Wat mis jij in je supermarkt, en kan je nergens krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat mis jij in je supermarkt, en kan je nergens krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:10

wodka di melone Vingers aflikken Hebben ze hier ook niet . Gall&gall wil/kan het niet eens voor me bestellen Verdrietig

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:10

Oasis heb je inderdaad hier wel. Ja

In Zwitserland was er zulke lekkere muesli dat ik altijd een aantal zakken meenam naar huis. Van Ovomaltine (het enige dat ze daarvan hier hebben is die cacoapoeder). En daar at ik dan altijd yoghurt bij, echt heerlijke, hier thuis vind ik de yoghurt altijd zuur en onsmakelijk (ook volle, heb zowat alle al geprobeerd), maar die was echt geweldig. Die mis ik echt. Ach gut

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:11

De smaken thee van Lipton Scheve mond

In het buitenland hebben ze allemaal smaakjes, zoals citroen/sinaasappel en jasmijn (vooral de jasmijn mis ik enorm!), lavendel etc... hebben ze hier allemaal niet, alleen Yellow Label.

Ik mis ook de Labello smaakjes (ik heb ooit in Praag eens Groene Appel en Sinaasappel smaak gekocht)!
Ook hebben ze in Turkije altijd van die heeeerlijke broodjes... kan je hier ook niet krijgen en ze zelf zo maken lukt nooit Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 30-12-08 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:11

J20, zo'n drankje uit engeland. Heerlijk ! Lovers
Heb het nog nergends kunnen vinden ..

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:12

Pismanje uit Turkijke Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:13

fiekhe schreef:
In Zwitserland was er zulke lekkere muesli dat ik altijd een aantal zakken meenam naar huis. Van Ovomaltine (het enige dat ze daarvan hier hebben is die cacoapoeder). En daar at ik dan altijd yoghurt bij, echt heerlijke, hier thuis vind ik de yoghurt altijd zuur en onsmakelijk (ook volle, heb zowat alle al geprobeerd), maar die was echt geweldig. Die mis ik echt. Ach gut

Jaaa, die ovomaltine dingen Vingers aflikken Heb je in oostenrijk ook. Ook de chocopasta ervan is overheerlijk, en de ovomaltine repen. jummie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:15

COCA COLA VANILLE Lovers
Was in 2003/2004/2005 ook in Nederland volgens mij, maar nu al tijd niet meer.. Verdrietig
Maar in Frankrijk.. hadden ze 't wel. Lovers
We hadden toen 10 flessen meegenomen Haha!
Helaas dronk ik ook 1/2 flessen op een dag..
En zijn ze nu leeg ROFL

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:18

Hmm Oostenrijkse Almdudler (schrijf je dat zo??) mis ik hier. Rivella lijkt er wel iets op maar is toch niet hetzelfde.

Ik mis in de supermarkten een ruim assortiment aan eetbare paddestoelen. Nu met de feestdagen hebben ze wel meer, maar ik zou graag áltijd lekker cantharellen, portabella's etc. hebben. (Nu haal ik t bij de groenteboer, dus dat kan ook Knipoog )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:20

De laatste keer dat ik in de UK was heb pear cider gedronken. Kwam uit Zweden en ik was er erg gecharmeerd van:

http://www.ciderofsweden.com/home_nav_3.html

Helaas had ik alleen handbagage bij me, dus meenemen zat er niet in. Nu ben ik op zoek naar een winkel die buitenlandse dranken verkoopt. Ik weet dat er in Utrecht op het station eentje zit, in de loopbrug naar de Jaarbeurs. Binnenkort daar maar eens kijken. In Brighton stond het iig overal gewoon in de supermarkt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:25

Daim ijsjes, noorse koekjes zodat ik een noors dessert kan maken, ooh ja een watermerk uit noorwegen, en ie speciale m&m koekjes.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:27

uit spanje: chesterballs van cheetos, die zijn er al jaren niet meer in NL maar wel in spanje.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:19

Kiri van La Vache Qui Rit, dat is zoo lekker op je pistoletje Vingers aflikken! In Spanje en Griekenland hadden ze het wel, maar hier in NL ben ik het nog nooit tegengekomen..

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:28

Dat lekker brood van de bakker uit Duitsland... Die krijg je dan zo ongesneden en dan maak ik altijd van die lekkere dikke plakken (wit brood) met jam. Vingers aflikken

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:41

Karin schreef:
Overigens vind ik het geweldig om uren rond te lopen in supermarkten in het buitenland. Al die producten die we thuis niet hebben, al is het alleen al de verpakking. *LOL*

Ik heb dat dus ook. Sommigen verklaren me voor gek maar ik vind het geweldig Wow!

Ik doe trouwens mijn boodschappen speciaal bij mijn ouders in Brabant (o.a. Jumbo) omdat ik vind dat er bij ons in Mijdrecht, ondanks dat er 5 verschillende supermarkten zitten, allemaal zo'n beetje hetzelfde te krijgen is Scheve mond De Lidl is de enige met een beetje 'apart' assortiment.
Ik moet speciaal in Brabant 'Kofola' kopen Verward Dat kennen ze bij ons niet.

