Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:49

Appelmoes_11 schreef:
Ik vergeleek paprikachips met paprikachips. Deze komt uit de biologische supermarkt, maar ik heb ze ook in de allergiehoekjes van de Plus en de AH zien liggen.

Ik vind het fijn als iets weinig ingrediënten heeft, dan heb ik minder kans om een stomme fout te maken. _O-
die tweede kan geen paprikachips zijn...er zit gene paprika in namelijk, :)

hoe minder ingredienten hoe beter wel een goeie, kan er ook minder troep in zitten

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:31

Dat geldt trouwens voor huid en haar producten :) Hoe minder hoe beter!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:19

Hele leuke bikini maartje!!!

Ik ben de dag begonnen met een bakje druiven, 2 boterhammen met bio ham en een zwart kopje koffie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:22

Ik heb gisteren trouwens quinoa gevonden in de supermarkt, al denk ik dat ik het niet lekker ga vinden :+
Wat nemen jullie als 1 portie door een salade van groente heen?

Morgen ga ik even langs de molen voor spelt- of boekweitmeel...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:14

Ik vind quinoa ook niet lekker, vreemd smaakje zit eraan, maar wil er toch eens een salade van proberen te maken

Vandaag:

O: Smoothie van 100gr wortelen, 75gr bleekselderij, 1 peer, 2 sinaasappels en water (was veel!)
T: Roggebroodje met sandwichspread
L: Salade met gebakken spekjes
T: Magere kwark met noten
D: Vis uit de oven

Morgen de markt op om verse vis te halen en in te vriezen, lekkere zalmmoten ofzo, noten halen

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:32

Goedemorgen!

Vandaag heerlijk uitgeslapen, heb gister een girls only party gehad waarbij we weer lekker ongezond hebben gegeten. Pasta carbonara en pasta bolognaise. Wel helemaal zelf gemaakt. En als toetje muffins met chocolade.

Heb gister nadat ik bij de paarden ben geweest even een speltbrood gekocht bij de c1000. Wat is dat brood heerlijk zeg. Veel lekkerder dan gewoon brood.

Vandaag ben ik begonnen met een bakje bio yoghurt met 4 walnoten en een schepje lijnzaad.
De rest van de dag probeer ik zo gezond mogelijk te eten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:46

Karin, Heeft jouw C1000 het wel -O- Waar ligt het ongeveer? Bij het afgebakken brood of bij de knackebrod en beschuit in de buurt?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:48

Mootje, ik heb het bij de c1000 in scheemda gehaald en daar lag het bij de afdeling brood waar ook die broodjes uit de oven enzo liggen. Dus niet in de rekken in de winkel. Er is altijd zo'n soort rond gedeelte van de afdeling brood waar ook zo'n grote oven staat. Daar lag het bij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:49

Mootje, kan je niet gewoon bij de bakker vragen? De meeste bakkers verkopen het wel? (en die zijn vaak super vers en lekker!)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:04

Wow, MaartPaard, jou dagje/avondje Oma klinkt echt geweldig! Al dat lekkere, zelfgemaakte eten! Ik zou er gewoon zonder zorgen van zijn gaan eten, moet ook een keer kunnen en als het zelfgemaakt is..

Mijn avondeten was ook echt geweldig! Het was allemaal uitgebreid met sausjes etc. We hadden gebakken aardappels in de schil met tijm en rozemarijn, pastinaak met een roomsausje, groene asperges met ei, ham en roomsausje, varkenshaas in stukken in een peperroomsaus. En als toetje dus flensjes met een bol slagroomijs, frambozen, toef slagroom en klein beetje frambozensiroop. Wel 2 nieuwe groentes gegeten, pastinaak en groene asperges en beiden zijn goedgekeurd!

S'avonds ook voor het eerst in me leven een granaatappel gegeten en ook die was echt heerlijk! Heel veel nieuwe dingen ontdekt dus en allen zijn in de smaak gevallen. :D

Vanavond wordt denk vlug wat flensjes/pannenkoeken van het beslag dat over was. Het wordt namelijk weer haasten want als ik terugkom van paardrijden moet ik snel douchen, eten en weer terug naar Groningen en daar aangekomen moet ik meteen werken. Maar ik denk gewoon aan het eten van gister dat echt heerlijk was, dan kan er wel 1 dagje minder gegeten worden. :P

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:51

_Mara_ Dat klinkt allemaal heel erg lekker!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:17

De C1000 bij ons heeft ook speltbrood, ligt bij het vers gebakken brood. Dus niet in de normale rekken.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:44

Wat ik ook al op de vorige pagina had vermeld: vrees dat het speltbrood niet alleen spelt is in de supermarkt..

Nou Mara bij jou klinkt het anders ook wel luxe!!

haha ik heb geluncht met een pure chocoladefundue met allemaal vers fruit. Ananas en de kokos. Dus best gezond eigenlijk! Zit natuurlijk alleen wel suiker in de chocola maar het was wel heel lekker en nog altijd beter dan een boterham met chocopasta.

Vanavond eten we lekker kabeljauw van de visboer en ik ga er citroenbloemkool bij maken en nog een salade van bleekselderij met appel walnoten en geitenkaas :D Mijn oma is helemaal geïnspireerd door mij haha! Ze zei wel dat ze het heel erg aan mijn huid kon zien dus dat is fijn om te horen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:48

MaartPaard schreef:
Wat ik ook al op de vorige pagina had vermeld: vrees dat het speltbrood niet alleen spelt is in de supermarkt..

