Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaula schreef:Die ziet er goed uit! Bij mij verdwijnt dat mooie vlechtwerk altijd een beetje, is bij jou mooi gelukt!
Renee schreef:Oh wat een fantastisch topic! Hier in huis hebben we het er nu al even over dat we het niet prettig vinden dat er zoveel (onnodige) toevoegingen aan brood worden gedaan. Alleen is het lastig om te bepalen waar te beginnen. Een broodbakmachine zou ontzettend fijn zijn want we hebben hier een klein gezin die er van eet/gaat eten. Zijn jullie begonnen met een goedkoop model van bijvoorbeeld de Lidl? Of meteen gegaan voor bijvoorbeeld Moulinex? Ik vind het lastig omdat ik nog nooit gebakken heb met een broodmachine en dus ook niet echt voorkeuren heb. Ook tips voor goede adresjes voor meel zijn welkom (webshop of in de omgeving noord Holland noord).
Wel heb ik al eerder succesvol gist en desem broden gebakken in de oven dus ben niet volledig onervaren. Maar om dat weer op te pakken om als start punt mis ik eigenlijk nog fijne bakvormen. Heb de laatste keer gietijzer gebruikt en dit is faliekant mis gegaan.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag maar ga ook zeker terug lezen want ik vermoed dat ik dan al heel wat tips ga vinden
Renee schreef:Mijn le creuset is echt vernageld door mijn zuurdesem avontuur. Had als “anti aanbak” de gietijzeren pan in geolied. Misschien dat bakpapier een beter idee was geweest. Nu moet ik zeggen dat mijn huidige oven echt een hekel heeft aan brood. Zelfs afbakbroodjes hebben het zwaar (snel bruin worden zelfs met de temperatuur lager en de tijd korter dan op de verpakking staat aangegeven).
Het nadeel wat ik zelf verwacht van een broodbakmachine is dat je niet zo makkelijk knapperig brood krijgt. Dus als dat echt zou tegen vallen dan is het fijn als je het deeg eruit kan halen na het rijzen. Maakt het proces in ieder geval minder arbeidsintensief.
PSvanLot schreef:https://oktoberdots.com/pompoen-brood/
Ik wil deze graag maken... zou me dat lukken met letterlijk 0 ervaring? ga maar niet hardop zeggen dat ik uit een bakkersgezin kom...
JudithO schreef:Net Zweedse saffraanbroodjes gebakken, maar zonder saffraan want dat heb ik niet in huis
[ Afbeelding ]
Iris82 schreef:Mijn braadpan heeft ook zeer zeer zwaar te lijden onder mn bak avonturen. In mijn geval heb ik m helemaal schoon geschrobd en gebruik ik m enkel met een siliconen bakmat en verder niet voor andere gerechten.
Nou de pan piept en kraakt en lijkt te roesten ofzo? Geen idee wat er aan de hand is. Ik was juist weer van plan om te gaan oliën om te kijken of dat het oploste maar zo te lezen bij Renee was dat ook niet de oplossing. :/
[ Afbeelding ]