ontbijttips, vervangen van brood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: ontbijttips, vervangen van brood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:24

secricible schreef:
hoeveel boterhammen at je normaal (waarbij je je dus prettig voelde en de ochtendtrip makkelijk kon maken?) Welk beleg gebruik je dan normaal?

ook beschuit e.d. zijn niet echt maagvullers. Bij crackers moet je aanhouden: 2 crackers is 1 boterham. Dus bij 3 boterhammen 's ochtends zit je toch al gauw 6 crackers te eten (en te smeren...) Zou dan toch idd gaan voor een bord havermout, brinta, e.d.

Het gaat er dus niet om dat het snel te maken moet zijn, maar dat het moet vullen en dat ik er een uur of 4 op vooruit moet kunnen.
Als ik al wat at 's ochtends was het meestal een broodje met chocopasta/hagelslag

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:25

Je kan het jezelf prima aanleren om wel brood 's morgens te eten.
Bovenstaande uitspraken geen brood door de keel te krijgen ken ik uit mijn eigen verleden heel goed; ik dacht er precies zo over.
Toen ik startte met lijnen moest ik er toch aan geloven en na een tijdje veranderde mijn weerzin in normaal en nu kan ik echt met honger van bed stappen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:26

Ik eet 's ochtend altijd de cornflakes van de Lidl...die zijn gesuikerd... echt zooo lekker!! ( en nog van een light merk ook Linessa)...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:27

Ik kon eerst ook geen brood eten 'sochtends. Maar ik heb het mezelf aangeleerd Ja En ikmoet zeggen, ik voel me een stuk minder slap nu in de ochtend Bloos
Ben gewoon begonnen met mezelf verplichten 1 broodje op te eten. En ik ben heel gedisciplineerd net zo lang blijven zitten tot ie op was. Tegenwoordig eet ik lekker 2 sneetjes brood als ontbijt. Gewoon een kwestie van wennen Knipoog

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:28

aardig tegelijk verootje, het is echt een kwestie van gewenning, maar men wil dat niet geloven Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:29

Zal best, ik doe het zelf prima op yoghurt met muesli of cruesli. Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:34

Elan schreef:
aardig tegelijk verootje, het is echt een kwestie van gewenning, maar men wil dat niet geloven Knipoog

hihi, ja ik was aan het typen en toen was jij net eerder met plaatsen Tong uitsteken

Maar het is echt wennen ja. Na een vakantie moet ik ook altijd weer even opnieuw wennen, maar ik voel me echt een stuk beter als ik 'sochtends een goed ontbijt eet Vork

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:01

Goed ontbijten valt zeker aan te leren, maar het hoeft natuurlijk niet per se brood te zijn. Gek genoeg heb ik, als ik voor 8 uur 's ochtends onbijt, vooral zin in fris, zoetig eten en vanaf 8 uur vind ik brood lekkerder. Vroeger, toen ik een andere baan had, moest ik eerder opstaan en toen ontbeet ik vaak met havermout. Veel mensen vinden dat vies maar je moet het leuk aankleden: met kaneel, rozijntjes, kokos en een beetje zoetstof. Ik moet tegenwoordig op maandagochtend vroeg met de trein en ontbijt dan in de trein (anders moet ik nog eerder op en ik ben lui Haha! ) Ik heb dan een grote bak yoghurt mee met muesli en fruit. In de zomer vaak mango's, nu zweer ik bij diepvriesfruit, vooral frambozen of bosbessen. Heerlijk, kan daar echt van genieten en het houdt me een tijdje bezig onderweg Nagelbijten / Gniffelen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:07

Ik ontbijt meestal met fruit en/of (chocolade)cruesli met yoghurt. Vingers aflikken
Brood ga ik gewoon bijna van over m'n nek 's morgens.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:44

Ik voel me nooit slap hoor, na een glas Goedemorgen.
Daar doe ik het makkelijk de hele ochtend op Ja

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:48

Voor m'n werk krijg ik ook echt geen brood naar binnen. Wordt dan misselijk.
Ik eet een ontbijtkoek in de auto. Tegen een uur of 10 eet ik brood op 't werk of een bakje yoghurt.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:44

Martine123 schreef:
special K ! ik zweer hierbij! zonder ben ik de héle dag chago

Special K heb ik inderdaad ook heel lang gehad Ja Maar ik heb wel een beetje afwisseling nodig anders vind ik het op een gegeven moment niet lekker meer. Ik had altijd Special met pure chocolade Vingers aflikken

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:54

Studeer je en moet je met de trein reizen? Fiets dan eerst naar het desbetreffende station en eet dan pas een boterham! Ja Als je gewoon op school zit, ga dan eens 5 minuten eerder weg en eet voor de les een boterham. Dan heb je al wat gedaan en krijg je je eten makkelijker weg! Ja (Works for me)
Als je echt thuis moet ontbijten, neem dan eens een groot glas drinkyoghurt of een beetje fruit. Dit valt niet zwaar op de maag maar toch heb je wat binnen!
Brinta is ook erg lekker, maar ik denk dat als je moeite hebt met 's ochtends eten dat brinta toch wat zwaar op de maag valt, hetzelfde met Goedemorgen! waar ook veel vezels inzitten.

Dit is trouwens wel weer een leuk idee voor mijn opleiding Haha! bedankt! haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:23

spekkiejnfu schreef:
Dan heb je al wat gedaan en krijg je je eten makkelijker weg! Ja (Works for me)

Ik moet zeggen dat dat voor mij ook wel tot op zekere hoogte werkt. Ja

Op een wedstrijddag moet ik wel eten voordat ik op het paard stap, en dan zit ik er soms wel eens vóór 8 uur op. Ik eet dan thuis eerst mijn yoghurt. Mijn eerste boterham (of mueslireep, iig vast voedsel) komt dan een kwartiertje ofzo voordat ik moet starten. Dan heb ik al een boel gedaan (ingepakt, naar de wedstrijd gereden, gekeurd, opgezadeld etc.) en dan lukt het wel. Maar niet op een doorsnee werkdag op kantoor of thuis, dan moet het echt bijna half-11-theepauze zijn voor ik mijn eerste brood wegkrijg (en ik ga toch 9 van de 10 keer op de fiets naar mijn werk).