Dit is ongezond, dat is ongezond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Dit is ongezond, dat is ongezond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:38

het enige dat alles ongezond maakt is 'té'.
té veel vet is ongezond, een beetje vet heb je nodig. té veel suikers zijn ongezond, een beetje suiker heb je nodig. té veel vlees is ongezond maar je hebt het nodig, en ga zo maar door.

Het eten op zich is niet ongezond, wíj zijn ongezond, omdat we zelf té'en. (dat wordt volgend jaar het woord van het jaar. té'en. Haha! )

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:39

Ik maak me er niet zo druk om. Als ik zin heb in een reep chocola, eet ik een reep chocola. Ik ga niet lopen stressen over wat wel of niet gezond voor me is Clown
Want stressen, dat is pas ongezond! Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben wel vegetariër overigens, maar dat is omdat ik vlees ten eerste niet lekker vind en ten tweede ga ik de bioindustrie niet lopen sponsoren. En vega is gewoon veel lekkerder!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:44

DL_ schreef:
(dat wordt volgend jaar het woord van het jaar. té'en. Haha! )

Dat klinkt wel iets smakelijker dan het woord van dit jaar Tong uitsteken

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:46

Heb laatst ergens gelezen dat in gewoon kraanwater voortaan de resten van zo'n 15 verschillende medicijnen gevonden worden. Dit verschilt wel van plaats tot plaats. Maarja, ik blijf gewoon water uit de kraan drinken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:47

ik let er eigenlijk niet echt op, dan zou ik wel kunnen stoppen met eten, maar dat is ook ongezond, en ik vind eten erg lekker dus niemand die mij stopt Haha!
dan maar een jaartje korter leven maar dan wel met een volle tevreden maag Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:05

Ik ben dus wel zo iemand die heel bewust op haar voeding let Lachen . Daar heb ik zo mijn persoonlijke redenen voor. Daarnaast voel ik me gewoon veel beter, als ik gezond eet. Ik eet weinig verzadigde vetten, eet vegetarisch, snoepen doe ik wel op zijn tijd, maar met mate, zuivel eet ik met mate (en biologisch, als het even kan). Ik ben dol op fruit, groenten, volkoren producten enzovoort. En verder koop ik sowieso veel biologische producten. Ik let altijd wel op de e-nummers, chemische toevoegingen e.d. Maar je ontkomt er niet aan, helaas..... Ik heb ook een gezin en die zijn wat 'makkelijker'. Knipoog

Ook qua drinken let ik op. Ik drink voornamelijk water en diverse soorten (biologische) kruidenthee. En drink alleen maar vers fruitsap. Ok, ik drink ook wel eens een lekker wijntje, rose en ben dol op baileys en wodka lime. En ben ik in Italie dan drink ik echte capuccino Haha!
Maar niet dagelijks dus. Knipoog

Ik denk dat je met een gezond voedingspatroon al aardig wat ellende kan voorkomen, qua ziektes. Maar natuurlijk nooit helemaal. Je kunt ook ziek worden van teveel stress of van andere factoren dan voeding. Ik voel me op zich fijn zo, heb totaal geen last van overgewicht, een hoge bloeddruk, mijn huid doet het nog aardig voor mijn leeftijd Haha! en alles werkt en doet het prima.
En qua gezondheid zal de tijd het leren of het helpt of niet. En honger heb ik niet, hoor. Ik ben niet op dieet, nergens voor nodig. Kan juist alles eten wat ik wil qua hoeveelheden. Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:21

Ik denk dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, ik eet bijvoorbeeld 's ochtends smacks, een soort cornflakes voor kinderen Vork Vingers aflikken
Overdag eet ik meestal 4 tot 5 boterhammen, van wit eet ik altijd meer. Ik vond bruin nooit lekker tot ik laatst robber brood ontdekte, heerlijk! Zo denk ik dat je zelf moet ontdekken wat voor brood je lekker vind, en je hoeft ook echt niet altijd bruin te eten.. Ik eet ook vaak in de pauze op school mijn brood en bijvoorbeeld sultana of een koek ofzo.. vind ik lekker Vingers aflikken even wat zoets. Als ik thuis kom maak ik bijvoorbeeld een tosti of een toost met iets lekkers. Ik vind het ook lekker om een tootst met botehammen worst mayonaise en een tomaatje te eten.. het hoeft niet altijd een saaie boterham te zijn! ik vind brood zelf snel saai Clown
Verder eet ik vooral de laatst tijd redelijk veel fruit, manderijntjes! en in de trein op weg naar huis een appel. Ik hield nooit zo van appels maar nu ben ik er gek op!

