Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:02

Met blauwe kleurstof toch gewoon? Al neem ik aan dat jij dat vast ook zo gedaan hebt, wat ging er mis? Voordat ik zelf een smurf ben als ik het ga uitproberen. :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:10

Ja met een druppel blauwe kleurstof :j Ik deed het in een bakje en dan met een vork roeren, maar al die kokos ging plakken en ik kreeg echt donkerblauwe klonten en de rest was wit. :') Maar misschien had ik gewoon te weinig geduld en moet je flink roeren haha

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:14

Hmmm, misschien wat bloem toevoegen om het aan elkaar plakken tegen te gaan? Ik ga het binnenkort denk ik maar een keer uitproberen want ze zien er zo gaaf uit!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:50

Ik heb wel een keer die cookie monster cupcakes gemaakt, maar dat was geen succes haha. Ik had ze niet blauw gemaakt, maar volgens dit recept: http://www.24kitchen.nl/recepten/chocol ... er-cupcake

Ik weet niet precies wat er mis is gegaan, maar het was gewoon niet zoals ik het had ingeschat. Ik had in plaats van cacaopoeder chocolademelkpoeder gebruikt, maar voor de rest heb ik me geloof ik wel helemaal aan het recept gehouden. Het was veel te machtig door alle chocola en ik had ze gemaakt op een redelijk warme dag voor een high tea met vriendinnen en toen smolt de chocola ook die bovenop zat... En het geheel smaakte gewoon net niet lekker. Nou ja, hopelijk hebben jullie meer geluk haha, het ziet er in ieder geval wel erg leuk uit!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:07

Kijkt iedereen uit dit topic ook trouw 'Heel Holland Bakt'? Ik kwam er pas vandaag achter dat dit wordt uitgezonden. :Y) Het is de nederlandse versie van 'The Great British Bake Off', ze hebben zelfs hetzelfde intro tunetje en de tent! Haha. Tot nu toe vind ik het een leuk programma, ben net bij de uitslag van de Tulband opdracht. Voor de mensen die het ook willen terug zien: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348902

Dinsdagavond, 20.30 op Nederland 1 is de tweede aflevering. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:09

Ja, super leuk was het!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:39

Ik vond het wel grappig, maar toen een vrouw over d'r tulband begon te praten en 'als ze er aan dacht, weer emotioneel werd...' Vond ik het wel een beetje vreemd :')

Maar toch blijf ik kijken :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:12

Klinkt leuk! Is dat alleen bakken of ook koken?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:52

Mara, ik heb de cookie monster cupcakes wel een keer gebakken! Heb er idd blauwe kokos op gedaan. Als je maar genoeg blijft roeren ontstaan er geen klontjes. Ik heb het daarna nog op keukenrol gelegd, zodat het kon drogen. :) Mijn cakejes waren alleen niet bol geworden...
Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien zo.
Afbeelding

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:00

Heeft iemand al eens ooit dit recept geprobeerd? Ziet er ontzettend lekker uit en misschien wil ik het wel gaan maken voor m'n laatste stagedag.
Ik heb totaal geen bakprinses, dus tips zijn altijd handig, waar ik op moet letten bijvoorbeeld.
http://www.smulweb.nl/recepten/1387983/ ... degebakjes

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:08

_Mara_ schreef:
Kijkt iedereen uit dit topic ook trouw 'Heel Holland Bakt'? Ik kwam er pas vandaag achter dat dit wordt uitgezonden. :Y) Het is de nederlandse versie van 'The Great British Bake Off', ze hebben zelfs hetzelfde intro tunetje en de tent! Haha. Tot nu toe vind ik het een leuk programma, ben net bij de uitslag van de Tulband opdracht. Voor de mensen die het ook willen terug zien: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348902

Dinsdagavond, 20.30 op Nederland 1 is de tweede aflevering. :)

Jaaa, ik zag het opeens voorbij komen bij de voorstukjes!
Ik ga zeker kijken :j . (hoewel ik stiekem denk dat ik de Engels versie leuker zal vinden, geen idee waarom).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:22

@SF: het is alleen bakken. Maar dan echt bakken in al zijn facetten, hartig, zoet, brood, patisserie etc.

