Hoe drinkvoeding lekkerder maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Hoe drinkvoeding lekkerder maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:57

Invriezen heb ik vandaag gedaan, maar ze lijken er wel sterker van te gaan ruiken. Met yoghurt smaakt en ruikt het minder erg, maar dan moet je wel 10x zoveel eten. Ik moet maar gewoon mijn ogen en neus dichtdoen en gaan drinken, en daarna meteen spoelen met listerine ofzo Tong uitsteken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:58

Sheran schreef:
secricible schreef:
oef, heel erg moeilijk, drinkvoeding is echt heel erg smerig, ik weet er alles van, doe zelf opleiding dietist. Echt manieren om het beter te krijgen zou ik je niet durven geven, met een rietje drinken scheelt al, omdat je het nauwelijks ruikt en ik vond iig vooral de geur echt walgelijk, zooo sterk...
Ik wil wel eens op school navragen? Eventueel kun je misschien om een poeder vragen ipv een drinkvoeding? die hebben een neutralere smaak en kun je gewoon door koffie, melk oid mengen.

Haha, er zat een boekje bij met termen als 'heerlijk', 'eindelijk lekker aankomen', 'gelukkig is dit erg lekker' en 'smakelijk' Clown

Gelukkig ligt het niet aan mij, dat ik het zo vies vind *LOL* Die geur inderdaad is misschien nog wel erger dan de smaak... het ruikt echt als iets dat je niet op moet drinken Clown.
Als je zou willen navragen zou dat natuurlijk altijd fijn zijn. Wat zijn dat voor poeders? Hebben die dezelfde functie? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.

Maar 3 pakjes per dag wordt een hel Tong uitsteken

heb even compendium erbij gepakt (boek met alle dieetproducten die er op de markt zijn), maar bijvoorbeeld een product als caloreen van nestle bevat per 100 gr 380 kcal en heeft een neutrale smaak, dus is overal doorheen te gooien. Het bevat geen vet. Ik zal even jou ding opzoeken om te vergelijken, dan zal ik zo editten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:59

waarom zou je het niet met water aan mogen lengen?
Wordt wel veel gedaan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:59

Hihi. Wat erg meid!
Ik vond het ook zóóó goor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:59

Klinkt goed, secridible! Ik moet nu dansles geven, maar later laat ik wel weer van me horen Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:00

Hannanas schreef:
Wordt wel veel gedaan.

Omdat sommige vit. in water oplosbaar zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:02

Misschien die pakjes van Nutricia proberen.

Anders kan je nog Fantomalt van Nutricia proberen dat is een poeder dat je zelf kan aanlengen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:09

fantomalt valt idd onder dezelfde groep, alleen heeft fantomalt een (licht) zoete smaak, waardoor het niet lekker is in bijvoorbeeld soep oid. Het voordeel van caloreen is volgens mij dat het een neutrale smaak heeft en overal in kan. Heb hier ook geen nadelen aan gevonden, maar ken het product alleen uit de theorie, niet uit de praktijk, dus durf daar niets over te zeggen.

De producten in het lijstje dat je gaf heb ik ook even opgezocht voor zover ze er in stonden, maar deze geven per 100 ml ongeveer 120/150 kcal, dus niet echt super veel.
Weet je zeker dat je het alleen krijgt om aan te komen en niet voor een bepaalde stof die er in zit? anders zou ik zeker eens vragne of het mogelijk is om met voedingssuplementen te werken. Zeker als je eetlust niet verminderd is, een glas melk of thee met een schepje extra energie is natuurlijk prettiger als zo'n heel pakje met vies sap.

Omgerekend zou je dan zo'n 100 gram per dag moeten nemen. Ik durf alleen niet te zeggen hoeveel je in 1 glas mag doen...
Maar zelfs als je dan nog maar 1 pakje per dag hoeft, zou dat al een hoop schelen natuurlijk Knipoog.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:58

Broccoli schreef:
Hannanas schreef:
Wordt wel veel gedaan.

Omdat sommige vit. in water oplosbaar zijn.

Maar dat zal bij haar wel niet zo tellen, neem aan dat ze nog andere voeding hierbuiten eet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:01

Mag je ensini wel hebben?
Onze 'clienten 'vinden vooral de cassis smaak erg lekker. Volgens mij is het meer op waterbasis, het lijkt op vruchtensap/ranja. in verschillende fruitsmaken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:03

Ja ik eet inderdaad nog 'gewoon' erbuiten. Ik heb het overigens ook nodig voor de eiwitten Lachen

Clinutren cassis smaakt trouwens best wel naar chemische CASSIS. Dus dat is al een hele verbetering Haha!. Jammer dat ik er maar 1 pakje van heb.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:06

Als ze zo zoet zijn zou ik het eens met water aanlengen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:19

Maar dan is wel weer het probleem dat ik in plaats van 600 ml op een dag minstens 1200 moet drinken, misschien zelfs 1800. En 600 lukt me al nauwelijk qua hoeveelheid

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:20

Sheran schreef:
Maar dan is wel weer het probleem dat ik in plaats van 600 ml op een dag minstens 1200 moet drinken, misschien zelfs 1800. En 600 lukt me al nauwelijk qua hoeveelheid

Het gaat je dus daadwerkelijk om de vitamines en mineralen die erin zitten.
Of alleen de eiwitten?

