Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:00

Inderdaad zowel goede en slechte lijstjes plaatsen is juist heel goed. Dan kunnen andere bokkers misschien ook helpen en tips geven. Daar is dit topic toch ook een beetje voor bedoeld?

Haha Emily jij hebt wel hele bijzondere frietjes :D geen idee hoe ze lichter zijn geworden, denk toch dat je een weegfoutje hebt gemaakt?

Best trots op mn lijstje van vandaag. In de middag alleen wat extra chocola gesnoept die ik niet in de planning had maar oke :Y)

O: havermout met amandelmelk/water, 50 gr banaan, lijnzaad, tarwezemelen
T: 1 spelt/roggebroodje met appelstroop
L: zelfgemaakte groentekoekjes met linzen, ei en verschillende groentes (mn zus had ze gemaakt weet niet meer precies wat er in zat), met een paar plakjes kaas erop, 1 tomaat in stukjes erbij, handvol rucola en paar olijfjes. Was Jammie :9
T: 1 appel, 2 hartige speltcrackertjes, aantal chocolaatjes (teveel iig :Y) )
A: gebakken aardappels, 3 opscheplepels kikkererwten, vega burger, appelmoes
T: -

D: water en thee
B: 28 km gefietst (met windkracht 8 tegen is geen grapje := ) , 10 uur in de winkel gewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:17

NeverGiveUp schreef:
NeverGiveUp schreef:
O: havermout met soya, kaneel, pecanoten, blauwe bessen en frambozen. Glas water.
T: banaan en water
T: Stukje ontbijtkoek en capriolen sonnet (kreeg bij mijn werk)
L: twee volkomen broodjes met humus, boerenkool, gebakken eitje, paprika, ui en alfalfa
T; Wat krakelingetjes en nog twee volkoren broodjes met tapenade, kipfilet, tomaat, alfalfa, pijnboompitjes.
A: Brocolli, beetje shoarma vlees en salade met spinazie, boerenkool, pijnboompitjes, ui, tomaat, khaki, peper en een beetje honing
Kopje thee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:17

Plien91 schreef:
Ik doe regelmatig een blogilates-workout maar volg geen kalender!

O: 40g havermout, sojamelk, water, cacao, honing
T: Appel
L: Volle yoghurt met zomerfruit, havermout, kokosrasp en wat pure chocoladesnippers
T: ? 2 kaneelkoekjes, 1 chocorijstwafel
A: Kipcurry van zilvervliesrijst, linzen, courgette, paprika, kipfilet met kokosmelk en wat currypasta
B: 45min intermediate workout van Nike
T: Borrel met wat tortillachips+salsasaus

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:20

@NGU: Vitaminen zijn zeker belangrijk, maar voor iemand met een lijstje van 600 kcal die niet vaak veel eet, lijkt het mij niet haalbaar om alle kcal op te halen door middel van fruit en groenten. Zie ook de eetlijstjes voor patiënten met eetstoornissen. Bovendien zou een twaalfjarige meid gewoon moeten eten, zonder nu al met clean eating bezig te zijn (in combinatie met zo'n karige lijstjes). Toch?

Bovendien kan je lichaam de basisfuncties niet eens uitvoeren op zo'n laag kcal-aantal. Dan ben je mijn inziens niet heel veel met vitamientjes...
Dus ik bedoel: fruit en groenten zijn hartstikke goed voor iedereen, maar voor iemand die zo slecht en zo weinig eet, zou ik dan eerder voor een flinke boterham of wat noten oid gaan.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:26

fleur_yen schreef:
O: 35 gr havermout, 10 gr grutten, 1 appel, 5 gr walnoten, 4 gr lijnzaad, 10 gr rozijnen
L: denk 40 gr havermout, 10 gr rozijnen, 5 gr amandelen, 4 gr pompoenpitten, appel ( weinig variatie, was bij m'n vader die had niet zoveel andere gezonde opties)
T: halen winterpeen, denk 20 gr amandelen, stukje 85% chocola
A: pangasiusfilet in folie in de oven met rode ui, knoflook en een halve tomaat, en een bord vol gewokte groente: knolselderij, pastinaak, chinese kool, gele paprika, ui, knoflook, tomaat, cashewnoten, geitenkaas, zilveruitjes en op m'n bord nog wat geraspte kaas er overheen gedaan
Mag nog wat bij vanavond, wellicht een plak roggebrood met (pinda)kaas en/of smoothie denk ik

