Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:30

Die van mijn recept toevallig? :D

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:27

Ohh Mara die taart ziet er lekker uit!
Appelkruimelcupcakes zijn ook altijd lekker!
Ik ga vrijdag denk ik je stroopwafelcupcakes maken Spikkelfire! (alleen maak ik er muffins van)

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:09

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:14

Oh, dat klinkt echt heel lekker. Er staat in dat het nogal 'buttery' is. Klopt dat? Ik hou bv helemaal niet van die creme's op gebakjes uit de banketwinkel waar ze bv zo'n hap boterachtige substantie op een gebakje doen.

En eh, ik ben lui, heb jij toevallig de omgerekende maten nog ergens staan zodat ik ze zelf niet hoef om te rekenen? O:)

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:30

Lemon Ice-Box Bars

Ingredienten
• For the crust:
• 240 gram boter
• 85 gram poedersuiker
• ½ theelepel vanilla extract
• 250 gram bloem
• 75 gram klein gesneden/gemalen hazelnoten
• 1 eetlepel gember
• 1/4 theelepel zout
• 1 eierdooier
• For the lemon filling:
• 224 gram roomkaas(zacht)
• 224 gram mascarpone (zacht)
• 785 gram/ml gezoete gecondenseerde melk
• 4 grote eieren
• 1 eetlepel citroen rasp
• 240 gram vers citroensap (ongeveer 5-6 citroenen)
• 6 eetlepels gekookt water
• 4 blaadjes gelatine
Bereiding
Voor de bodem
Verhit alvast de oven op 175 graden. Leg in een braadpan van 33 x 23 x 5 cm aluminium folie. Leg het zo neer dat de folie op de korte zijdes er wat overheen hangt. Mix met een elektrische micer op gemiddelde snelheid de boter, de poedersuiker en de vanilla extract totdat het wat romig is.
Zet daarna de mixer op een lage stand en voeg de bloem, hazelnoten,gember en het zout toe. Mix goed door elkaar en voeg vervolgens het de eierdooier er doorheen.

Als het goed gemixt is voeg dan het mengsel toe in het bakblik, verdeel goed en druk goed aan. Bak het 10-15 minuten of totdat het baksel licht gebruind is. Laat het vervolgens helemaal afkoelen op een ovenrek.
Voor de vulling
Gebruik een elektrische mixer op een middle-hoge stand en mix de roomkaas totdat het romig is. Voeg de mascarpone toe en mix dit todat het goed gemengd is. Vervolgend voeg je de gecondenseerde melk toe totdat het zacht is. Daarna de eieren, die we 1 voor 1 goed mixen. Al is het ei goed gemixt dan pas het volgende ei toevoegen. Als laatste voegen we de citroen schil en sap toe. Mix het totdat het mengsel dik en zacht is.

Doe het gekookte water en de gelatine in een kleine kom. Klop dit totdat de gelatine opgelost is en laat het ongeveer 5 minuten afkoelen.
Voeg vervolgens het gelatin mengsel bij het citroen mengsel en roer dit goed. Verdeel het mengsel op de gekoelde bodem en laat het minstens 8 uur in de koelkast staan.
Use foil overhang to lift bars carefully from pan. Cut into bars.
Notes
Cover and store in refrigerator for 3 days.
If you have help, I suggest lining pan with another piece of foil that overhangs the long sides of the pan. Then, with some help, the delicate bars can be lifted from all 4 sides.

voilà ik had het hele recept al vertaald , ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :P haha

en sja, ik vind hem zelf goed en het is wel cremig maar durf niet goed te zeggen of hij echt buttery is ;) haha

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:23

SpikkelFire schreef:

Jep. :D

Vandaag staat er een regenboogtaart op de planning. Die is voor zaterdag/zondag (dan vier ik mijn verjaardag). Is gewoon biscuitdeeg, dus die kan gewoon de vriezer in. :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:03

Mijn planning was om aardbeien cupcakes te maken, maar in plaats van de oven aan te zetten, heb ik de magnetron aangezet... Gelukkig had ik nog beslag zonder aardbeien, dus heb nu 6 gewone cupcakes in plaats van 6 gewone en 6 aardbeien :(.