Maj als het voor je gezondheid is zal ik nu gewoon even doorzetten met die 600 ml. in 1 keer drinken en daarna je mond spoelen. Klaar is kees. Als je lichaam het nodig heeft zal ik die uberranzige smaak voor lief nemen. ( ookal hang je dan kokhalzend boven de goot voor de volgende slok.. niet alles is fijn helaas ) Maar ik hoop dat er een andere oplossing is. ( die poeders bijv )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:24

Volgens de dietiste ging het om de eiwitten, en omdat ze hoopte dat ik erdoor aan zou komen. Ik mocht wel rustigaan beginnen.

Bijkomend probleem is dat ik emetofobie heb (panisch voor overgeven) en dat boven de goot hangen mij dus echt een hel lijkt Huilen van het lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:33

Ik zie ook vaak op de verpakkingen kwark 0% vet staan. Zitten ook flink meer eiwitten in dan yoghurt. Misschien is dat een optie om mee te mengen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:33

Sheran schreef:
Volgens de dietiste ging het om de eiwitten, en omdat ze hoopte dat ik erdoor aan zou komen. Ik mocht wel rustigaan beginnen.

Bijkomend probleem is dat ik emetofobie heb (panisch voor overgeven) en dat boven de goot hangen mij dus echt een hel lijkt Huilen van het lachen

Oke dan begrijp ik het.
Heb je de dietiste inmiddels al gesproken? Zij heeft ongetwijfeld oplossingen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:40

Nee, ik heb nog niet gebeld. Ik probeer eerst alle smaakjes. gelukkig is die Cassis nog wel te doen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:49

neus dicht doen... ik heb t ook een tijdje gehad...

als t te zoet is kun je t mss mengen met water? weet niet of dat mag? in principe blijft t t zelfde dan...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:38

als het om de eiwitten gaat zal caloreen of fantomalt je niet kunnen helpen, dat zijn puur koolhydraten. Uiteraard zijn er wel voedingssuplementen die dan helpen, maar als je een drinkvoeding hebt die je lekkerder vind, is dat wellicht een stuk handiger Knipoog
Hopelijk vind je nog 1 of 2 smaakjes die lekker zijn, of zou je 3 pakjes van die cassis per dag volhouden? Dan zou ik als de wiedeweerga de dietist opbellen om 20 pakjes erbij Knipoog.

Eventueel zou je zelfs kunnen overleggen of het mogelijk is om zelf drankjes te maken, bijvoorbeeld sorbetijs met fruit en een scheut van de drinkvoeding. Dan krijg je een soort smoothie, maar wel met meer calorieen, misschien hoef je dan minder pakjes per dag te drinken Knipoog

@Hannanas: het is bijna niet voor te stellen hoe vies deze pakjes zijn. Ze zijn mierzoet en super chemisch. Ik kan me herinneren dat mijn oma ze kreeg op de IC en dat ik alleen al rook aan de tuitbeker en bijna over mijn nek ging. Ik heb er zelf ook wat van geproefd op school, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik er op aangewezen zou zijn, want het is niet weg te krijgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:03

@ secrible ik weet hoe ze smaken.
ensini, nutridrink etc.

Jammer dat je pers'e die siropen moet hebben, de vanille van de voeding op melkbasis zijn best te pruimen.

Je komt er vast wel uit!

Er bestaan genoeg poeders. Ook van die super allergene poeders etc.

en wie weet is die cassis het op allerlei verschillende manier het wel voor jou.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:08

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:17

wat ik trouwens vond is dat de van zichzelf al zoete smaken als banaan ook 10 keer erger waren dat vanille ofzo.

ik had die van nutricia volgens mij... weet t al nie een smeer. zit vast ver weggestopt in n hoekje van mijn geheugen Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:18

Weet het niet zeker, maar heb het idee dat de Protifar geen echte smaak heeft omdat je het ook in je eten kan doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:08

protifar heeft idd een neutrale smaak. Vaak smaken die eiwitdingen nergens naar en kan je ze gewoon overal doorheen gooien. Daarom zijn poeders nooit echt een probleem en gemakkelijker als drinkvoeding. Het is me dan ook nog niet duidelijk waarom de voorkeur normaal gegeven wordt voor drinkvoeding Knipoog