Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:56

Ik heb vanavond lasagna gegeten en wat sla.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 02:34

Jammie. Dat heb ik al een tijd niet gegeten.
Poison: Volgens mij ben jij in de meest voorkomende valkuil van lijnen aan het vallen: teveel willen, crashen, te weinig eten, honger krijgen en vervolgens snacken op alles wat ongezond is, ontmoedigd raken en vervolgens weer minder gaan eten.
Of zit ik er heel erg naast?

Inderdaad, met dit patroon word je alleen maar zwaarder.
Wat je nu het beste kan doen is een 'standaard dag' voor jezelf opstellen waarbij je voldoende eet; niet te weinig zodat je stofwisseling verlaagt, maar ook zeker niet te veel dat je aankomt; en jezelf per dag iets lekkers toestaan. Het moet wel vol te houden zijn, want op lange termijn heb je aan het gerommel waar je nu mee bezig bent, helemaal niks!
Als je dat wat lijkt wil ik best wel even kijken naar je dagpatroon.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 07:51

Passival schreef:
Maar met wat ik vandaag heb gegeten ben ik wel aangekomen schiet dus niet echt iets op

Dat is toch geen vergelijking ochtendgewicht en avondgewicht kunnen gerust een paar kilo's verschillen...

Het beste is om je 1x per week te wegen op hetzelfde tijdstip... Dus bijvoorbeeld elke week woensdagochtend. Dit is omdat je gewicht, zelfs per dag kan verschillen en je dus geen goed zicht krijgt op de evolutie in je gewicht als je elke dag op de weegschaal gaat staan.
Als je je elke week op dezelfde dag op hetzelfde moment weegt krijg je er een veel beter beeld van.

En het is misschien ook weer een cliché om te zeggen, maar je moet je niet blindstaren op je gewicht...

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:22

_Scarlet_ schreef:
Oeps Vergeten er "net" tussen te zetten

Laat het weten morgen

Nou, ik heb me net gewogen voor het ontbijt en eerst naar de wc gegaan. Maar ik weet nu nog steeds 66. Betekend dus dat ik minder moet eten dan gister en meer sporten....... Ik ga nu eerst maar naar het werk.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:27

Ik heb gister wel beetje veel gegeten, en was iets zwaarder, maar ja niet zo erg, kan ook toeval zijn
Was iig niks ongezond had vooral iets teveel druiven en kersen op

Vannochtend ontbeten met magere yoghurt en wat druiven en kersen erin
Ben iets eerder opgestaan, en zo heeft me ontbijt ook iets meer zin (anders heb ik meestal na een uurtje alweer lunch )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:55

Passival ik vond echt niet dat je veel gegeten hebt ofzo?
Je moet niet perse minder gaan eten, je moet gewoon zorgen dat je goed eet.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:04

Passival, weeg jij jezelf elke dag?

Probeer jezelf niet blind te staren op je gewicht, 1x per week wegen is genoeg en zo krijg je een veel realistischer beeld.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:20

Ik was gisteren ziek, niets gegeten en alleen op bed gelegen, en vanochtend twee kilo eraf
Wel leuk om te zien, maarja, nu ik weer normaal eet zal het er wel snel weer aanzitten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:57

Ik heb net gelunched met een bruinbroodje met gekookt eitje en klein beetje ketchup. En een volkoren kadetje met kipfilet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:26

Ik was laat uit bed, rond kwart over 11 dus heb alleen pas ontbeten. 2 bruine boterhammen met boter. Heb nu echt geen zin om ook nog te lunchen, ik zit vol zat, ga zo sporten en eet daarna weer.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:46

Is dat het enige wat je eet? Twee bruine boterhammen met boter?

Lijkt me persoonlijk wel wat weinig?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:24

Passival:
Je kan je gewicht niet na 1 dag bepalen. Dat je een kilo zwaarder weegt wil absoluut niet zeggen dat je dat ook bent qua vet. Je kan veel zout hebben gegeten waardoor je vocht vasthoudt, bijna ongesteld zijn, een volle buik hebben, spieren aangekomen zijn..

