Uit eten, wat geef je uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieZ_Horses

Re: Uit eten, wat geef je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:46

Rond de 30 a 35 euro per persoon.
Met drinken, voorgerecht, hoofdgerecht en eventueel nagerecht.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:17

Ziet er goed uit waar jullie gaan eten!! :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:25

Alles waar ik zelf nog voor moet opstaan in een restaurant (dus wokken, buffet, enz. enz.) vind ik niet echt uit eten. Da's meer voor als ik een keer zelf geen zin heb om te koken.

Voor een gemiddeld keertje uit eten (gewoon door de weeks) zal ik zo'n 40€ kwijt zijn.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:36

gemiddeld denk ik zo´n 30 euro. In delft zit een lekker mexicaan daar ga ik graag naar toe. Daar ben ik meestal tussen de 25 en 35 euro kwijt.
Op maandag ga ik altijd samen met mijn collega een daghap eten en die kost ons dan 6 euro p.p.
Het meeste dat ik ooit kwijt ben geweest aan uit eten gaan was volgens mij zo´n 45 euro. Kan mezelf ook niet zo goed voorstellen dat eten zo lekker kan zijn dat ik er 250 euro voor over heb. (dat is zo´n 15 % van mijn maandsalaris, echt te veel geld voor eten)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:39

De mexicaan op de markt knuffeldier? Die is idd erg lekker :j

Daghap wisselt ook erg per stad hoor wat ze kosten. In Delft liggen de prijzen bijvoorbeeld veel lager dan in Amsterdam, daar betaal je rustig het dubbele voor een daghap.

Pas bij een Afrikaan wezen eten, echt propvol zat ik & superlekker!! Waren 50 euro kwijt :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:42

ja de mexicaan in Delft is inderdaad ook erg lekker :9 (kom oorspronkelijk ook uit Delft ;) )
Op de beestenmarkt zat Jill's (heeft nu een nieuwe naam) daar is het ook super lekker eten!! was toen iets van 65 euro kwijt, en meer wil ik ook niet kwijt zijn. Dat was ontzettend lekker en kan me inderdaad ook niet voorstellen dat eten 250 euro waard is :n

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:40

Sizzy schreef:
De mexicaan op de markt knuffeldier? Die is idd erg lekker :j

Daghap wisselt ook erg per stad hoor wat ze kosten. In Delft liggen de prijzen bijvoorbeeld veel lager dan in Amsterdam, daar betaal je rustig het dubbele voor een daghap.

Pas bij een Afrikaan wezen eten, echt propvol zat ik & superlekker!! Waren 50 euro kwijt :)

ja die, vind het daar erg lekker eten. En op maandag lopen we altijd eerst even een ´daghappen rondje´ om te kijken wat ze waar hebben voor hoeveel. We eindigen vaak bij het boterhuis omdat daar op zondag en maandag de daghappen maar 6 euro zijn. Alleen nu ik een andere auto heb gekocht mag ik de komende 2 maanden niet meer vanmezelf :D (alleen of dat gaat lukken)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:47

Wat ik ook erg leuk vind is uit eten in bbq restaurant. Een bbq in het midden vd tafel en een buffet van vlees en vis wat je dan zelf gaat bakken. In tegenstelling van veel mensen hier, vind ik het juist heel lekker om even op te staan en rond te lopen. Ook wokken vind ik heerlijk en ook wel echt uit eten. Eigenlijk ben ik snel tevreden, Chiinees, Griek, Eetcafe, Italiaan, wokken, alles goed, zolang ik zelf maar niet hoef te koken, haha!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:43

knockout1 schreef:
Ook wokken vind ik heerlijk en ook wel echt uit eten. Eigenlijk ben ik snel tevreden, Chiinees, Griek, Eetcafe, Italiaan, wokken, alles goed, zolang ik zelf maar niet hoef te koken, haha!

helemaal mee eens, voor dat niet zelf hoeven koken :o

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:33

Wij gaan niet zo heel vaak uit eten maar als we gaan dan kijk ik niet zo wat ik uitgeef. Gelukkig hou ik er meer van om in een eetcafeetje te gaan eten dan in een chique restaurant, dus meestal vallen de kosten wel mee. Gisteren hebben mijn zusje en ik mijn ouders meegenomen uiteten en toen waren we per persoon €20,- kwijt!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:52

Meestal ben ik rond de €30/35 per persoon kwijt!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:49

Ik ben zelf helemaal geen sjiek persoon (dat klinkt best raar ;))
maar ik vind het heerlijk om naar een sjiek restaurant te gaan. Ik vind het helemaal niks om te gaan wokken, dan eet ik veel liever thuis....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:58

Het is puur afhankelijk van wat je op dat moment wil...
Ik heb erg fijne plekken waar ik erg graag naar toe ga en dan zijn we rond de 60/70 euro pp kwijt. Dat zijn hier de wat betere restaurants, maar niet te sjiek ofzo! Maar ik ga bijv ook graag bij de griek eten en dan ben je voor 30 euro pp klaar...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:51

Mijn man en ik gaan ieder jaar naar een top 10 restaurant(volgens de Lekker) Dat mag dan ook wat kosten.

