Amburtjoz schreef:Mijn moeder heeft er altijd 'Kikoman' saus bij, schijnt erg lekker te zijn ..
Ik heb er altijd kikoman met een klodder wasabi erin gemengt, daar doop ik de sushi in..

Krijg gewoon weer zin om te gaan pielen van de week
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amburtjoz schreef:Mijn moeder heeft er altijd 'Kikoman' saus bij, schijnt erg lekker te zijn ..

laura1987 schreef:Waar kan je dat kikoman kopen dan en wat voor soort saus is het?
odetteke schreef:ik vond hem een beetje te zout

Nouka schreef:Zal ik de kaart van de plaatselijke sushi even kopiëren?
Hier hebben ze ook veel vis gegrild (vooral de zalm is errug lekker dan) en een 'tonijnhamburger' die ze dus ook eerst grillen. Ze doen ook een geklutst en dan gebakken ei erop... en verder inktvis en allerlei smerig uitziende dingen
Ook een aanrader: een klein beetje mayo over de zalm met ui heen, dat maakt het net wat smeuiiger, doen ze hier ook
Myra schreef:Kan ook erg verfrissend zijn: veel wasabi door de soja saus, voel je het een beetje in je neus (is best lekker)
Ik heb nu ook wel erg veel zin in sushi gekregen
Marlien1991 schreef:Je kunt een soort Japanse gember kopen in de supermarkt (het zit in een potje), een beetje van dat erbij (bij andere ingrediënten) is ook altijd wel een lekkere smaakmaker!
Die zeewierbladen heten nori trouwens!
En kijk uit met de wasabi, proef het even voor want meestal is het erg sterk, kijk dus uit voordat je er teveel opsmeert!
En succes!

odetteke schreef:melissa_b schreef:ehm je kan vegasushi proberen, met komkommer of advocaat erin?
De likeur op basis van eieren??? Hoe combineer je dat?
laura1987 schreef:melissa_b schreef:Het is wel handig dat je het zelf kunt maken! Volgens mij is het hartstikke leuk én het scheelt enorm in je portemonnee hihi.. Want tja laten we eerlijk zijn, het is lekker maar best wel prijzig...
Ook zelfgemaakt is het prijzig hooren tijdrovend.
Nou toevallig werk ik bij Sushi Ran, en maak ik de sushi voor Albert Heijn, Delhaize, Schiphol, Tiny Tokio, Sushi Yaah! etc.