wat eet jij als je alleen eet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: wat eet jij als je alleen eet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:50

Ik eet altijd 2 dagen hetzelfde. Vaak aardappelen, vleesvervanger, groente, maar ook pasta of rijstgerechten

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:52

Het gebeurd niet zo heel vaak dat ik alleen moet eten.. maar als ik het moet doen ben ik altijd gek op rijst met een blikje kalfs ragout. Enuh een blik snert vind ik ook erg lekker.. dat lust mijn vriend niet hihi

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:58

Als ik alleen moet eten wok ik meestal wat groente met wat stukjes kipfilet en zo'n woksausje erbij.
Het is zo klaar, en vind het echt superlekker Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:03

Ik pak vaak gewoon zo'n potje groenten van Hak ofzo, dat hoef je alleen maar op te warmen. Lekker simpel.
Aardappelpuree erbij en vlees.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:09

of rijst met kip en ananas en daarbij dan curry of satesaus
vandaag heb ik chili con carne gemaakt. Goedkoop en lekker
Of een aardappel in de micro, opensnijden en plakje kaas er tussen
Soep met een boterham

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:02

Ik gooi vaak gewoon wat dingetjes bij elkaar of ik kook meteen voor 3/4 keer. Restjes hou ik eigenlijk nooit over, maar heb dan ook een vriezer. Heel soms laat ik iets bezorgen, maar een kant en klaar maaltijd heb ik in 2 jaar op kamers pas 1 keer gegeten, vind dat niks Nagelbijten / Gniffelen

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:52

Stamppot! Hutspot bijvoorbeeld, dan neem je gewoon een paar aardappels (zoveel als jij wilt), een paar wortelen en een pakje spek. Heel lekker, makkelijk en in de hoeveelheid wat jij wilt.
Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:01

Spaghetti of een maaltijdsalade..
Lekker makkelijk en snel klaar.. Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:02

Claire__ schreef:
Stamppot! Hutspot bijvoorbeeld, dan neem je gewoon een paar aardappels (zoveel als jij wilt), een paar wortelen en een pakje spek. Heel lekker, makkelijk en in de hoeveelheid wat jij wilt.
Lachen

Ik ken hutspot als aardappels, wortels en uien Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:56

Jammer dat je geen vriezer hebt, want dan zou je nog meer kunnen bewaren Lachen

Iemand gaf me de tip om van die mini ovenschaaltjes te kopen. Dan maak je het recept voor een grote overschaal, maar die verdeel je in die mini schaaltjes.
Schaaltjes vries je in en kan je altijd pakken en heb je een heerlijke ovenschotel (witlof, prei, bloemkool etc.)..

Ik maak ook regelmatig nasi wat ik dan invries. Altijd makkelijk.

Maar om op je vraag terug te komen, het wordt hier ook al geopperd. Lidl en Aldi hebben echt lekkere kant en klare dingen, vind ik Lachen Ja

Of je koopt een zakje aardappelen om te bakken, daar kunnen meestal twee porties uit. Dit kan je dan combineren met allerlei groenten en vlees. Zowel roerbak als gekookte groenten..

Fokke en Sukke heeft een erg leuk kookboek, staan leuke 1 persoonsmaaltijden in Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:30

he dat is een goeie nicole, die heb ik al een heel tijd op mijn kamer liggen, heb er nooit goed in gekeken.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 07:30

Ik eet niet heel vaak alleen maar als het dan een keer voor komt gooi ik afbakbroodjes in de oven. Kaas er tussen en laat maar smelten.. met een kopje tomatensoep.. Ben ik wel tevreden

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:13

Pasta, crackers, pizza of niks Clown
Verder erg weinig variatie, heb vorige week eens aardappels en sla gemaakt, en vanmiddag pasta met zalm maar eigenlijk blijft het vooral bij de eerste 3..
Heb besloten dat ik vandaag iets nieuws ga maken, iemand een makkelijk recept Clown

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:15

Soepje.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:18

Ik hoef gelukkig niet vaak alleen te eten, vanavond toevallig wel Haha!
Heb wat pasta gekookt & saus gebruikt die ik eerder had ingevroren.

Of ik bak wat aardappeltjes, stukje vlees & salade erbij.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:27

er staan wel hele lekkere dingen tussen.

Ik eet bijna nooit alleen maar als het een keer voorkomt dan haal ik een pizza, eet ik soep, een maaltijdsalade, lasanga of maak gewoon een lekker biefstukje klaar.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:44

Ik eet bijna elke avond alleen, dus heb een berg recepten Lachen Ben dan ook wel erg gek op koken moet ik zeggen.

