kook jij voor jezelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Re: kook jij voor jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:19

Sinds ik op kamers woon heb ik iets van drie keer een kant en klaar iets gegeten. Verder kook ik altijd, vind ik echt leuk! Maar het is inderdaad wel leuker als je niet alleen voor jezelf hoeft te koken. Ik eet vaak samen met mijn vriend en dan maken we echt lekkere dingen! Onze ouders zijn trots :P

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:45

Toen ik alleen was kookte ik wel 5x per week voor mezelf. Maar nu ik samenwoon merk vind ik het koken voor mij alleen niet leuk. Als vriendje er niet is dan eet ik restjes van de dag ervoor of maak ik iets heel makkelijks.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:47

Ik woon nu op mezelf zo'n 2 maand en ik kook gewoon voor mezelf. Zo nu en dan wat gemakkelijks maar over het algemeen gewoon groenten, vlees / vis en aardappels /pasta.
Ik zou ook echt niet zonder kunnen hoor.. :n

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:41

Ik kook elke dag voor mezelf, hangt net ervanaf waar ik zin in heb, maar momenteel geen geld voor kant en klaar maaltijden, dan word het vaak iets anders makkelijks. Van soep met een broodje(bijna nooit), tot lekker snel alles in een wok met rijst erbij, dat doe ik meestal. En heel soms aardappels, vlees en groente uit een potje.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:23

Ik kook iedere dag voor mezelf, vaak ook met verse producten.
de afhaalmaaltijden van de ah zijn echt té ranzig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:56

Ik probeer zo veel mogelijk voor mezelf te koken (meestal aardappelen/vlees en groenten). Meestal kook ik voor 2 dagen, zodat ik het 2 dagen later kan opwarmen en dus niet elke dag hoef te koken (2 dagen wel, 2 dagen niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:13

ik woon al 3 jaar op mezelf,tussendoor even(7 maand)samengewoond.
Ik at meestal 1 tot 2 keer bij papa en mama,standaard wel 1 keer pizza en 1 keer salade. Voor de rest zag ik altijd wel.
Inmiddels werk ik onregelmatig en eet ik ook weleens op mijn werk.
Nog steeds eet ik 1 maal per week sowieso bij papa en mama, en de salade en de pizza blijven erg makkelijk en lekker.
Ik vind koken op zichzelf best leuk,maar niet voor mijzelf in mn upje.
Zeker niet de standaard aardappels,groente,vlees..
Meestal wordt het een wokje,pasta,frietje,soep met lekkere broodjes...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:40

Ik ga zo lekker broccoli maken (wel met saus!), met toscaanse aardappelschijfjes en iets van vlees (moet even kijken wat er nog in de vriezer ligt).

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:38

Ik eet ook 5 dagen per week alleen.
Andere dagen is mijn vriend bij mij.
Bij mijn ouders eten is geen optie dat is 60 km verder, of ik moet toevallig in de buurt zijn.

Ik eet veel sla en salades met stukje vlees en aardappels of rijst of pasta.
De hoef de 2e dag bijna nooit meer iets van de eerste dag dus dat doe ik weinig.

Pizza of friet (heb geen frietpan)eet ik nooit als ik geen zin of weinig tijd heb eet ik:

Soep (uit zak mmmm) met stokbrood dat ik zelf warm maak in de oven
Maaltijdsalade (zelf gemaakt, hier is geen albert heijn in buurt en de jumb heeft weinig keus)
puree waar je water bij moet doen (kaassmaak die is ook best lekker)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:03

Jaaa, die met kaassmaak is zeker lekker! Dat ga ik vanavond denk ik ook maar weer eten ;) Aanrader voor de snelle hap: Hak bonenschotel bij de puree, maar dan zelf nog even wat extra groente er doorheen doen, wat gehakt erbij en klaar!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:27

Ik zit op kamers, maar heb een eigen keukentje en badkamer.
Dus woon dus eigenlijk alleen.
Ik kook eigenlijk vrijwel elke dag. Aardappels, groente en vlees, pasta's met salade erbij.
Behalve donderdags, dan ben ik pas om 8 uur thuis van me werk (en ik ben weg vanaf 3 uur, dus vooraf eten werkt ook niet :P)
Maar dan heb ik geen zin om te koken, dan is het vaak een patatje, maaltijdsalade, kant en klare lasagna. (geen pizza, heb geen oven), of van die aviko aardappelgerechten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:35

Baahh ik ga echt niet achter de pannen staan als ik het alleen moet eten! Vreselijk vind ik dat (ook altijd geweigerd om te doen :o )
Meestal wordt het dan soep uit blik, salade, pannenkoek of boterhammen. :Y) Ben sowieso geen echte warme eter...meer omdat het moet.
Vergeet ook wel eens om te eten als ik alleen ben...slecht he... het hongergevoel komt gewoon niet als ik in mn uppie ben... :o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:37

Ik vind het juist heerlijk, iets klaar maken waar je gewoon echt zin in hebt!
Heb alleen geen zin om af te wassen :P
Heb zoals nu alweer zin om vanavond lekker te eten (varkenshaasje in boursin saus, sperzieboontjes en gebakken aardappeltjes staan op het menu)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:29