Wij eten 's avonds altijd heel gevariëerd, mijn moeder kookt receptjes uit de allerhande van de AH en bedenkt zelf altjid lekkere dingen. We zjin thuis helemaal gek op roerbak groenten!
(tip; witlof roerbakken met wat honing en tijm Vingers aflikken )
Ik sport niet veel, ik fiets 's ochtends naar de trein en weer terug, allebei 10 minuten. Dinsdags ga ik naar de sportschool en dan hou ik het na 15 tot 20 minuten cardio doen voor gezien, ik doe het meer voor kracht Tong uitsteken

Kortom: zoveel hoef je je er niet druk om te maken, ik heb nauwelijks vet en let helemaal neit op wat ik eet.. Ik snoep en eet chips als ik er zin in heb! Nou heb ik neit veel aanleg om dik te worden maar ik denk dat als je regelmatig eet, bruin en wit brood eet, voldoende groenten en fruit, dat het helemaal goed komt!
Je moet dingen eten omdat je ze lekker vind en wat je lekker vind moet je zelf uitzoeken.. De recepten van AH zijn wel aanraders vind ik!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:01

Hier nog iemand die zich ergert aan die 'rage', als ik het zo mag noemen. Dood gaan we ooit toch allemaal, ik denk dat het deels wel met geluk te maken heeft. Bovendien zouden we al blij moeten zijn dat we, ondanks al die geraffineerde voeding en milieumisbruik nog zo lang kunnen leven. Gemiddeld worden we (rijke industrielanden) nu 2 à 3 keer zo oud dan vroeger (heel vroeger dan wel). Niet dat dat eigenlijk zo goed is voor de wereld, maar dat is een andere discussie.

Ikzelf let wel erg op wat ik eet. Ik ben vegetariër, eet geen chips/patat/snackbarvoedsel of limonade. Cola light drink ik af en toe wel, maar gewoon voor de smaak, niet omdat het light is. Koekjes/taart/cake op zijn tijd, maar ook niet dagelijk. Groenten en fruit eet ik met hopen, die 2 ons/2 stuks per dag red ik gemakkelijk.
Sporten doe ik ook veel, elke dag fiets ik minstens 10 km, ik volleybal ook nog 8 à 10 uur per week en 1 uurtje tennis.

Ik kijkk ook vaak in de AH, maar de laatste tijd maak ik er steeds minder uit. Niet omdat de recepten slechter zijn, maar omdat er de veggie gerechten niet aantrekkelijk zijn en er vaak kaas/quorn/kant-en-klare burgers in zitten.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:04

Alles is tegenwoordig ongezond.. Overal word je ziek van en niks is meer goed.. Je moet toch eten, en natuurlijk kun je wel een beetje op letten dat je niet 5 dagen in de week patat eet, maar het mag heus wel een x. ik doe er niet zo moeilijk over. Je leeft maar 1x en dan wil ik wel een leuk leven met leuke dingen en lekker eten;...
Gewoon genieten op zijn tijd, maar wel regelmatige goede maaltijden ook eten en niet overslaan. Denk dat je dan al een heel eind komt!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:11

Je krijgt ook overal kanker van Clown geniaal. Van bbq-en, van vlees, van teveel groente, van de zon.... jee. Ga ik me echt niet druk over maken om eerlijk te zijn.

Ik rook niet, drink ook niet stelselmatig veel te veel en ik eet niet dagelijks aangebrande frituur dus volgens mij valt het allemaal nog wel mee.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:20

Ik probeer er wel rekening mee te houden. Ik vergelijk in de winkel altijd de etiketten van verschillende producten en kies het product met de minste kalorieen, minst verzadigd vet en minst vet in het algemeen.
Ik bereid zoveel mogelijk dingen in de oven ipv bakken in een pan.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:34

Hier eten wij zowieso al gezond, papa zit in de groenten. Op zich geen punt, ik eet gewoon wat de pot schaft. 5x per week aardappelen vlees en groente, 1 keer per week patat en de zesde keer verschilt. Dit is altijd al zo geweest, zeker niet dat we mee gaan met deze trend.

Ik heb soms ook behoefte aan een vette hap, snoep enz. En dat eet ik dan ook gewoon. Het kan mij niets schelen of er een 'ik kies bewust' logo op zit of dat er op de verpakking staat dat dit goed is voor je darmflora. Naar mijn idee zijn dit allemaal marketingstunts, de fabrikanten spelen hard mee met deze rage. Volgens mij zijn dit zelfs de trendsetters. Het ik kies bewust logo bijvoorbeeld, ik ga er vanuit dat dit gewoon verzonnen is door Unilever, zodat ze dit op al hun producten kunnen plakken.

Nee, naar mijn idee moet je maar gewoon alles eten, als het maar in evenwicht is. Van alleen je sla blaadjes eten ga je ook dood. Je hebt al deze vetten nodig.