B: 3u bosrit, stap, draf, galop en een paar sprongetjes afgewisseld
D: water, cappuccino, half pakje capri sonne

Kon merken dat ik gister wat weinig had gegeten, had vrij veel honger vanochtend

Kameleon jij hebt mooie lijstjes!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:37

Bhriseis schreef:
Raponsje zei eens dat Insanity op zich een goede workout is, maar dat het zo zwaar is, dat zij het afraadt om zonder begeleiding te doen. Als je de filmpjes van Jillian uitoefent, kan je je lichaam in principe niet beschadigen, met Insanity wel.

Persoonlijk zou ik echt niet elke dag bijna door willen gaan tijdens het sporten (qua gevoel), maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat net heel motiverend vinden. Ik denk dat er ergens een Insanity-topic ronddwaalt btw :)

Je hoeft maar 1 ding verkeerd uit te voeren en je hebt blessures te pakken.. Je kan beter naar de sportschool gaan en daar kracht/cardio gaan doen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:43

Horse_xx schreef:
Karin, mmm klinkt lekker die wafels!

O: 45 gr havermout, 10 gr chiazaad
T: Sinaasappel
L: 65 gr gekookte quinoa, 60 gr thaise wokgroenten
T: AppelMini banaan, plak roggebrood met pindakaas
A: Kip-kerrie soep gemaakt met kokosmelk, 1,5 plak roggebrood met pindakaas, 2 rijstwafels met kipfilet en filet american, schaaltje rijstepap met honing
T: Stukje 87% chocola, denk nog wat noten

B: 30 min cardio, 90 min KT

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:01

Dani_ schreef:
O: havermout met amandelmelk, cacao en goji's
T: appel
L: bruin pistoletje met carpaccio, pijnboompitten, rucola, olijfolie. Twee rijstwafels met een beetje roomboter

D: 1,5 liter spa, brandnetelthee

T: walnoten, banaan
A: pannenkoekjes gemaakt met soyamelk. Èèn met spek en een met honing
T: decafe koffie en glaasje baileys

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:02

Bhriseis schreef:
@NGU: Vitaminen zijn zeker belangrijk, maar voor iemand met een lijstje van 600 kcal die niet vaak veel eet, lijkt het mij niet haalbaar om alle kcal op te halen door middel van fruit en groenten. Zie ook de eetlijstjes voor patiënten met eetstoornissen. Bovendien zou een twaalfjarige meid gewoon moeten eten, zonder nu al met clean eating bezig te zijn (in combinatie met zo'n karige lijstjes). Toch?

Bovendien kan je lichaam de basisfuncties niet eens uitvoeren op zo'n laag kcal-aantal. Dan ben je mijn inziens niet heel veel met vitamientjes...
Dus ik bedoel: fruit en groenten zijn hartstikke goed voor iedereen, maar voor iemand die zo slecht en zo weinig eet, zou ik dan eerder voor een flinke boterham of wat noten oid gaan.

Ahhh op die manier ja, daar heb je gelijk in! :D
thanks. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:08

Bhriseis schreef:

Dit inderdaad!! Je lichaam gaat op een gegeven moment ook gewoon in de spaarstand en dan bereik je alleen maar wat je juist niet wil..

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:25

Net terug van het uiteten gaan. Lekker veel gegeten maar wel minder als normaal.
Toch nog genoeg groentes gegeten, dus vooral de toetjes waren slecht.
Maar ze hebben zulke heerlijke rocky road chocola en m&m koekjes. En zelfs creme brulee! Jam :)

Gelukkig had ik veel bewogen vandaag.
Morgen weer helemaal netjes en een drukke dag, dus nog meer bewegen.