EN HOE VAAK MOET IK NOU NOG ZEGGEN DAT JE NIET MINDRE MOET ETEN OM AF TE VALLEN

Je moet het ook een beetje de tijd geven zeg, sjongejonge.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:06

Nee ik snap niet dat mensen dat niet snappen dat je op 1 dag je gewicht niet kan bepalen.

Maare Laura kijk jij nog eens in dat calorieenbehoefte topic. Kan jij ons uitleggen waarom hoe en wat? Dat zie je wel als je mijn berichtjes leest .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:32

Hier gaat het even niet zo lekker. Ik moet zaterdag op de weegschaal, vorige week was het 55 (had vrijdag heel veel gegeten + veel water gedronken voor het wegen) (zat eigelijk aan de 53 kilo) en deze week moet ik in elk geval iets aangekomen zijn. Gisteren zat ik aan de 52,5 maar ook best veel gegeten. Flink spijt natuurlijk achteraf + flink misselijk.
Vanochtend een uur hardgelopen en voel me nog steeds misselijk, dus met moeite wat gegeten. maar het wil allemaal niet. Heel de dag maag en darmklachten, en voel me echt zó zwak.. Heel vaag allemaal.
Wil zelf ook wel een beetje aankomen maar gevoel en verstand zitten elkaar enorm in de weg
Ik word ook al een tijdje niet meer ongesteld, en van de ene kant merk ik mede daaraan wel dat het hartstikke fout is.. maar toch

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:34

Jeetje............dit gaat toch wel de verkeerde kant op dan........

Eet je wel als je zegt dat je eet?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:03

ik vind dat ik imo niet heel slecht eet ofzo, meestal zit ik rond de 15/17 punten kwa WW.. maar soms welleens dagen dat ik er idd best wel onder zit ..maar ik probeer wel genoeg te eten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:19

Jeetje MM, dat is niet best. Heb je het er al met iemand over gehad?

Mijn dagje tot nu toe:
11:00
2 wasa krackers lichtgewicht, 1 met smeerkaas 20+ en 1 met kipfilet
2 bruine boterhammen met appelstroop
1 geroosterde boterham met kipfilet

14:00
2 bruine boterhammen met appelstroop
1 nectarine

Tussendoor 1 softijsje bij de mac

17:00
1 kop bouillon
1 nectarine

Vanavond ga ik uit eten met m'n vriendje

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:23

Eet je echt wel genoeg? HOe kan het dan dat je blijft afvallen, als ik dat uit je verhaal op mag maken. Hopelijk voel je je snel beter, maar wat als je zaterdag niets bent aangekomen?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:37

Mazzel-meid schreef:
Hier gaat het even niet zo lekker. Ik moet zaterdag op de weegschaal, vorige week was het 55 (had vrijdag heel veel gegeten + veel water gedronken voor het wegen) (zat eigelijk aan de 53 kilo) en deze week moet ik in elk geval iets aangekomen zijn. Gisteren zat ik aan de 52,5 maar ook best veel gegeten. Flink spijt natuurlijk achteraf + flink misselijk.
Vanochtend een uur hardgelopen en voel me nog steeds misselijk, dus met moeite wat gegeten. maar het wil allemaal niet. Heel de dag maag en darmklachten, en voel me echt zó zwak.. Heel vaag allemaal.
Wil zelf ook wel een beetje aankomen maar gevoel en verstand zitten elkaar enorm in de weg
Ik word ook al een tijdje niet meer ongesteld, en van de ene kant merk ik mede daaraan wel dat het hartstikke fout is.. maar toch

Ben jij helemaal belazerd??!!
Je bent je lichaam compleet de vernieling in aan het helpen!! Een uur hardlopen op het weinige voedsel dat je naar binnen werkt? 2,5 kilo kwijt in vier dagen?? Niet meer ongesteld??
Dat laatste is een teken dat je lichaam vitale functies aan het afsluiten is. Eerst stopt de menstruatie, uiteindelijk je hart!!

