Dankzijn dit topic ben ik ook maar weer wat strenger geworden en ik moet zeggen; geen snoep, fruit en gewoon gezond eten werkt toch echt lekker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ook op Terschelling is biologische groente verkrijgbaar in een wekelijks variërend pakket van Odin (http://www.odin.nl):<knip> Daarbij, ik woon op Terschelling, die aparte broodsoorten, rare kwark en veel van het fruit wat er in genoemd wordt is hier niet te koop, als ik het al zou lustten. Biologische groenten ook niet te krijgen.
Citaat:Van de site:
Vermijd
Suikervervangers: honing, druivensuiker, vruchtensuiker, glucose, sorbitol neem ik ook niet, maar wat is vruchtensuiker?
Citaat:Geraffineerde koolhydraten: witte bloem, witte rijst, witte macaroni en alle kant en klaarproducten (koekjes, gebak, diepvries- en koelkastmaaltijden, pizza's enzovoort) ik haal altijd volkoren en zilvervliesrijst. Ik eet wel eens koekjes bij de koffie, daar zou ik wel een gezonde en lekkere vervanging voor willen hebben
Citaat:Alle light-producten (daarin zijn de vetten vervangen door koolhydraten - foute boel) ik koop nooit iets light, onzin
Citaat:Margarine, halvarine of vloeibare bak- en braad spullen (bevatten transvetten - ook foute boel) ik heb altijd vloeibaar, is dat niet goed? Waar moet je dan een biefstukje in bakken of jus van maken?
Citaat:Beperk
Granen, volkorenbrood, zilvervliesrijst, gierst, grutten, havervlokken, volkoren macaroni, muesli, enzovoort ik dacht serieus dat dit allemaal gezond was
Citaat:Melkproducten: yoghurt, melk, kwark, kaas
Citaat:Gebruik
Noten en zaden: walnoten, zonnebloempitten, sesamzaad enzovoort wat moet je daar dan mee? Als tussendoortje of wat is de bedoeling?
Citaat:Vis, vlees, peulvruchten, soja
Veel olijfolie en omega 3 olie
Roomboter
de rest van dit rijtje zit wel snor, maar als je geen melkprodukten mag, vraag ik me wel af of ik wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijg
SusanH schreef:De macaronimix van Knorr bijvoorbeeld zit geen toegevoegde suiker in.