Chocoladelasagne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Chocoladelasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:36

Je hebt tegenwoordig van Venz ook van die chocoladeplakjes op brood... Als je die nou stuk voor stuk op een plaatje legt op bakpapier en ze (ook stuk voor stuk dus) laat smelten denk ik dat ze allemaal vrij dezelfde vorm krijgen, en iets minder dik worden.. Dus mooi resultaat en handig..

Enne, die chocolademousse inderdaad zelf maken.. Misschien een caramelsausje over de bovenkant....?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:38

Waar ik werk hadden we ook chocolade lasagna op de kaart staan. Op de een op andere manier waren die bladen gefrituurd ik denk dat ze pasta maakte en daar dan gemolten choco door. En dan met mascarpone chocolade, chocolade mouse en rood fruit nogmaals chocolade. Dit was wel heeel erg lekker, maar wel machtig.

Succes

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:42

Heb je 'm al is getest + foto's ?? Schijnheilig

hij klinkt echt fabulous !
alleen.. gaan die chocobladeren niet helemaal scheuren als je de lasagne aansnijdt ??

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:46

Vue schreef:
Heb je 'm al is getest + foto's ?? Schijnheilig

hij klinkt echt fabulous !
alleen.. gaan die chocobladeren niet helemaal scheuren als je de lasagne aansnijdt ??

Maakt toch niet uit, haha, als ie maar lekker is!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:47

dienetje schreef:
Waar ik werk hadden we ook chocolade lasagna op de kaart staan. Op de een op andere manier waren die bladen gefrituurd ik denk dat ze pasta maakte en daar dan gemolten choco door. En dan met mascarpone chocolade, chocolade mouse en rood fruit nogmaals chocolade. Dit was wel heeel erg lekker, maar wel machtig.

Succes

Deze was juist niet machig, de chocolade bladeren waren heel erg dus en de mousse heel erg licht. het was dan ook erg jammer toen ie op was!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:49

zo dat klinkt echt heeeeel erg lekker!
Krijg gelijkt trek.
Leuk idee voor de feestdagen, dat ga ik onthouden.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:04

oeee dit klinkt wel heel erg lekker Vingers aflikken
ga dit ook maar eens een keertje proberen te maken Ja

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:08

Ik dacht ook: gadverdamme. Maar als de bladen echt van chocola zijn is het wel superlekker. Als je het recept uitgevogeld hebt mag je het best wel even op bokt plaatsen, hoor Haha!.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:45

Hahaha, van de titel keek ik wel even raar op.

Maar zo omschreven klinkt het echt vérrukkelijk! Haha!
Ben een echte choco-holic (ehm, gemiddeld 1,5 milka-reep-met-nootjes op één avond) en deze combi van verschillende manieren van koken met chocolade lijkt me echt ontzettend lekker!

Tip: denk dat je, als je het écht lekker wilt hebben, je heil moet gaan zoeken in kwalitatief goede chocolade. Ik persoonlijk zou voor dit soort dingen dan ook nooit van die kant en klare chocoladeplakjes voor op brood van Venz gebruiken...

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:15

nee inderdaad, het verschil proef je ook meteen.
Je hebt speciale kook-chocolade die je kan gebruiken, hebben ze gewoon bij de supermarkt.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:30

oeh, dat moet ik ook echt een keer proberen Ja

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:59

xsimone schreef:
Zo ik heb er echt trek van gekregen! :d
Misschien gewoon een bolletje vanille ijs ernaast, anders word het misschien té chocala'derig voor sommige mensen! :)

Ja daar denk ik nu ook aan maar ik ga eerst eens proberen die lasagne te maken en dan kijk ik wel wat erbij moet :9

_Sigrid_ schreef:
@TS:
Dan heb jij vast gegeten bij Restaurant Lavendel in Gouda. Ik heb daar vier jaar gewerkt en we hebben het daar al vanaf het begin op de kaart staan. Toen we het dessert er een keer af hadden gehaald kregen we meteen verontwaardigde reacties, haha.

Heb ze zelf ook veel mogen eten en één keer ook maken. Superlekker toetje inderdaad! En die mousse is hemels.

Nee het was in Goes...

_Patriciaa schreef:
Ik vind bij choco vanille ijs altijd erg lekker! en misschien dan om het aan te kleden wat van die koffieboontjes erop leggen!
En dan een leuk blaadje groen er op ;p ..