Ik denk dat jij eens even flink te raden moet gaan bij jezelf, rond de tafel gaan zitten met je ouders en een dokter inschakelen. Dit is niet afvallen, dit is je gezondheid riskeren. Jezelf uithongeren. En je geeft zelf al aan, dat je er psychisch niet goed meer mee bezig bent.

Sorry voor mijn botte bericht, maar echt hoor, je moet actie ondernemen. Dit is absoluut niet gezond, en dat weet je zelf ook wel. Vraag maar eens aan Renske hier op bokt, die heeft een zusje die dit soort dingen ook deed....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:43

Hmm, ik ben verkouden aan 't worden geloof ik. En dat terwijl m'n weerstand beter dan ooit zou moeten zijn
Heb me een beetje versnoept aan de tussendoortjes vandaag
Maar goed, maakt niet zoveel uit, heb ook redelijk wat gesport.

Ontbijt:
havermoutpap

Tussendoor:
Fruitreep

Lunch:
3 sneetjes brood, 2 met kipfilet en 1 met paturain light

Tussendoor:
1 landoogst, 1 appel, 2 stukjes chocola

Avondeten:
Iets met mie, champignons, cashewnoten etc.

En na 't avondeten nog een bakje appelkaneelvla, 0%vet.

Heb vandaag 1 uur pilates gedaan en 18 minuten hardgelopen (plus 10 minuten gewoon gelopen tussendoor).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:22

@Laura: Er zijn mensen hier die nog minder eten dan zij maar misschien meer reservestof hebben nog op hun lijf......... *ik noem geen namen*.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:42

Sizzy schreef:
Is dat het enige wat je eet? Twee bruine boterhammen met boter?

Lijkt me persoonlijk wel wat weinig?

Dat was idd mijn ontbijt. Ik heb na het sporten 4 boterhammen gegeten met een berg salade met dressing, een soort nootjes er door (geen idee wat voor, ik had het niet gemaakt) en er staat nu een bak vegetarische lasagna in de oven als avond eten, die half voor mij is. Misschien laat, maar ik begon de dag ook wat later dan normaal
Ik eet echt wel genoeg hoor, alleen als ik voor het sporten een berg eten neem krijg ik heel erg last van mijn buik.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:04

@Scarlet: ziet er al een stuk beter uit, je dag zo! Hoe gaat het met de pilates?

@Spetter: ik zou toch echt aan broodbeleg doen. Al was het enkel om de koolhydraten te combineren met wat andere stoffen. Ei ofzo, pindakaas, you name it.

Klinkt lekker, vegetarische lasagna. Ik heb voor vanavond koolhydraatvrije lasagna geplanned, met kalkoengehakt en ipv pasta, aubergineplakken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:13

Kalkoengehakt? Hoe smaakt dat?
Pilates gaat goed, vind 't grappig dat ik veel oefeningen van yoga herken (heb ik ook een tijdje gedaan), dus daarvan kan ik de gevorderde dingen doen.

Net nog een beschuitje gehad *slurp*
En dus zo die vla
Heb net nog een kastje in elkaar gezet, haha

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:57

Laura, die salade was mijn broodbeleg, soort broodje gezond zullen we maar zeggen. Er zat van alles door, pijnboompitjes ofzo? En weet ik veel wat. Ik was bij mijn vriend en ze gingen iets met vlees eten, dus was dit even de beste oplossing voor mij.
Het was best lekker, die lasagna, alleen ik zat erg vol daarna en was helemaal misselijk, terwijl ik toch niet super veel had gegeten (bak is 400 gram, ik had de helft). Ik denk omdat ik die boterhammen met salade en dat vrij kort achter elkaar had gegeten.