Nog 2.5 maand en!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Nog 2.5 maand en!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:00

1 snede brood en 1 stuk fruit is toch weinig om een hele dag op te beginnen? Ik kan op nuchtere maag geen water drinken, dan ligt het er even snel terug uit. Ik mag tussendoor naar het toilet, maar moet wel eerst toestemming vragen, wat dus soms lang kan duren eer ik mag gaan.

Ik ontbijt om half 8 's ochtends en heb dan pas pauze om 14u. Tussendoor kan en mag ik niets eten als ik alleen sta, als mijn collega ook werkt die dag, maakt het niet uit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:02

Ja daarom moet je ontbijten, tussendoor middag tussendoor en avond eten hebben.

Je moet ong 6 kleine porties per dag eten. En geloof me als jij dus 300ml melk pak en aandikt met brinta dan wil je niet eens meer je stuk fruit (mag zoetstof gebruiken)

Ik zal een andere baan gaan zoeken of de arbodienst inschakelen want dat mag niet eens :x wat jij schreef.
Je mag maar max 4 uur werken en dan is een pauze of ff iets doen verplicht

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:02

ik krijg de indruk dat een aantal mensen hier denken dat hoe donkerder het brood, des te meer vezels erin zitten denken. Dit is niet altijd waar. Bakkers maken gebruik van die gedachte en spelen er op in door het brood donkerder te kleuren. Een gewone volkoren boterham voldoet prima hoor. Onbeperkt fruit eten ben ik het ook niet mee eens. Hier zitten idd veel vezels in, maar deze bevatten ook veel suikers en zijn afbreekbaar hierdoor kunnen ze bij een teveel aan inname worden omgezet tot glycogeen. (oftewel het vet slaat zich op)

Je kunt het best stevig ontbijten want daar teer je lang op en dan heb je minder honger de rest van de dag. Ik heb wel eens gehoord over een dieet waarbij je sochtends het avondeten nuttigd en savonds ontbijt! (al lijkt mij dat helemaaal niks! haha)

Zorg iig dat je niet meer dan 500 kcal minder gaat eten dan je normale dagelijkse energiewaarde. Doe je dit wel is de kans groot dat je lichaam eiwitten gaat afbreken. dan val je wel af, maar dat komt omdat je lichaam de spieren verbrand. En je komt daarna weer snel aan bij een hogere energie inname.

Het allerbelangrijkste bij afvallen is dat je met je beweging en sport meer Kcal verbrand dan je inneemt. (hoe logisch dit ook klinkt, veel mensen vergeten het toch wel)

Wat bij mij wel goed helpt als ik zin heb om te snacken is om de tanden te poetsen of een kauwgompie te nemen.

Ik hoop dat je toch ook nog iets aan mijn verhaal hebt en ik wil je heeeel veel plezier wensen op je bruiloft!!!

Groetjes Marja

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:06

- s'ochtends 2 lekkere bruine bammetjes en jud'orange.
-tussen de middag een bakje lekkere griekse yoghurt? das echt heerlijk , en niet vet :D
- en ik zou je avondeten eten tussen je pauze van 16:00 uur tot 17:00 uur.
te laat eten is iid heel slecht. na 8 uur vertraagd je stofwisseling namelijk weer..:)

suc6! en khoop dat je trouwkleed je prachtig staat!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:13

Niet waar :)

Je stofwisseling vertraagt niet na 8 uur, die blijft gewoon werken hoor. Pas wanneer er globaal over de hele dag meer energie wordt in genomen dan verbruikt wordt de energie omgezet in vet. Dat alles wat je na 8 uur eet wordt om gezet in vet is een fabeltje :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:40

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:34

chipieke schreef:
Per dag... Volgens mijn vorige diëtist die me reeds 10kg heeft doen afvallen was veel brood het slechtste dat je kon eten

Als een dietiste mij dat zo vertellen, zou ik snel op zoek gaan naar een andere ;)

Succes in ieder geval!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:48

Volgens wat ik heb gehoord mag je dus maar 3 stukken fruit per dag eten (dus niet onbeperkt) en koffie is juist waterontrekkend (dacht ik) Dus als je een halve liter koffie per dag drinkt, wordt er terug een halve liter water uit je lichaam onttrokken en heb je dus nog minder gedronken... Dit heb ik zelf wel maar gehoord of gelezen dus als het mis is sorry!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:05

DvdKloof schreef:
te laat eten is iid heel slecht. na 8 uur vertraagd je stofwisseling namelijk weer..:)

weet niet waar je dit vandaan hebt, maar het slaat nergens op. Je stofwisseling is minder actief op het moment dat je gaat slapen. Net als dat je hart minder snel klopt, je ademhaling minder snel gaat, en je hele energiesysteem op een lager pitje komt. Simpelweg omdat je lichaam dan tot rust komt en gaat herstellen. En als je slaapt eet je niks, dus dat heeft niks te maken met afvallen.

Verder is afvallen vaak een combinatie van méér bewegen en beter eten. Ik weet niet of je sport? Maar een half uur goed bewegen is sowieso noodzakelijk. En sporten is altijd goed. Met een gericht schema van de sportschool kom je een heel eind.

eten zijn al genoeg tips voor gegeven :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:10

ik heb drie maanden aan een stuk elke week 3x 2u gefitnessed en het hielp geen ene reet. M'n vetgehalte bleef ongeveer hetzelfde, maar m'n spiermassa kwam bij zodat ik kilo's bijkwam ipv afviel. Op de dag dat ik werk kan ik niet sporten, zeker niet in m'n late week. Maar we verhuizen binnenkort naar een huisje op fietsafstand van de weide en winkels dus vanaf dan zal ik HEEEL wat meer gaan sporten :D We gaan ons ook een schotse collie aankopen, dus elke dag verplicht 4x gaan wandelen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:18

chipieke schreef:
ik heb drie maanden aan een stuk elke week 3x 2u gefitnessed en het hielp geen ene reet. M'n vetgehalte bleef ongeveer hetzelfde, maar m'n spiermassa kwam bij zodat ik kilo's bijkwam ipv afviel.

Dat is heel bijzonder. En ik vraag me dan ook af wat voor schema jij gevolgd hebt :?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:19

van wat ik me nog kan herinneren deed ik dit:

- 20min fietsen
- 10min snelwandelen
- 15min roeien
- 30 x situps
- 5min steps
en de rest was eigelijk meer krachttraining hoewel ik echt gevraagd had om voornamelijk kilo's kwijt te spelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:12

Zo'n schema zou je van mij idd niet krijgen. Ik zou er langer cardio op zetten. En elke 2 weken een zwaarder schema natuurlijk ;)

En krachttraining heb je zeker wel nodig bij het vetverbranden :)