Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:21

vanochtend kwam mn ontbijt er weer uit -O-
zelfs thee en water bleef niet binnen. Ben maar gestopt met proberen :') bij mn oma 2 glazen water gedronken en dat ging goed. Thuis lunch gemaakt en dat ging niet goed, kwam er ook weer uit.
Heb het dus maar even opgegeven. Heb 2 eetlepels chiazaad genomen met flink wat water (dat blijft er nu gelukkig wel in) en dan kijk ik vanavond wel hoe en wat met eten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:22

owjeej, grieperig?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:28

nee, dat niet....
weet niet, verder voel ik me prima.
Ben op de fiets naar oma gegaan, hele ochtend lekker druk geweest (ramen zemen, loodgieter uithangen, stofzuigen) en wat boodschappen gedaan op de terugweg naar huis. Oma is een kleine 10 minuten fietsen.

Maar het rare is dat ik me verder echt prima voel...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:41

Zwanger? :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:44

nope, ook niet :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:45

Geen idee, iets lichts proberen te eten? Kracker ofzo?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:47

Tara, jaaaa, oww, dan moet ik ook echt op mijn handen gaan zitten :o

Orion, ik heb ook hele periodes dat ik niet voor de gezonde optie kan kiezen hoor, maar hoe langer je wel gezond eet hoe minder de snelle fix je waard wordt, zoals Colway ook al zegt. Maar dat betekent niet dat ik nooit ongezond eet hoor :n Pizza gaat er nog steeds prima in :D En een glaasje (of wat... :)) ) alcohol ook op z'n tijd :j

Mri, wat gek dat alles er uit komt en je je wel verder goed voelt. Rustig aan doen even dan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:49

heb cracker al geprobeerd, beschuitje ook.

Geen succes :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:51

Ik blijf ook mijn wijntje drinken in het weekend hoor, maar ik dronk echt wel teveel :o kwam sowieso wel uit op 25 glazen per week :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:54

Het is inderdaad wat colway zegt.. Ik eet nu veel meer wat nuttig is ipv wat lekker is. Ook wel lastig want daardoor geniet ik veel minder van dingen. Ik denk alleen maar van: waar zou dit goed voor zijn? Dit maakt dat ik eigenlijk vrijwel niet meer snaai en zondig.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:56

Dat heb ik dus ook, ik hield echt van snoepen en lekker eten maar de lol is er wel een beetje vanaf :+ maar goed, krijg er wel energie een gezonder lijf en een slankere look voor terug, dat is het me dan maar waard

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:58

Ja het is wel makkelijk dat je niet meer denkt.. zal ik er nog eentje nemen?

Ik moet nu eerder denken als iemand mij dit aanbied: hoe kom ik hier onder uit?

Het zal bijvoorbeeld wel lastig worden straks met al die terrasjes en vakanties enzo..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:01

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:04

Ohhh ik heb echt zin in terrasjes weer :+ Maar die rosé hè.... :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:06

Gatverdamme die luizen :')

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:25

Colway, hihi, dat was best een boel ja :D
Ik vind overigens dat er ook een hoop echt lekkere gezonde recepten zijn. Jullie niet dan? Ik geniet absoluut nog van eten :j

En die luizen, ja :r Dat zorgt ook voor het roze van roze koeken %)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:33

Jawel ik geniet er zeker wel van, maar ik hou echt van zware pasta's, lekker vet en met veel vlees :+

ja met 25 glazen behoor je zelfs tot risicogroep hihi, heb zelf even in de verslavingszorg gewerkt, dat was geen motivatie om te minderen, gezonder eten wel :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:40

ik ben hier druk opzoek geweest naar granaat appels, nergens te vinden... morgen dus maar een takke end fietsen naar de markt in de stad, daar hebbenz e ze bijna altijd wel....

hebben ze het niet? dan moet ik echt op zoek naar een ander gerecht voor morgen avond :=

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:49

Nee? Werd je door al die gevallen niet gemotiveerd om te minderen?
Maar gelukkig nu wel dus +:)+

