Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:03

Haha, ja zal er ook wel mee te maken hebben hoor ;-) Ik kon aardig tanken, merk het vooral rond middel/buik, dat vet wordt echt door alcohol aangezet lijkt wel, maar ook gezonde eten draagt aardig bij.
Ohhh ik vind drankjes echt heerlijk, voordeel nu is wel dat ik na 3 wijn tipsy ben :+
Vroeger dronk ik zo een fles op (maar dan hebben we het over een jaar of 2 geleden hoor ;-) )

ik dronk sowieso wel al minder laatste maanden

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:13

Alcohol drink ik niet. Dat is wel makkelijk dus :P
Alleen zoetigheid... en patat... *zucht*

Morgen om te beginnen ontbijten met Quinoa.
Ik ga in de avond wel naar de bioscoop.. Hoop zo dat ik mij in kan houden om niets te kopen! 1e dag is ook zo moeilijk voor me en dan gelijk naar de bios waar ik altijd een zak M&MS slacht :=

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:18

Oh ja de bios, helemaal leuk als je vriend naast je een grote bak popcorn zit te eten... ik neem meestal een bakje tomaatjes mee. Kan ik ook eten :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:22

Dat is wel een idee ja :j Vandaag hebben we hier nog een beetje M&ms als ik daar een handje van pak. Heb er zo'n zin in. En een handje is dan altijd beter dan een volle zak :P En dan morgen in de bioscoop gewoon bakje tomaat :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:50

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:58

Ik denk dat popcorn zelf op zich niet slecht is maar wel de suiker of het zout wat ze erop gooien

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:00

Mjaaa een klein bakje zoute popcorn kan volgens mij niet zo heel veel kwaad, jammer alleen dat ik alleen van zoet hou

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:31

Mijn avondeten was echt geweldig lekker zeg! Spaanse visstoofpot van de ah site.
Heb meteen dubbele portie gemaakt, dus een bakje in de vriezer. Altijd makkelijk, hoef ik de volgende keer alleen de vis er nog in gaar te stofen.
Heb toch nog chorizo gekocht, gewoon een klein beetje 25 gram per portie. En dat was toch wel super lekker erbij

Weer veel gekletst zie ik, ga straks even bijlezen. Moet nu de afwas wegwerken en straks de trein halen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:32

100 pagina's *\o/*

Had het iets te hard geroepen dat ik bijna nooit meer snaai!

Heb even een flinke hand door de snoeppot gehaald net :') Maar heb ook een flinke deadline voor de studie dus ben vooral even emotioneel aan het eten zeg maar.

Zo de bokt banner gaat ook maar weer aan. Wat een uitvinding!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:05

Als je popcorn zelf maakt is er niet zoveel aan de hand, toch? Maar ja, dat is natuurlijk best lastig in de bios :')

Colway, hmmzz, al mijn vet zit ook op mijn buik. Zou dat ein-de-lijk weggaan als ik niet meer drink? Moet het maar eens proberen :j

Phylos, Spaanse visstoofpot klinkt goed zeg :9

MaartPaard, ach, zo af en toe kan het geen kwaad. Houdt je spijsvertering lekker scherp moet je maar denken :)

Ik ben net nog even langs de eco-suup gegaan en heb speltmeel, gepelde hennepzaadjes, goji-bessen (woeii, wat zijn die toch duur :oo ) en citroentjes gekocht. Ik kan er weer even tegenaan :j
Toen ik thuis kwam heb ik nog even ge-yoga't, daarna gekookt en gegeten en nu lekker tsjillen :+:

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:07

Ik had begrepen dat popcorn die je zelf poft best gezond is. Maar dan moet je er niet suiker of zout overheen gaan strooien.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:18

Zelf gepofte popcorn is inderdaad best gezond, het is tenslotte maïs. Maar dan geen zout of suiker er over doen.
Vond vandaag in de Allerhande wat leukere smoothies. Als ik straks op de laptop zit zal ik ze even uitwerken.