Tussendoor kan het varieeren van 50 tot 125 pp. We kijken altijd even in de Lekker of op secialbite.nl om een

Maar ik ben op het gebied van eten zo gruwelijk verwend. (Ik ben opgevoed door mijn Opa en die is Chefkok van de Hoefslag geweest. In deze regio was dat ooit een toprestaurant)

Ik eet liever 3 dagen niet dan dat ik iets onder mijn neus door schuif van niet te vreten is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:46

Als we live cooking doen ( van der valk) dan is het 35,- p.p. vaste prijs en dan heb je zoveel eten als je wil en onbeperkt drinken (bier, wijn en fris) :D
En het eten is echt goed daar :) Alles wordt Live voor je klaar gemaakt ( zoals vlees, vis en wokken e.d.)

Als we naar een gewoon restaurant gaan dan vaak tussen de 30 en 45 euro :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:38

Wij gaan vaak naar de normale restaurants, die we goed bekend staan. Wokken en pizzaria's niet meegerekent. Ongeveer 35/40 euro pp. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:56

mijn vriend en ik samen ongeveer 40-60 euro. Meestal nemen we geen voogerecht, en we eten op scheveningen een hoofdgerecht voor zon 15 euro. Zo duur kan je het dan niet maken, ookal wil je het!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:13

Is zo verschillend in wat voor restaurant ik ga eten.
Wokken met vrienden ben je iets rond de 25 p.p. euro kwijt.
In een 'wat beter' restaurant kan t makkelijk oplopen tot > 100,-- p.p. maar eik vind ik dat niet leuk meer. Ik vind zelf tussen de 30 en de 60 euro p.p. wel leuk voor een avondje eten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:32

Meestal met zijn tweetjes tussen de 60 en de 70 euro. Maar in tegenstelling tot wat ik een hoop mensen hier hoor zeggen ben ik GEK op wokken en buffetrestaurants. Ik ben namelijk een onwijs lastige eter, en voor mij is het dus echt ideaal om zoveel invloed te hebben op wat er op mijn bord beland.

Echt dure restaurants zijn dus aan mij ook níet besteed, hoe luxer het eten des te kleiner de kans dat ik het nog lust. Heb wel eens op de kaart van de Librije gekeken (tja Zwollenaar he) maar van al die dure liflafjes was er niet 1 die mij aansprak :+ Ja ik weet het ik ben erg :=
Maar mocht iemand in de ruime omgeving van Zwolle nog eens een wok of buffet zoeken, de meeste kan ik inmiddels wel een recensie van geven :+

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:15

Het hangt helemaal van de situatie af en waar ik trek in heb op dat moment, de ene keer ben je ergens onderweg en dan neem ik genoegen met een van der valk restaurant om gauw wat naar binnen te schuiven (ik zie het dan ook meer als maagvulling dan echt uit eten te gaan) Maar met speciale gelegenheden vinden mijn man dochter en ik het toch fijn om een avondje verwend te worden en dan kiezen we niet zo snel voor om te gaan wokken. Dus de bedragen verschillen nog wel eens bij ons van de week waren we met 70 euro klaar maar 2 maanden geleden ging er rustig 450 euri doorheen. Dus het is maar net waar je gaat eten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:45

Rond de 30,- euro ongeveer denk ik. Ik neem vaak geen voorgerecht, wordt zo snel vol van een soepje oid. Wel meestal een toetje, en een lekker wijntje erbij. Bedragen van de rondom de 100,- pp vind ik echt too much, dat heb ik er niet voor over iig.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:47

Roelke_ schreef:
Rond de 30,- euro ongeveer denk ik. Ik neem vaak geen voorgerecht, wordt zo snel vol van een soepje oid. Wel meestal een toetje, en een lekker wijntje erbij. Bedragen van de rondom de 100,- pp vind ik echt too much, dat heb ik er niet voor over iig.

hier ongeveer hetzelfde! :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:48

Ik ben een slechte eter. Geef mij een kop soep en een ijsje en ik zit al helemaal vol!
Daarom ga ik ook niet graag uit eten, ik eet zo weinig. Maar ik ben dus wel altijd weinig geld kwijt als ik ga.
Maar tegenwoordig ga ik graag wokken, kleine beetjes per keer en er 2 uur over doen, dan kan ik nog aardig wat weg snaaien.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:52

30 zie ik hier veel staan ik vind dat tog wel weinig hoor...

meestal als ik lekker uit eten ga (niet heel duur)
ben ik voor hoofdgerecht al gauw 20,- kwijt + voorgerechtje +- 7 euro en dan nog paar drankjes kom ik al gauw op 40 uit :)

soms nog toetje erbij ijsje ofzo 45,-

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:57

Ik weet niet of je van vis houd (er zijn ook andere dingetjes), maar wat dacht je van sushi?

In Rotterdam heb je Sushi Qube en Shabu Shabu, er zijn er meerdere maar deze zijn het lekkerst vind ik ;)

Je kunt daar onbeperkt sushi eten voor een vast bedrag, de drankjes zijn niet inclusief.
Nog geen 25,- p.p. als ik het goed heb ;)

Kijk eens op http://www.shabushabu.nl