Oh ik vind het heerlijk, voor mezelf koken. Ik scharrel door de AH tot ik wat vind waar ik zin heb, fiets naar huis, schenk een wijntje in, zet de tv aan en dan ga ik koken :))
Pasta (tagliatelle met spinazie :~ ), rijst met roerbakgroente, omelet, broodjes.. Volgende week even een zak aardappels halen, lekker gebakken aardappels met sla :9

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:32

Toen ik nog op mezelf woonde ging ik altijd bij mijn ouders eten. Ik kan totaal niet koken en wil toch wel gezond eten ;) Nu woon ik weer thuis, dus eet ik gewoon ook weer mee.. Zal wat worden later ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:15

Rienn schreef:
Toen ik nog op mezelf woonde ging ik altijd bij mijn ouders eten. Ik kan totaal niet koken en wil toch wel gezond eten ;) Nu woon ik weer thuis, dus eet ik gewoon ook weer mee.. Zal wat worden later ;)

maar iedereen kan toch wel hollandse pot koken? ik heb het ook allemaal zelf moeten leren maar ik doe het toch wel. en anders pak je er een kookboek bij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:16

op de verpakking staat vaak ook hoe lang het moet koken enzo.
Niks is zo makkelijk als stukkie vlees, groente en aardappeltjes...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:40

Ik kook altijd voor mezelf. Moet er niet aan denken om altijd afhaal- en kant-en-klaar maaltijden te eten of om iedere avond naar anderen heen en weer te moeten rijden voor mijn prakkie. Ik eet liever waar ik zelf trek in heb die dag :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:44

Meestal kook ik voor een paar keer tegelijk en vries het dan in.

Ik ben vaak zo laat thuis dat ik geen zin meer heb om nog een half uur in de keuken te staan. Dankzij de diepvries kan ik dan toch warm eten :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:40

ik woon nu ook sinds een maandje op mezelf maar merk dat ik toch meer moeite heb met het koken dan ik had verwacht.
dat komt eigenlijk vooral omdat ik nu electrisch moet koken (2 pitjes) en ik kan echt nog voor geen meter met die dingen omgaan. en tja..die afwas daarna he, daar zie ik nog t meeste tegen op.. soms denk ik: ik eet een pizza, dan heb ik tenminste niet zoveel afwas. best erg.
nadeel is ook dat ik maar een heel klein vriesvakje heb in mn koelkastje, dus ik kan 2 bakjes met eten invriezen, en dan houdt het op.

maar dat koken op dat electrische ding valt echt flink tegen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:24

ja dat electisch koken is idd een ramp. gelukkig kook ik op gas. heb jij die mogenlijkheid niet om op gas over te gaan? en ja, die afwas, als je het metten doet is het zo gebeurt. ik spoel het meestal gelijk na het eten en was het meestal gelijk ook af, soms laat ik het wel eens staan tot de volgende ochtend, maar als ik visite verwacht doe ik t meteen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:30

hmm, nee ik woon in zo'n studentencontainer in amsterdam en daar mag je niet op gas koken.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:36

ohh dat is balen. ik snap niet hoe je dat doet, koken met 2 pitjes, je hebt toch elke keer 3 pannen nodig voor aardappels, vlees, en groente??

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:44

Voor mezelf koken vind ik echt niet grappig := Kan best koken en vind het ook leuk om voor 2 of meer mensen te koken :D maar vind het onzin om voor mezelf half uur driekwartier in de keuken te staan en dan pas te eten en het binnen 10 min op te hebben.

Máár ik doe het soms wel want vind wel dat ik een beetje "normaal" moet eten. En het magnetronvoer is ook niet echt mijn ding :=

Dus kook denk ik zo'n 5x in de week echt en 2x per week iets van een pizza, soepie met brood of maaltijdsalade ofzo. Gewoon iets wat 1,2,3 klaar is zegmaar.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:51

haha lonneke ja dat is idd ook nog een hele toer af en toe.
nou eet ik niet zo vaak aardappelen, groente vlees.
maar wel pasta/rijst , saus, vlees. ook 3 pannen dus.
resulteert nu vaak in dat ik maar in 2 porties eet, eerst t vlees, dan heb ik daarna 2 pitjes over voor de pasta/rijst en de saus :P

heb laatst geprobeerd om biefstuk te bakken op dat electrische ding (ik ben gek op biefstuk met veeeeel bearnaise saus!)..
nou dat was 3x niets.
die pitjes hebben natuurlijk ook een eeuw nodig om op te warmen, maar ook om af te koelen.
ik wil mn biefstukje nooit zo erg doorbakken maar een beetje rood.
mijn poging resulteerde in: een biefstukje wat er van de buitenkant heerlijk uitzag, maar van de binnenkant veeel te rood en nog koud.
oke, poging 2, ding weer terug in de pan kon niet want hij zat al op t randje van aanbranden. dan maar in een alu-folietje in de pan gelegd om even te warmen en te garen.
haal ik m er weer uit, bleek dat ik m veel te lang erin had gelegd want mijn lekkere biefje was veranderd in een schoenzool..
heb met een zuur gezicht 10 minuten op dat ding zitten kauwen omdat ik weigerde m weg te gooien, maar dat doe ik dus niet meer. bief eet ik thuis bij mn ouders!