Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:10

Ik heb een ok dagje gehad, met een twee uur durende work-out in de sportschool erbij!

O: Brinta
T: Appel
M: Inktvisringen ( :+ ) met een beetje saus en een bakje salade zonder dressing
T: Banaan
A: Gekookt ei en een salade van peultjes, champignons, spekjes, geraspte wortel, paprika en veldsla in een yoghurt-citroen dressing

Ik ga trouwens niet naar de bakker, omdat je daar niet kunt pinnen :') Ik heb echt nooit contant geld op zak...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:47

Ik ook niet en ik ben ook vaak mijn pinpas kwijt :') Alles kwijt overigens, haha

Klinkt lekker je salade

Wil net wat boodschappen doen....alle winkels dicht :(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:48

hesterve, zonnebanken een optie?

Ik heb volgende week vrijdag een bruiloft om te fotograferen, weerberichten zijn alleen slecht en daar baal ik echt van

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:50

Colway, Dodenherdenking hè? Hoop maar dat ze morgenochtend open zijn :') Helemaal niet aan gedacht!
Hester, Of tanning.... Kost zo'n 25 euro en blijft een dag of 5 zitten?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:51

Ja oke weet ik, maar dacht dat ze evengoed gewoon open waren de vorige jaren? Vind dodenherdeking belangrijk hoor, maar om er nou winkels voor te sluiten.. Hoop ook dat ze open zijn morgen, koelkast is goed leeg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:54

De Aldi iig wel... C1000 Was hier trouwens open tot 8 en is morgen ook van 8 tot 8 open :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:56

Nou ja we zien wel, had helemaal geen drinken meer in huis, 1 smaak thee en een halve fles spa rood, heb mezelf getrakteerd op een flesje cola light van de tankstation :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:15

Morgen zijn waarschijnlijk de winkels wel open hoor, de appie waar ik werk in ieder geval wel!
Vandaag tot zeven uur open geweest, vind ook wel dat dat hoort vanwege dodenherdenking.

Hoe eten de brinta eters hier trouwens hun brinta? Op den duur vind ik de smaak nogal saai worden en ben dan geneigd er iets door heen te gooien. Wij hebben nooit vruchtensiroop in huis, simpelweg omdat niemand het drinkt.

Las laatst ergens iets met plakjes banaan erdoorheen doen, dat ga ik maar proberen. Maar iemand anders nog tips?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:18

Ik eet brinta met halfvolle melk en verder niets. Ga denk ik overstappen naar magere melk want ik vind het nogal zoet :')
Zou er geen banaan doorheen doen iig ivm textuur. Misschien frambozen of blauwe bessen?

Haha, Colway! Maar 1 smaak thee in huis? Ik heb er 14 en nog verse munt :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:42

Mootje schreef:
Die saladebekers van de Action zijn echt zo handig!

Echt? Ik heb die van mij na 1x weggegooid, deksel blijft maar van de beker af floepen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:53

Ik kan shaken wat ik wil, de deksel blijft erop zitten. Zelfs de dressingbeker lekt niet! Misschien toch nog een andere proberen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:54

Misschien had ik net pech inderdaad. Voor die euro kan ik het nog eens proberenn idd!

RoosG schreef:
Las laatst ergens iets met plakjes banaan erdoorheen doen, dat ga ik maar proberen. Maar iemand anders nog tips?

Is brinta net als havermout? Dan kun je rozijntjes of kaneel en of geraspte kokos erdoorheen doen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:59

De winkels zullen morgen allemaal gewoon open zijn, het is geen officiele feestdag Bevrijdingsdag morgen, maar eens in het lustrumjaar wat betekent dat ze 2015 weer dicht zullen zijn. Ik ben weer de gelukkige die morgen mag werken, net zoals vanavond trouwens maar dat vond ik niet zo erg. Winkel was gesloten dus geen klanten die tijd van je vragen, waren ook heerlijk op tijd klaar. Maar morgen vind ik het wel jammer, ga normaal gesproken naar bevrijdingsfestivals maar dat zit er nu helaas niet in.

Heb opeens trek gekregen, had ook niet heel uitgebreid gegeten vanavond en ook niet heel vullend. Het moest allemaal snel snel dus heb vlug het flensjesbeslag van gister opgebakken. Had er wel een 3 gangen menu van gemaakt. :') Als ´vooraf´ een flensje met basterdsuiker, dan eentje met kaas en jam en als nagerecht met een bolletje ijs. Daarna nog een flinke beker melk en dat heeft me hongergevoel wel gestild maar nu na me werk toch weer trek gekregen. Maar ik heb alleen verstandig ´snoepgoed´ in huis dus heb net wat stukjes Chorizo gegeten en neem zo nog wat gemengde nootjes. :)

We zijn ook alweer op pagina 100 *\o/* , moet er dan weer een nieuw topic geopend worden?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:30