@Fleur: Wauw jouw avondeten klinkt echt heerlijk!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:08

Ik vind Insanity alleen verstandig wanneer je al echt goed in vorm bent, anders vind ik het behoorlijk risicovol. Er liep een tijdje geleden idd een topic over :)

Hopelijk heb je er nog wat van kunnen maken Paardje! :D Ik ben het inderdaad met Bhri eens over dat je beter wanneer je het moeilijk vind om genoeg te eten calorierijke voeding kan eten. Dan hoef je voor je gevoel niet heel veel te eten om toch aan genoeg calorieën te komen. De voedingsstoffen in groente en fruit zijn heel belangrijk maar met 600 calorieën op een dag red iemand (helemaal iemand in de groei) het gewoon niet en dat gaat met tomaatjes niet goedkomen.. & het is nooit te laat om er een betere dag van te maken! :D

Dat is inderdaad vreemd Emily.. Olie waardoor friet massa verliest en dus minder calorieën bevat wil ik anders ook wel haha :P

Kameleon, knap dat je toch structuur hebt weten te behouden. Lijkt me echt heel lastig, tijdens avonddiensten heb ik er al moeite mee.

Klinkt heerlijk Leonie :9

Pfoe Eline, dat fietsen was vandaag vast een hele workout ja! Ik zat even in een dikke hagel-onweer storm en had al het idee dat ik een hele workout achter de rug had haha.

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete amandelmelk & 1 appel met kaneel
L1: 190 gram magere yoghurt met 1 kiwi
L2: halve plak zonnebloempittenroggebrood (56kcal), 22 gram whey, 150 gram bospeen
A: bord vk pasta met rundergehakt, verse groentes en gezeefde tomaat. Als toetje 280 gram magere yoghurt met 1 beschuit & 14 gram whey
T: 2 appels (helft zonder schil) uit de oven met kaneel :9
D: 1xkoffie, veel water en groene thee, 1 kleine vanille latte (magere melk, suikervrije siroop)
B: 20 min fietsen, weer naar de sportschool *\o/* (half uur arc trainer kracht-interval, armen-borst-schouders met losse gewichten, 2000m roeien, 20 min buikspierronde), uurtje stalwerk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:14

O: Grutten met cacao en kokos
T: Cantaloupe en 4 lychee's
L Verse tomatensoep en een vkboterham met sla, paprika en rookvlees
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, cantaloupe, beetje custard
A: Roerbakschotel van spruitjes, ui, knoflook, champignons en paprika, beetje kwark, handje elitehaver
T: 2 salmiakkogels, borrel met wat chips
D: Groenen thee, water en slimpie
B: 45 min paardrijden

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:36

Ik hb nog wat vb op. Morgen hopelijk beter

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:19

Thanks Leonie, dat was het ook! :) Wist alleen nog niet helemaal wat ik van de pastinaak vond niet geweldig maar niet vies, maar die lag ook al 2 weken en was wat zacht, misschien dat dat niet zo de bedoeling was?

Laatste T: smoothie, 1 glas smoothie van mams die overgebleven was van vanochtend (herkende banaan, havermout, aardbei, biogarde), half bakje fruitsalade van de jumbo (appel, meloen, ananas, druif), denk 20/30 gr cranberry's en een stuk of 7 of 8 spinazie deelblokjes.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:12

Hmm geen idee, heb het zelf ook nog nooit op.
Maar ik wil het wel graag een keer proberen. :)
Binnenkort een keer pastinaak stamppot maken.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:34

Ik wil binnenkort ook eens pastinaak proberen :)

O: 45 gr havermout, 10 gr lijnzaad, paar hapjes zelfgemaakte mueslie
T: - (ben ik in de sportschool)
L: Halve speltwrap (is nog over), plak roggebrood met pindakaas, 1 eiwit
T: Appel met kaneel uit de oven, wat custard denk ik, 1 eiwit
A: Salade van ijsbergsla, tomaten, komkommer, paprika, augurk, zwarte olijven en gegrilde kip met beetje honing mosterd.
T: Wat noten denk ik

Heeft nog iemand tips. Ik werd vannacht wakker met honger :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:15

Gister had ik op de planning staan om de avond nog 1,5 uur naar vriendin te fietsen. Alleen net toen ik wilde gaan kwam er zo'n enorme stortbui met onweer en windhozen dus toch de bus gepakt. En dat tewrijl ik nog juist extra gegeten had (koekjes en 100 gr. noorse zalm met toastje/rijstwafel) Ipv shoarma/knoflooksaus/pitabroodjes 2,5e groentepannekoek gegeten dus dat was dan wel watgezonder

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:20

Gelukkig dat je niet door dat weer gefietst bent Chantal :(:)

Lis, jij hebt er wel in gefietst! Het was ook zo pikdonker plots hier...
En weer naar de sportschool kunnen gaan, super!