Ga straks even een gezond boodschappen briefje maken voor morgen.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:26

Deau, ja, die smoothies zien er echt goed uit :9

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:35

Spelt brood was helaas weer op. Maarja zaterdag dan maar even naar de eko plaza. Ben wel benieuwd wat ze er allemaal hebben! Verder hebben we weer genoeg groentjes in huis. Morgen maar ontbijten met apetrots cracker en ei en lunchen met yoghurt en noten en fruit :D nu al zin in! Mjam.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:30

Hallo :wave:

Ik ben blij dat ik ook even zit, pfieuw! Lekker druk.. heb alles bijgelezen, het is mooi weer buiten en het gaat hier gelijk over lekkere wijntjes haha! Het is ook heerlijk weer zeg.. ik ga nog even mijn salade opeten :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:32

Phylos schreef:
Mijn avondeten was echt geweldig lekker zeg! Spaanse visstoofpot van de ah site.
Heb meteen dubbele portie gemaakt, dus een bakje in de vriezer. Altijd makkelijk, hoef ik de volgende keer alleen de vis er nog in gaar te stofen.
Heb toch nog chorizo gekocht, gewoon een klein beetje 25 gram per portie. En dat was toch wel super lekker erbij

Weer veel gekletst zie ik, ga straks even bijlezen. Moet nu de afwas wegwerken en straks de trein halen

Welke heb je precies gemaakt? Er staan verschillende stoofpotten op de ah-site.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:05

zo, ik ben weer bijgelezen!

Ik heb zojuist een smoothie op van 2 perssinaasappels en 2 kiwi's, lekker!!!!

als avondeten had ik zelf pastasaus gemaakt van een blik gepelde tomaten, gekookte winterpeen, kruiden, ui en pesto. Dat was wel een succes! Nog wat gehakt erbij geruld, paprika gebakken en volkoren spaghetti, hmmm.

o en de ijsalon hier is weer geopend, dat is wel een beetje vervelend :') ze hebben namelijk echt verrukkelijk frans ijs (waarbij kokos natuurlijk favoriet is!)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:24

Hallo :D ik ben vandaag ook langs ekoland geweest, heb oa chiazaden en stevia gescoord :D

Mijn lijstje:
Ontbijt: 3 speltcrackers (komijnekaas, suikervrije jam, biologische smeerkaas)
T: appel en handje noten
Lunch: 3 speltboterhammen (2 komijnekaas, 1 biologische pindakaas), stuk komkommer
T: meergraneneierkoek
T: stukje chocolade van ekoplaza :+
Avondeten: wokgroenten (veel) met tofu, op twee volkoren pitabroodjes, zelfgemaakt knoflooksausje

Omg ze hebben veel te veel lekkere chocolade bij ekoplaza!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:53

Ohhh ik heb net een beetje griekse yoghurt geproefd....qua calorieen niet heel goed :+ eet iemand dit? Het was zooooooooo lekker romig

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:01

Als tzatziki :j heerlijk
Maar niet zo, als yoghurt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:24

Mais is niet ideaal als je al gewichtsproblemen hebt. net als dat we paarden en koeien ermee vet mesten, kunnen we onszelf er ook mee vetmesten ;) Ik eet het dus echt nooit.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:38

Hallo,
Als avondeten had ik een wrap met zalm, roomkaas, en veel chiazaden en sla :D

Ik ga even bijlezen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:42

Mrijn schreef:
Phylos schreef:

Welke heb je precies gemaakt? Er staan verschillende stoofpotten op de ah-site.

Deze heb ik gemaakt: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=733318&rq=spaans Echt wel een aanrader. Ik had er wel een megranenpistoletje bij.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:16

nexthorse schreef:
alle recepten van p33-47 staan erbij!

Super! Bedankt

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:22

Goedemorgen allemaal!
Heb weer even bijgelezen. Sterkte MRI (ondanks je je niet ziek voelt :D )
En welkom Tien!

Ontbijt vandaag: 2speltboterhammen met huttekase (ik ga het zowaar lekker vinden!)