Rozijntjes gaan er bij mij niet in, dat vind ik niet echt lekker.
Geraspte kokos klinkt goed, ga ik zeker proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 06:23

Colway schreef:
Ja oke weet ik, maar dacht dat ze evengoed gewoon open waren de vorige jaren? Vind dodenherdeking belangrijk hoor, maar om er nou winkels voor te sluiten.. Hoop ook dat ze open zijn morgen, koelkast is goed leeg

Lijkt mij niet meer dan normaal om eerlijk te zijn? := Hoe belangrijk zijn die winkels nou? Ze gaan maar een of twee uurtjes eerder dicht. 5 mei is dit jaar idd geen verplichte vrije dag, dus ga zo ook aan het werk. :D

Ontbeten net met havermout van heet water, rozijnen, lijnzaad en bosbessen. Bosbessen kwamen uit de diepvries en vielen me eigenlijk wel tegen? Volgende keer maar gewoon appel er door.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:29

Goedemorgen!
Gister een aardig dagje gehad (op borrelavond na :P)

Lijstje gister:
O: glas water met citroen en een banaan
Toen half uur gezwommen.
O: Smoothie van spinazie, druiven, kiwi en wat bessensap en een cracker met pindakaas.
T: handje druiven
L: twee speltboterhammen, 1 x honing 1 x eiersalade en een appel
T: cracker met huttekase en tomaat
A: Spinazie, stoofpeertjes en een stukje vlees
's avonds dus geborreld, paar rode wijntjes en wat hapjes (tom/mozz, aug/ham, etc.)

Vandaag ben ik veel op pad dus weet het nog niet zo goed. Moet nu wel even opschieten trouwens!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:10

Citaat:
Lijkt mij niet meer dan normaal om eerlijk te zijn? := Hoe belangrijk zijn die winkels nou? Ze gaan maar een of twee uurtjes eerder dicht. 5 mei is dit jaar idd geen verplichte vrije dag, dus ga zo ook aan het werk. :D

Had het niet verwacht en kan het me niet herinneren van voorgaande jaren, had ik het geweten had ik eerder boodschappen gedaan. Maar ik vind het lichtelijk overdreven ja. Je kan ook een paar minuten stilte houden in de winkel. Doen ze in restaurants etc ook. Maar goed, vandaag maar even flink inslaan

Citaat:
Ontbeten net met havermout van heet water, rozijnen, lijnzaad en bosbessen. Bosbessen kwamen uit de diepvries en vielen me eigenlijk wel tegen? Volgende keer maar gewoon appel er door.

Ik gebruik ze alleen door de smoothie, ze lijken me ontdooid niet zo lekker, beetje waterig

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:59

Bevroren fruit van de appie is idd vrij vies om gewoon zo te eten. Gebruik het eigenlijk ook alleen voor smoothies.

Heb vandaag eens bevroren spinazieblokjes geprobeerd. Die zijn ten minste wel biologisch. Zijn deze nou ook beter eigenlijk? Vind het namelijk wel makkelijker doseren, neemt minder ruimte in en je ziet niet met al die bladeren te klieren.

Gisteren geweldig gegeten bij mijn oma. Was helemaal heerlijk dat visje ook! Ben 's avonds nog even naar een soort kroeg geweest en heb me keurig ingehouden met een glas rode wijn en een spa rood met een limoentje erin :)

Lijstje voor vandaag:

O: Glas citroen + gember, en een smoothie banaan, lijnzaad, kiwi, spinazie en zwarte bessensap
T: 2 rijstwafels denk ik
M: Salade met quinoa en paprika denk ik
T: Ga met een vriendin wat drinken in de stad dus wellicht een koekje bij de thee ofzo
A: Japanse pizza

Wel goed lijstje lijkt me zo :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:35

Ik heb ook wel eens zitten denken aan bevroren spinazieblokjes of boerenkool, wel zo handig

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:43

Zo, Ik ben goed bezig en heb goede boodschappen gehaald :) Boekweitmeel heb ik iig gevonden!

O: Brinta met een handje frambozen
T: Banaan (voor het sporten)
L: Boekweitmeelpannekoekjes met bosbessen
T: Geen idee
A: Tortelini met kastanjechampignons en spinazie in een gorgonzolasaus

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:54

Roos: je kan ook appel en kaneel door de brinta gooien :D eigenlijk kan je er alles doorheen gooien wat je lekker vindt! Ik vind de combi peer en kaneel ook heel erg lekker! En kokos uiteraard :9

Ik zit aan een lekker ontbijtje: smoothie van ananas, banaan, sinaasappel, kokos en chiazaden! Errrrg lekker!

Ik zal een nieuw topic openen zometeen anders!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:00

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:11

VogeltjeM schreef:
[VT] Gezond(er) eten deel III

:D

Misschien dat we daar alvast verder kunnen gaan? :)

Veel plezier in het volgende deel!

Hier een slotje.