Niet heel slim :p

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:43

Dat is niet handig nee. :=

Hier staat de eerste laag van de regenboogtaart in de oven. :) Heb nog nooit wat met kleurstoffen gedaan. Deze laag had eigenlijk paars moeten worden, maar had er blijkbaar te veel blauw door gegooit al.. Ik dacht dat ik dat nooit meer paars zou krijgen, dus dan maar eerst de blauwe. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:45

Oh leuk zeg, zo'n regenboogtaart! Wel foto's maken hoor! :))

Miri, bedankt voor het omrekenen. Het klinkt erg lekker. Als het niet te mooi weer wordt dit weekend ga ik ze mss wel maken. :9

edit: moeten we niet een deel 3 openen? Of mag bij niet HK topics alleen een mod dat doen?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:47

Jaa, dat ga ik zeker doen! :D

Nee hoor, volgens mij mogen we dat zelf wel doen. Yasmine (mod) zit gewoon in dit topic een heeft toevallig deze geopend en is begonnen met de eerste. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:05

Ik heb al 3 lagen klaar van mijn regenboogtaart. :D

De eerste blauwe is mislukt (onwijs verbrand := ), dus die heb ik overnieuw gedaan. Nu heb ik de paarse, blauwe en groene af. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:45

FuGeLiCu schreef:
Ohh Mara die taart ziet er lekker uit!
Appelkruimelcupcakes zijn ook altijd lekker!
Ik ga vrijdag denk ik je stroopwafelcupcakes maken Spikkelfire! (alleen maak ik er muffins van)

Leuk, veel succes ermee :D De cupcakes smaakten iig erg goed. :9

Saskiaa_ schreef:
SpikkelFire schreef:

Jep. :D

Vandaag staat er een regenboogtaart op de planning. Die is voor zaterdag/zondag (dan vier ik mijn verjaardag). Is gewoon biscuitdeeg, dus die kan gewoon de vriezer in. :)

Jaa leuk! :D Ben benieuwd hoe het bij jouw wordt. :P

Regenboog is ook wel erg leuk. :):) Ga ik ook een keer maken met de cupcakes. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:06

Ik ben zo een aan het maken. Echt met allemaal verschillende laagjes. :D

Afbeelding

Er tussenin en er omheen doe ik slagroom, zodat ie echt wit is van buiten. :) En als de visite dan slagroomtaart besteld, weten ze niet wat ze zien als ze hem voorgeschoteld krijgen. :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:59

Oh echt té leuk Saskia! Ik ben benieuwd! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:37

Die is echt superleuk! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:39

@Saskia, bak je die laagjes allemaal 1 voor 1 of doe je ze per laag in 1 cakeblik en bak je het dan ?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:49

Klinkt echt heel leuk en lekker Saskia! Ben benieuwd naar jou eindresultaat. Als die goed gelukt is wil ik wel het recept van jou, zeker een taart die ik ooit nog zou willen uitproberen. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:50

Ollie1 schreef:
@Saskia, bak je die laagjes allemaal 1 voor 1 of doe je ze per laag in 1 cakeblik en bak je het dan ?

Ik doe ze laag voor laag. :)

Mijn laagjes worden wel véél dunner dan op de foto hoor. En mijn gele is aan de ene kant wel heel dun geworden door een bobbel onder mijn bakpapier. Maar ik heb ze veel dunner gemaakt, omdat het al zo'n mega taart wordt. Anders werd ie me wel heel erg hoog. Ben benieuwd of ze niet té dun zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:12

@Saskia, ik ben benieuwd naar het resultaat :D

Afgelopen weekend voor de 2de maal een MSB gemaakt voor bij mij op mijn werk en het receptje is veelvuldig uitgedeeld daar het goed in de smaak viel :Y) ... nu maar eens kijken wat we als vervolg bakproject gaan maken... voor over 2 weken wil ik nog het eea aan verschillende dingen maken om mee te nemen voor een verjaardag... :9

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:18

Hoi!

Ik post meestal in het Taarten decoreren-topic, maar ben vandaag aan het bakken geweest en het past toch meer hier :)
De ouders van mijn vriend zijn jarig geweest en komen morgen langs, maar ik kan er helaas niet bij zijn. Daarom heb ik een aantal dingetjes gebakken voor bij de thee!

Ben er toch een beetje trots op :D

Afbeelding

Brownies met banaan en walnoten, muffins met banaan en chocolade, gevulde wieltjes met kaneel en een echte Chocolami! :)

Alleen de muffins zijn een beetje vormeloos, heb geen muffinbakblik..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:45

@LauraMC, ziet er lekker uit :9

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:52

O Saskia, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Wel veel werk om te doen, maar met verrassend effect.

LauraMC lekker!

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:20

ik las hier laatst dat jullie macarons hadden gebakken (weet niet precies wie :p)

Maar ik vraag me af hoe de textuur hoort te zijn.
mijn macarons bevatten een voetje wat met kauwen kleverig wordt en daarboven het kapje.
Tussen het kapje en het voetje zit er een luchtbel...

Is dit normaal ?

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:00

Hallo, mag ik hier ook meepraten? :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:01

Tuurlijk Emma. :D

Hier staat een appelcake in de oven. Beslag zag er geweldig uit en nu na een uurtje oven ziet het er nog beter uit. Ben benieuwd hoe hij smaakt. :9