Klopt, zit ook E-nummer in. Echter niet de ongezonde.
Zit ook bloem in, dat is wel jammer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:53

Bloem is vaak van gewoon tarwe, en tarwe kan je beter vermijden. En je weet vaak de verhouding niet van tarwe/spelt. Bedoel in principe kan je brood al speltbrood noemen als er 10% spelt in zit bijv.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:53

Klinkt heerlijk mara! Hmmm ga er bijna van watertanden hier ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:54

Ik had net zo'n lekkere (maar simpele) salade

Gewoon zak gemengde sla, geraspte wortel, kleine stukjes paprika, handje goed gebakken spekjes, beetje agurk en rode ui en dan had ik als dressing een beetje mosterd dille + gewone slasaus (sausjes niet zo gezond, maar goed, steeds vers zelf maken vindt ik teveel werk)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:20

Ik heb wel gekeken wat er allemaal in zit. Maar op de verpakking stonden bijna alleen maar producten met spelt op.
Dus denk dat het wel mee valt. Het zal in ieder geval veel beter zijn dan gewoon witbrood.

je kunt ook niet overal op letten hoor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:31

Dat is zo hoor, maar als je echt spelt wilt, kan je dan beter denk ik of naar een bakker gaan of naar een natuurwinkel, als het je niet uitmaakt dan maakt het niet uit natuurlijk ;-)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:32

Die salade klink goed colway!

Je Oma kan zeker goed koken Maartje? Mijn oma is nog van de oude stempel en wat de boer niet kent... haha Lekker dat ze je zo lekker verwent met al die heerlijke dingen! leuke bikini trouwens!

@ Karin t is iig al een stap in de goede richting en als er geen tarwe op de ingredienten lijst vermeld staat en weinig e nr zal het al wel een redelijk goed brood zijn. T is ook zo verschillend wat er in het ene of andere brood zit.

Gister een Junkdag gehad en vandaag weer vol goede zin begonnen. Heb na zo Junkdag weinig zin in eten/honger lijstje is dus niet zo veel...
O:Glas klei. 250ml groene smoothie met spinazie,sla,2 sinasappels,1 banaan, klein blikje cocosmelk, 2el lijnzaad en 2 el chiazaad.
T; zelfde als hierboven muv de klei
L: handje nootjes
T: 10 aardbeien (die waren echt heel lekker)
D: Moet voor mezelf allen koken... Heb nog wat gekookte mungboontjes in de koelkast staan dus waarschijnlijk daar iets mee met groenten

Bij de boodschappen van de week een goed naar de ingredienten van cocosmelk gekeken en verbaasde me dat er in 1 maar 60% cocosmelk zat en de rest waren toevoegingen.... Heb maar kleine blikjes meegenomen ,die was het meest zuiver.(maar wel net zo duur alls de grote blikjes maar goed)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:47

Hoe bevalt de klei Hesterve? Merk je al iets?

Ja mijn oma kan zeker goed koken. Ze maakt ten minste altijd alles zelf. Die heeft echt nog nooit een pakje of een zakje gekocht haha :P Ook altijd zelf appelmoes enzo.

Wel leuk dat ze zo geïnspireerd is door mij. Zo hebben we vanmiddag al over de bio markt gelopen, die is hier in Weesp altijd op vrijdag, en heeft ze super goede honing en olijfolie gekocht. Ook de bloemkool en citroenen voor vanavond. Ze had nog wat groentes over en die gaat ze nu in de sapcentrifuge stoppen, die heeft ze namelijk :D Ik heb maar mooi mazzel met zo'n oma! Maar ze zegt dat zij eerder ook heel erg daarmee was maar dat niemand daar ooit naar wilde luisteren dus vindt ze het nu wel leuk dat ik er wel mee bezig ben. Ze gaat binnenkort ook speltmeel halen en dan haar eigen brood ervan bakken. Ze had trouwens heel goedkoop zuiveringszout bij de DA gekocht.

Ja die bikini staat nog leuker als je hem aan hebt eigenlijk :D Nou helemaal zin in de zon! Kan niet meer wachten!!

Trouwens nog een tip voor de suikerverslaafden: chroom bijslikken, dat schijnt erg te helpen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:09

Klopt, chroom helpt tegen 'trek' :D Zit ook vaak in afvalpillen etc

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:44

Weet niet of het alleen aan de klei ligt want ben bijna tegelijk met extra chroom,zink,magnesium en vitam.c begonnen. Maar voel me behoorlijk fit/energiek. Wat voor verschillen merk jij voornamelijk Maartje? heb vandaag een (hopelijk goede haha)Multi gekocht bij de Body en Fit shop. Deze:http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines-bodybuilding/body-fit-sportsnutrition/muscle-diet-pack

Wat mij betreft mag de zon ook wel komen, heb 25 mei een bruiloft en heb een (kort)jurkje maar dat staat altijd beter met een beetje gebruinde benen haha. Gekleurde panty s ben ik niet zo van en zelfbruiners krijg ik niet mooi egaal...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:41

Hallo! :D

Mooie lijstjes komen weer voorbij! Doe mij zo'n oma als van Maartje! :P

Ik heb nog een ananas die geslacht mag worden.. Kan ik m in delen invriezen of wordt ie dan vies? En wat is lekker met ananas in een smoothie? :D kwark niet zeker..?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:46

Ik heb trouwens een superdag vandaag qua eten! Omdat ik al de hele dag weg ben, kan ik ook niet snaaien haha :P

Ontbijt: 1 glas (400 ml) smoothie van magere kwark, 100 gram spinazie, 2 sinaasappels, 1 banaan en gojibessen
T: 1 speltboterham met biologische pindakaas
Lunch: 2 speltboterhammen (biologische pindakaas en kaas), 1 rode paprika
T: 1 speltcracker met emmentaler
T: 180 gram rauwe wortels
Avondeten: quinoa met tuinbonen, spinazie, paprika en carpaccio