Zelf maak ik vaak pasta met vijgen&honing in balsamicoazijn en wat zachte geitenkaas erbij. Je hoeft alleen pasta te koken, pesto erover en de rest gooi je bij elkaar in een schaaltje.
Stamppot hutspot is ook makkelijk en wortel bewaar je ook goed lang buiten de koelkast.
Groentequiche
Groentelasagne als ik tijd heb Knipoog
Aarappeltjes met roerbakgroente
Heb ik echt geen zin, dan soep met afbakbrood.. Liefste ciabatta..hmm
Rijst met wat roerbak
Surinaamse roti is ook erg goed
Ook erg lekker is risotto met paddestoelen en pompoen
Eigelijk genoeg idee-en en inspiratie.. Knipoog

Ooh ja, het thema is misschien vegatarisch... Haha!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:52

ik eet ook bijna elke avond alleen en het is nogal wisselend wat ik dan eet.....
maar als ik bijvoorbeeld aardappelen kook dan kook ik er extra, de overgebleven aardappelen bak ik dan de volgende dag weer op. Met groente (vaak uit een potje omdat die in 1persoonsporties te krijgen zijn en niet zo duur zijn of een salade) en een stukje vlees is dit goed te doen.
Ook favoriet is soep uit een blikje met een lekker stokbroodje of als m'n brood op moet, met geroosterd brood....
eigenlijk kun je best wel veel want er zijn best aardig wat kleinere verpakkingen te krijgen, niet alles is meer gemaakt voor een gezin van 6personen Lachen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:54

Het komt niet zo vaak voor maar dan wordt het waarschijnlijk patat. Vingers aflikken

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:04

- rijst is ook multifunctioneel. Als je savonds wat groente klaar maakt met een stukje vis of vlees of een vervanger en daar dan rijst bij klaar maakt, is het altijd handig een dubbele portie klaar te maken. De dag erna kun je dan de gekookte rijst gewoon koud in een schaal doen, daar wat kant en klare kip kerrie salade van de aldi bij doen en je hebt een heerlijke koude salade voor 's avonds. Dit kun je helemaal varieren, zo kun je er een tonijn-rijst salade van maken (tonijn uit blik), augurkjes, zilveruitjes, gedroogde tomaten erbij en je hebt een heerlijke salade.
Alles uit potten en blik is lang houdbaar, dus dat scheelt.

- ik weet niet of je een oven ter beschikking hebt? Anders is afbak broodjes of kruidenstokbrood ook wel eens lekker. Dan bak je wat champignons in de pan, wat paprika afbakken. Beiden gewoon appart en dat lekker met stokbrood opeten, heerlijk.

- aardappels kun je ook altijd een dubbele portie van klaar maken. Dan kook je ze gewoon en eet je de eerste avond gekookte aardappels met groente en een of twee dagen later kun je de overige gekookte aardappels in schijfjes opbakken in de pan. Wat gehaktballetjes van de aldi in plakjes snijden en meebakken. smullen!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:43

Altijd macaroni, verder ben ik niet zo goed in dingen voor mij alleen bedenken Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:49

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:21

waypoint schreef:
als ik alleen ben eet ik vaak gevuld stokbrood, heel erg makkelijk en erg lekker Knipoog

nodig:
ongebakken stokbrood (of hoe je het ook noemt, iig die uit die zakjes)
beetje gehakt
uitje
spekjes
geraspte kaas
paprika eventueel

die het gehakt in een kom, eventueel kruiden, ingredienten snijden en allemaal bij diekom in doen en goed door elkaar mixen, als laatste de kaas erbij doen.

stokbrood door midden snijden en uithollen, je "gehakt prutje" erinstoppen dekseltje erop en de oven in, is na ongeveer 20 min klaar Haha!

Dit lijkt me erg lekker.....moet je het gehakt alleen niet eerst rullen?? Verward

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:18

Ik werk 5 dagen in de week (in de horeca) en moet ook
altijd eten voor ik ga werken, maar dat is al om 16:00 uur.
Maar echt varieren doe ik niet. Meestal pizza, lasagna, soep,
rijst met kip, wraps of ik bak een tosti. Het is dan de 2 dagen
dat ik thuis mee eet echt een genot ;).

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:25

luffie schreef:
waypoint schreef:
als ik alleen ben eet ik vaak gevuld stokbrood, heel erg makkelijk en erg lekker ;)

nodig:
ongebakken stokbrood (of hoe je het ook noemt, iig die uit die zakjes)
beetje gehakt
uitje
spekjes
geraspte kaas
paprika eventueel

die het gehakt in een kom, eventueel kruiden, ingredienten snijden en allemaal bij diekom in doen en goed door elkaar mixen, als laatste de kaas erbij doen.

stokbrood door midden snijden en uithollen, je "gehakt prutje" erinstoppen dekseltje erop en de oven in, is na ongeveer 20 min klaar :D

Dit lijkt me erg lekker.....moet je het gehakt alleen niet eerst rullen?? :?

nee dat hoeft niet ;) het moet wel een tijdje in de over en meestal is het dekseltje te hard geworden om te eten, maar als je hem er lang genoeg inhoud word het helemaal gaar ;) ik doe voor de zekerheid de laatste paar minuten altijd het dekseltje eraf ;)