griziyr schreef:Ik ben alleen een beetje allergisch voor vegetariers die vlees eten wel zielig vinden maar de rest niet erg vinden (meestal door onwetendheid)
Inderdaad. Ben ik ook allergisch voor. Maar zo was ik eerst ook, onwetend. Eerst denk je: die kippen leggen toch eieren, of die koeien moeten toch gemolken worden, en ze lopen allemaal lekker buiten, etc. Maar de werkelijkheid is veel harder. Toen ik dat wist werd ik al snel veganist.
Eigenlijk vind ik het minder erg als mensen vlees eten dan eieren (dit geldt natuurlijk niet voor mensen die gezellig wat kipjes vrij hebben lopen in de tuin en daar de eieren van eten). Ik vind het allebei verschrikkelijk, maar voor eieren moeten de dieren wel veel langer lijden, zeker in legbatterij of scharrel, en ze worden uiteindelijk toch allemaal op dezelfde manier geslacht...
Ik heb respect voor vegetariërs, maar ben zelf er absoluut geen een. Ieder zo zijn eigen principes.
Maar we moeten wel even correct blijven met onze informatie. Er worden in Nederland geen jonge kalfjes van een paar dagen oud geslacht hoor. Ook niet voor de stremsel uit de maag. In Nederland zijn zo'n beetje de jongste kalfjes die geslacht worden een half jaar oud. Kun je nog erg jong vinden, daar kun je dus over discussieren, maar dat er kalfjes van een paar dagen oud geslacht worden, is klinkklare onzin.
. )