Kikkererwten Linzen Falafel vergeet het maar... Echt ik vind het allemaal zo hetzelfde bij ons Nagelbijten / Gniffelen Allemaal Unilever etc...

Wat ik ook echt mis is een heeeeele schap vól met wodka's en kruidenbitters voor maar 3 of 4 euro, zoals in de voormalige Balkan Vingers aflikken Vork Becherovka Kwijl

Karin schreef:
De laatste keer dat ik in de UK was heb pear cider gedronken. Kwam uit Zweden en ik was er erg gecharmeerd van:
Nu ben ik op zoek naar een winkel die buitenlandse dranken verkoopt

Bij de IKEA Bloos! Haha! *LOL*
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60074074

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:44

Kaka schreef:
Dat lekkere brood uit Frankrijk en zoute boter. En dan bedoel ik echt zout, niet de gezouten boter die wij in Nl hebben.

Volgens mij verkoopt de AH die kleine pakjes 'Sel de Mare' Ofzo? Kleine blauw-wit geruite pakjes met zeezout.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:47

Nicolletje schreef:

Echt? Bloos! Maar dat is de Belgische Ikea zo te zien... Binnenkort maar eens kijken hier in Hengelo, ik moet er toch heen aangezien in mijn kerstpakket een geweldige waxinelichthouder zat die ik alleen kan gebruiken in combinatie met Ikea-lichtjes, want die zijn kleiner dan die van Bolsius/Blokker/Hema/Xenos (die ik wél allemaal in huis heb). Clown

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:48

Cakemeel voor pandan cake !

Ze hebben het wel in nl , maar niet in de gewone supermarkt.
moet je weer naar de toko ofzo

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:50

Bagels!

Te stom voor woorden, maar onvindbaar in mijn supermarkt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:57

Chocolat chip cookies zonder sporen van pinda's/noten..
Ben zwaar allergisch voor pindas en noten en mag daarom geen enkel risico nemen met dit soort producten. Af en toe smokkel ik wel een beetje maar ik heb dan een gigantisch schuldgevoel naar m'n eigen lichaam toe. Nagelbijten / Gniffelen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:58

De shampoo Andrelon Winterboost. Die zie ik bij ons in de buurt echt nergens meer. Terwijl dit echt dé shampoo voor mijn haar is, en ik hem ook gewoon in de zomer gebruik haha

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:03

Ik mis nog steeds de Bros-icecream die ze pakweg 10 jaar geleden (of is het langer) hadden. Heette dat niet Sky? Je had gewone, in een donkerblauwe verpakking, kokos in een lichtblauwe verpakking, en Sky cappuccino met witte chocola en koffieijs Vingers aflikken En ik mis ook nog een paar ijsjes uit de Magnum 7 sins collectie.

En in Oostenrijk hebben ze Nestlé Clusters... Dat zijn een soort cornflakes, echt onwijs lekker!

Overigens zit in Amsterdam een Brits winkeltje waar ze onder anderen ook IRN-bru en Lucozade verkopen! Vingers aflikken

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:04

In Noorwegen heb je Kefir (soort yoghurt maar dan zoeter en zachter, kruising tussen yoghurt en (zoetere) karnemelk, zeg maar.) en 'sutte senep' (letterlijk opgeschreven) da's een soort mosterd, maar dan gemengd met zoete curry. Haha. Van die aparte dingen die je daar met heel veel tegelijk in slaat om mee te nemen en hier dus ècht hélemaal nergens te vinden zijn. Erg jammer. Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:07

Nicolletje schreef:
Karin: net na de Duitse grens misschien? Er waren meerdere mensen met dit probleem:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=886 ... t=1053&v=f

Ah dank je! Ik had inmiddels idd ook ontdekt dat het om de alcoholvrije versie gaat die ze bij Ikea hebben. Toch nog even verder zoeken, misschien dat ze het in Duitsland ook wel bij slijterijen verkopen. Gronau ligt op een half uurtje rijden, binnenkort maar eens doen. Ja

Rock schreef:
Overigens zit in Amsterdam een Brits winkeltje waar ze onder anderen ook IRN-bru en Lucozade verkopen! Vingers aflikken

Klopt, laatst nog geweest! Of het moet een ander winkeltje geweest zijn, ze verkochten er ook veel Amerikaanse producten. Formaat flinke ouderwetse kruidenierswinkel, maar wat een keus!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:09

mistid schreef:
Ooit ooit had de C1000 heerlijk appelwater. Toen is het uit het assortiment gegaan en heb ik het nergens weer gezien. Mis het echt.

Zaten in plastic blikjes, als iemand ze wel weet?

Is dat niet ook in de Jumbo? Heb het daar geloof ik wel eens gezien.... maar ik kan niks garanderen.

Wat mij betreft: DINOKOEKEN! Luxemburg, Frankrijk, België.... maar niet in Nederland. En vroeger wel!

@Rock - Ooooooooh ja Skye! Dat was echt heel lekker!