuur in kassen verbouwd wordt.
Maar in Nederland wordt het leeuwendeel van de groenten en fruit aangevoerd vanuit andere landen omdat er gewoon niet genoeg geproduceert wordt dus die vlieger gaat voor jullie eigenlijk niet eens op.

*