@LB: ik heb een klein beetje hetzelfde, dat de Engelse versie leuker is. Maarrr ze komen toch wel dicht in de buurt, het is van de makers van Boer zoekt vrouw, dus beetje kneuterig is het misschien wel maar dat vind ik stiekem toch ook wel weer leuk. :P Ik ben wel blij dat die ene vrouw er als eerste uitging, dat accent, vreselijk. :') Mijn favoriet tot nu toe is toch wel Jurgen, die tulband van hem ga ik zeker nog een keer proberen te maken. :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:37

De gwne cake vorige week was lekker! Inmiddels al op :D
Deze week nog pannekoeken eten en dan heb ik eieren over, dus eens bedenken wat ik daarmee ga doen...
Dat bakprogramma zag ik in de tv gids staan idd! Dat wil zeggen, in de gids van deze week, maar begrijp dat dat al de 2e aflevering is dan, zal de 1e dan zo maar even terugkijken :Y)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:38

nee,, dat vind ik allemaal te veel werk... en sta niet zo graag in de keuken

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:03

Heb een recept gevonden voor vanille-citroen muffins. Deze wil ik morgen graag proberen. Er staat dat er 3 tl citroensap in moeten voor 12 muffins. Zou ik dit ook kunnen vervangen door citroen aroma? Dat heb ik namelijk nog in huis. En zo ja, hoeveel schatten jullie dat er in zou moeten van het aroma? (de bedoeling is dat het meer citroen dan vanille wordt, voor de vanille moet alleen een zakje vanillesuiker toegevoegd)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:15

Ik denk dat je dat wel kan vervangen door citroenaroma. Al denk ik dan dat je wel een deel van de ´zuurte´ mist van het sap. En dan beginnen met één theelepel, even proeven en kijken of je er meer in wilt hebben of niet.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:30

He wat leuk dat programma, ik ga zeker even terug kijken!
Wat leuk die cookie monster cupcakes Saskiaa_ :D
Zou je dat blauwe ook niet kunnen maken met gerapte fondant/marsepijn?
Komen lekkere recepten langs zeg :D

Is mascarpone gewoon in de winkel te koop bij jullie? Hier bij de jumbo hadden ze het niet, morgen de digros proberen.

Wat denken jullie van de combinatie mascarpone met opgeklopte slagroom en vanillesuiker? Voor bij de stroopwafel taart :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:37

Mascarpone zit in een rond kuipje bij de AH :j

Als je citroen aroma gebruikt kan je wel wat meer gebruiken dan citroensap, aroma is veel zwakker namelijk.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:38

Mascarpone is gewoon beschikbaar in de supermarkt hoor! Staat bij de gekoelde kaas (bij de mozzarella, geraspte kaas etc) En de combinatie die jij noemt is hemels! Dat komt zeker goed! :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:39

arans schreef:
Ik heb net een gezonde pindakaas taart gemaakt. Hij moet opstijven in de vriezer, dus morgen eten :)

Heb je hier misschien een recept van? :)

Bedankt Mara_ en SpikkelFire :D

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:07

De citroen muffins zijn gelukt! Heb er 1 el citroenaroma in gedaan (had 6 muffins) en dat smaakte prima. En nog een voordeel ontdekt, als ik 6 muffins maak ipv 12, kan de vorm in mn oven draaien en worden de muffins veel mooier. :)

We zijn trouwens bijna toe aan deel 4! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:12

Lekker hoor, citroenmuffins. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:18

mandy358 schreef:
He wat leuk dat programma, ik ga zeker even terug kijken!
Wat leuk die cookie monster cupcakes Saskiaa_ :D
Zou je dat blauwe ook niet kunnen maken met gerapte fondant/marsepijn?

Denk dat dat nog een betere optie is dan kokos. De meeste kinderen vinden kokos niet zo lekker en die van mij waren wel voor kinderen bedoeld.. :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:59

O dat gaat snel zeg!

Die citroen muffins klinken heerlijk.
Draait jouw oven dan zelf of doe je dat met de hand?

Ik ga nu even de link van de herhaling van 'heel Holland bakt' terugzoeken want die had ik gemist. Vanavond komt het weer en ik wil deze ook wel zien. Hoor er veel leuke reacties over.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:54

Zag er toch wel leuk uit hoor.

Hmm ik heb een Apple crumble in de oven staan als toetje maar hij wordt niet bruin >;)
(En iedereen is inmiddels gevlucht)