Mijn geweldige Choco mousse taart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Mijn geweldige Choco mousse taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:17

oei die bruine ziet er echt uit als hemelse modder Haha!
ik ga dit echt aankomend weekend proberen!!!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:20

cindybijl schreef:
heb het zouist gemaakt, staat nu in de koelkast.
Ik heb alleen iets anders gedaan, ik heb 200gr witte chocolade met 250 gr opgeklopte slagroom gedaan en 200gr pure chocolade met 250 gr opgeklopte slagroom gedaan.
Ik ben benieuwd!

is ook goed Tong uitsteken
verse room, wij hebben dat altijd in glazen bokaaltjes
maar volgens mij kan je dat ook in van die brikjes kopen Tong uitsteken

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:31

haha dat Belgisch Haha! ; bokaaltjes en brikjes??
Even offtopic; ik had laatst een etiquettediner en daar werd verteld dat je IJSKAST moest zeggen inplaats van koelkast. ;

Citaat:
Het begrippenpaar ‘koelkast – ijskast’ is er eentje uit de serie ‘toilet – wc’, ‘gebakje – taartje’, ‘zeer doen - pijn doen’, ‘mantel – jas’, ‘wagen – auto’, ‘japon – jurk’. Op het eerste gezicht lijken deze woorden synoniem, maar er schuilt een addertje onder het gras. Mensen uit bepaalde kringen (de hogere) zullen nooit het eerste zeggen en altijd het tweede. Het onderscheidend element zit ’m in een associatie met ‘deftigheid’ die de hogere kringen juist willen vermijden. ‘Toilet’ is een enigszins eufemistische aanduiding voor ‘wc’. Uit angst om een ordinaire indruk te maken gingen mensen, met name de aspirerende, lagere bourgeoisie, omfloerst over ‘toilet’ speken, alsof er op een toilet geen sprake zou zijn van pis en poep. Mensen uit hogere (adellijke) kringen vonden deze voorkeur voor mooie, deftige, eufemistische woorden juist weer heel erg burgerlijk. Zij zeiden dan liever waar het op stond: ‘wc’, ‘jurk’, ‘auto’, enzovoort. Om er nog een schepje bovenop te doen in recht-voor-z’n-raapheid sprak de adel het woord ‘moeten’ ook vaak als ‘motten’ uit (maar ‘hiero!’ was dan weer fout). Het luisterde nauw.
Iemand die altijd de ‘deftige’ woorden gebruikte en dacht op die manier ‘erbij te horen’, werd zo alsnog ontmaskerd als ‘burgerlijk’. Op de een of andere manier is koelkast ook in het rijtje ‘verkeerde’ (want burgerlijke) woorden terecht gekomen. Vraag me niet waarom, maar zo ligt het nu eenmaal. Mensen die ijskasten verkopen, zullen het altijd over ‘koelkast’ hebben, want objectief gezien ís het ook een koelkast (er ligt immers geen ijs in en de temperatuur is ook boven de nul). Het vriesgedeelte (waar de ijsblokjes en de diepvriesspinazie ligt) is ook geen ijskast, want dat heet het vriesgedeelte. Of als het wél een aparte kast is, heet het een ‘vriezer’. Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen welke term hij gebruikt. Het ene woord is niet correcter dan het andere. Blijft alleen over dat ijskast-zeggers zich verheven voelen boven koelkast-zeggers. Deze zelfingenomenheid is niet correct, al kun je het niet tegengaan.

En nog even ontopic: ziet er lekker uit Haha! .

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:35

De belgische uitspraken Haha!

Ik ga straks de mousse taart eens uitproberen! Maar dan wel met melk- of pure chocolade denk ik. Kben er nog niet uit Nagelbijten / Gniffelen

Ik zeg trouwens ook ijskast, en ik voel me niet verheven. Lachen Het gedeelde onder 0° noem ik 'den diepvries' Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:52

Rianneke schreef:
oei die bruine ziet er echt uit als hemelse modder Haha!
ik ga dit echt aankomend weekend proberen!!!

Die bruine is ook beter gelukt.
Ik heb bi de witte op het verkeerde moment de opgeklopte slagroom erbij gedaan, daardoor is de stevigheid van het geklopte verloren gegaan en nu dus slapper.
Als je de chocolade eau bain mari verwarmd hebt, haal je het uit de pan, en dan meteen de room erbij(snel zijn! want de chocolade stolt heel snel) Bij de witte heb ik de slagroom er al bij gedaan toen de chocolade nog in de eau bain mari-pan zat... niet slim, want dan smelt de slagroom ook.... Koe

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:24

nou mijn chocomousse staat in de koelkast Haha!
heb het met pure chocola gedaan omdat ik dat lekkerder vind...
heb net stiekum al geproeft bij het maken en toen vond ik het al erg lekker... ben benieuwd hoe het straks smaakt!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:26

ziet er lekker uit zeg! is een leuk idee voor een etentje!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:52

als ie is opgestijft in de koelkast is ie echt zoooo lekker Haha!
*kijkt met een schuldgevoel naar de lege schaal* Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:14

ik had de mousse vorige week voor me moeder gemaakt en dat samen met een zelfgemaakte chocolade peer met dezelfde chocolade was het echt heerlijk Vingers aflikken

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:58

Rianneke schreef:
als ie is opgestijft in de koelkast is ie echt zoooo lekker Haha!
*kijkt met een schuldgevoel naar de lege schaal* Bloos

haha
tof dat hij meevalt Tong uitsteken