Maak er een goede dag van Paardje :)

Graag gedaan NGU :)

Emily: is de friet niet lichter geworden doordat je heb diepgevroren gewogen hebt? Als ik er nu over nadenk weegt een diepgevroren friet zwaarder in de hand dan een luchtige, gefrituurde :Y)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:23

[quote="__Leonie]pastinaak stamppot maken.[/quote]
Dat is heel erg lekker! En gezond. Sowieso een goede aardappelvervanger. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:26

Vandaag.
O: groene smoothie (slamelange, peterselie, appel, avocado, chia, Lijnzaad, goji's, cacaopoeder, water)
T: twee rijstwafels, 1 chocolaatje

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:02

O: havermout met yoghurt, chia en kaneel. Kiwi
L: drie sneeen volkoren brood 2 met pindakaas en veldsla en kaas met veldsla. 2 mandarijnen
T: handje gezouten amandelen.
A: ??
T: misschien nog een appel

B: 18km fietsen, half uur wandelen met de hond. Een paard rijden
D: Water en groene thee

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:31

Horse: ik vind het een vrij karig lijstje qua kcal - wel heel netjes hoor! Maar gewoon iets extra eten?

Ik ben vandaag opgestaan met flinke spierpijn van gisteren, en heb nu nog meer spierpijn én reuzetrek. Even zo'n 2000 kcal eten vandaag, tegenover 2200 te verbranden kcal, en zo'n 100 g eiwit :)

O: 100 g haver, lijnzaad, amandelschaafsel, chiazaad, 5 gojibessen, 250 g melk, honing; groene thee, glas sojamelk ongezoet
B: Dag 4 Blogilateskalender: ongeveer 45 min. abs-oefeningen
T: 10 g Whey Perfection nutella met water
B: Paarden verzorgen
L: 1 wrap met kruidenkaas, komkommer, tomaat; kop zelfgemaakte kervelsoep
T: 150 g kwark met 50 g aardbeienkwark, groene thee
A: 150 g aardappelen, sojaschnitzel, broccoli en champignons (met light room, witte wijn en parmezaan), 100 g wortelen met erwten, gestoofd
B: Paarden verzorgen
T: 2 sinaasappelen
T: Handje notengranola *\%/*

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:32

LisErm94 schreef:
Pfoe Eline, dat fietsen was vandaag vast een hele workout ja! Ik zat even in een dikke hagel-onweer storm en had al het idee dat ik een hele workout achter de rug had haha.

Whaha ja ik heb 4/5 keer per week een gratis work-out op mn fietsie :+ En met die wind van de laatste weken is dat soms echt niet grappig := nouja we blijven er fit van!!

Met Insanity heb ik zelf geen ervaring, maar hoor er hele dubbele verhalen over. Mensen die na een paar weken afhaken vanwege allerlei nare blessures e.d. Ik zou m niet zomaar gaan doen :n

Lekker lijstje Bhris!!

Lijstje voor vandaag:

O: 60 gr boekweitgrutten, 150 ml halfvolle melk (amandelmelk was op -O- ), 150 ml water, lijnzaad, banaan, cacaopoeder. Heeerlijk weekendontbijtje, chocoladegruttenpap :9
T: 28 gr eiwitpoeder

Planning:
L: avocado met gekookt ei en tomaat op een spelt/roggebroodje. + misschien nog 1 broodje met appelstroop
T: groene smoothie met spinazie, mango en banaan
A: frieten van zoete aardappel + kikkererwtenburgers met salade - recept uit het voedselzandloperkookboek
T: appelcrumble met amandelmeel en amandelschaafsel
T2: misschien nog wat lekkers in de bios vanavond

D: water, thee, glaasje witte wijn
B: 8 km hardlopen, verder niet zoveel even een dagje beetje rust hoor :Y)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:36

O/T/: magere kwark gemengd met volle yoghurt, kokosrasp, banaan en havermout
L: 1 Vk knäckebröd met tomatentapenade, vk boterham geitenkaas/appelstroop, appeltje
T: Stukje pure chocola
A: kipfilet in zoetzure groentensaus (zelfgemaakt) met noedels
T: ?
B: 5km hardlopen, korte workout van Nike