wie helpt mij? gezond 3 gangen menu!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:00

ik vind het echt super van jou dat je rekening houdt met haar !!!! mijn complimenten.....

licht en verandwoord eten hoeft niet moeilijk te zijn hoor.

voorgerechten :

bouilion met een lekker bosuitje en wat kip.
garnaaltjes met appel en een gesnippert sjalotje, lichte dressing.
toast ( bruin ) met wat rucola en zalm.
komkommer pasta ( slierten met dunschiller ) gesnippert uitje, lichte dressing
courgette / paprika lasagne ( geroosterde paprika ) plakjes om en om met dunne plakjes mozzerella ertussen ( kan ook in de oven )

hoofdgerechten:

lekker stukje vis met getoofde prei ( in bouilion ) en gekookte krieltjes in schil.
hartige taart van bijv. spitskool met mager gehakt. ( vele variatie's mogelijk )
verse pasta met zelf gesneden groentes zoals paprika, courgette, aubergine, prei, ui, champignons enz enz. ( geen roomsauzen )
lekker stukje vlees met een pastinaak puree en gestoomde groentens.
koolvisje met witte rijst in kerriesaus ( zelfgemaakt )

desserts:

hangop met aardbeien.
gegrilde annanas met munt.
flensjes ( olie in het beslag doen, heb je geen boter in de pan meer nodig ) met vers fruit.
appeltje met kaneelsuiker ( niet te veel ) uit de oven.

ik hoop je een beetje geholpen te hebben, veel succes

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 10:51

wauw, ik zie hier weer geweldige dingen passeren, ik ga ze allemaal eens opschrijven!

Maar die soufflé slaat echt alles :~ , dit wordt het als dessert, MAAR ik ga eerst wat oefenen want dat lukt niet altijd zo goed. Gelukkig is mijn buurvrouw een souffé expert, desnoods ga ik het eerst even met haar uitproberen! Dit was echt het dessert dat ik zocht, echt dat chique toont en heel lekker is! Duimen maar dat dit lukt!!!!

nog eens bedankt aan mijn stalkers :D die helpen meedenken!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:27

marieke84 schreef:
ben eigenlijk totaal niet gewend aan echt gezond eten, als ik 4 keer sla eet in een jaar is het veel :o

1 ding scheelt, zo gezond is sla niet ;)

Oven op een kier zetten; knijper ertussen?

Idd, super dat je zoveel rekening met haar houdt! Zal ze zeker waarderen!

Oscar
Forumcoördinator

Re: wie helpt mij? gezond 3 gangen menu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:49

Ik haal dit topic nog even een stukje naar boven omdat ik misschien nog iets voor je heb :)
De keuze qua toetjes is niet zo ruim, en ik denk dat dit nog wel iets lekkers is. Ik heb het vanavond zelf gemaakt en het smaakte prima :)

Het is een heel simpel gerechtje van appel, kaneel en een heel klein beetje bruine basterdsuiker.
Je schilt de appels, snijdt ze in blokjes van ca. 1 cm. en je mikt ze in een grote pan (zonder boter oid.). Even op hoog vuur laten staan, een paar keer omscheppen totdat de blokjes iets zacht worden. Dit duurt maar een minuut of 5 :)
Daarna doe je er de kaneel en een beetje basterdsuiker bij, evt. nog met een heel klein scheutje water. Lielle zal nu wel zeggen dat het ook best een klein scheutje likeur mag zijn :D
Je kunt er evt. ook nog wat gewelde rozijntjes doorheen doen.

Het is heel simpel en erg lekker :)

Katja

Re: wie helpt mij? gezond 3 gangen menu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:54

Dat is idd erg lekker Oscar. En voor de niet lijners onder ons kan ik zeggen dat het met een klontje roomboter nog lekkerder is. :o

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:17

nog iets om te proberen. Ik ga eerst alles eens testen voor ik het voor echt doe, want ik zou niet graag een flater tegenkomen :o
Maar het klinkt wel erg lekker! :9