Goed idee!

JoyCiej007 schreef:
Tip: denk dat je, als je het écht lekker wilt hebben, je heil moet gaan zoeken in kwalitatief goede chocolade. Ik persoonlijk zou voor dit soort dingen dan ook nooit van die kant en klare chocoladeplakjes voor op brood van Venz gebruiken...

Nee dat was ik ook niet van plan :) Goede chocolade is wel de basis voor een lekkere lasagne :D

Ik ga niet een grote schaal lasagne maken zoals je met 'normale' lasagne wel doet. Ik ga chocolade smelten en tussen bakpapier op bakplaten ga ik er bladen van maken. Dan doe ik per bordje wat bladen chocolade met mousse ertussen, dan snijd ik het ook niet kapot met opdienen.... Het moet ook niet te veel worden anders heeft iedereen buikpijn gok ik :Y)

Ik zal wel een foto maken als ik ga oefenen of als ik ze voor echt ga maken!!
Als ik ga oefenen zal ik wel laten weten hoe ik het aangepakt heb en wat er mislukt/gelukt is.
Als iedereen nou erg in de buurt woont (limburg) mogen jullie dan wel komen proeven hoor :D

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:42

dit klinkt erg lekker Haha!,
ik vind het de laatste tijd leuk om dingen te koken, dus kan dit ook wel proberen Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:45

Limburg is grooooot .Maar testpanel wil vast wel een stukje ervoor rijden Huilen van het lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:50

Mint-ijs gaat ook erg goed bij chocolade, of aarbeienijs...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:51

Callebaut chocolade is erg lekker hiervoor! Hebben ze misschien wel bij de plaatselijke (ambachtelijke) bakker?

Ik denk dat ik het ook eens ga proberen. Heb vast nog wel ergens staan hoe je de chocola moet verwarmen, afkoelen ect.
Klinkt erg lekker iig!!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:19

Oeeeeh klinkt echt heeeel lekker!

Bij het lezen van t topic dacht ik aan een (warm) hoofdgerecht, maar gelukkig is het een toetje. Lijkt me heeerlijk, ik hou t topic in de gaten!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:21

Het water loopt nu al uit mijn mond Tong uitsteken

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:12

Klinkt echt niet normaal lekker. Haha! Heb je het al uitgeprobeert? Clown

De titel klinkt niet erg smakelijk trouwens. Vork

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:15

Je hebt nu ook als ijs stroopwafel ijs... Misschien past dat er ook wel goed bij.. Is in ieder geval super lekker ijs!

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:20

Ik heb afgelopen donderdag wat geprobeerd! (Ik heb wel alleen maar geoefend om bladen te maken Sigaar)
Ik had lekkere chocolade gekocht en au bain marie gesmolten. Dit op een bakplaat gedaan (zonder bakpapier want die kon ik nergens vinden Clown ). Nou ik dacht dat als ik het op de plaat zou gieten het gelijk weg zou lopen zegmaar, maar ik kon het heel netjes tot een vierkant uitstrijken. Dit heb ik in de koelkast gedaan tot het hard was en toen heb ik er met een mes lijntjes in gemaakt om de plakjes te breken. De chocolade was echt knalhard dus ik kreeg geen hele plakken van de plaat, toen ff in de magnetron gedaan en toen kreeg ik het er best redelijk af!! Het resultaat was goed en de dikte van de plakken ook (2 of 3 mm gok ik)
Nou volgende keer bakpapier eronder en dan moet het lukken!! Heb helaas geen foto...

Ik denk dat ik er pistasche ijs bij serveer.. maar dat beslis ik waarschijnlijk pas in de winkel Haha!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:10

Bah Duivel

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:12

Rubiquil schreef:
Als iedereen nou erg in de buurt woont (limburg) mogen jullie dan wel komen proeven hoor Haha!

Laat ik nou heel toevallig in Limburg wonen Schijnheilig

Voor die chocoladeplaatjes moet je bakpapier gebruiken, daar blijft de choclade namelijk niet aan kleven!

Ik heb nog een heerlijk recept voor chocolademousse liggen Kwijl , maar dat moet ik opzoeken, heb het namelijk niet bij de hand.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:20

Oei dit klinkt goed, ben ook een echte chocoholic Vingers aflikken
Even een stipje dus!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:55

Ahh dat klinkt echt lekker Vingers aflikken