Jeetje, Mri, wat goed dat je zoveel moeite doet voor die granaatappels _/-\o_ Ik had allang een ander receptje opgezocht :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:54

ach, heb ik iets dat me bezighoud denk ik maar :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:00

Na een tijdje hier niet zijn geweest wil ik me toch weer melden. Omdat ik het een beetje moeilijk vond toch maar weer prut eten gaan eten. Zoals snack a jacks etc. tussendoor. Maar ik blijf honger en een enorme drang naar suiker houden wat uiteindelijk een eetbui word. Dus nu moet ik maar echt doorzetten! Voel me zo moe van al die suikers! Bah! En mijn gewicht is nu niet om blij van te worden. Heb dan de neiging om te gaan crashen maar dat gaat ook weer mis. Ik moet echt een nieuwe levensstijl aanwennen. Zal moeilijk zijn hier in huis maar moet te doen zijn! Kleine moeite om bijvoorbeeld tomaat mee te nemen naar school in plaats van een koek..

Vanavond naar de Jumbo. Hoop dat ze nu wel speltbrood hebben. Vorige week was het op! En anders dit weekend even naar de Ekoplaza :) Sowieso voor speltmeel en kokosmelk enzo.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:06

Mri, dat is een goeie instelling :)) (Ik heb net even in je profiel gespiekt, en hihi, ik moest erg hard lachen om je SP-popje :') )

MightyJoe, hoi :wave:

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:12

_Tien_ schreef:
Mri, dat is een goeie instelling :)) (Ik heb net even in je profiel gespiekt, en hihi, ik moest erg hard lachen om je SP-popje :') )

MightyJoe, hoi :wave:

*kijkt ook even in eigen profiel*

Grappig, heb vandaag zelfde shirtje aan :D

SP poppetje is leuk idd :D en rijmpje erbij ook (ben nog stees lief voor mn billy, en het leukste vind ik dat mijn Billy ook op het tekeningetje vertegenwoordigd is :P )

Maar wat mijn poppetje in dr handjes heeft past niet echt in het topic hier :=
maar met kratjes bier die overdatum raken (of een week voordat ze overdatum raken naar schoonpapa gaan :') tot de volgende verjaardag, dan komt er weer een krat in huis die niet helemaal leeg gaat en weer over datum dreigt te gaan) valt mijn alcohol gebruik wel mee :P

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:15

hoi MJ,
Goed van je dat je ervoor kiest een andere levensstijl aan te nemen. Aan het begin is dat echt niet makkelijk ... Heb zelf als ik eens flink gezondigdt heb(wanneer was dat ook alweer? Tijd geleden iig)dat ik minimaal 3 dagen nodig heb om de drang naar suikers uit mn lijf te krijgen. Die dagen zorg ik ervoor dat ik een aantal dagen een hele volle agenda heb waarin ik veel bezig ben. Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt om door de eerste paar moeilijke dagen te komen. Zorg er verder ook voor dat je voldoende eet ,vooral groente en rauwkost zodat je zeker weet dat je geen honger hebben kan maar dat het je suikerverslaving is diedie aan je hoofd zuurt om nog meer eten/suikers. je kunt ook ruim van te voren bedenken wat je de hele dag doet met eten zodat je op het moment dat het tijd is om te eten minder makkelijk in de verleiding komt om toch van het gezonde af te stappen. Succes iig!

Eetlijstje vandaag
O: groene smoothie met andijvie ,ananas, halve avocado, banaan,sinasappel,2 el lijnzaad en goiibessen 1 volkorenboterham
T:halve paprika
L: 2 volkoren beterhammen met pindakaas (zonder suiker)
T: mix van ,witte kool, paprika,prei en wat blokjes kip met japanse kruiden
A:broccolie met rundertataar en zoete aardapels
T: ? schoonvader is jarig en daar gaan we op de koffie, kijken of ik onder de taart uit kan komen....(wordt meestal aangenomen dat je wel wil en zonder te vragen naast je koffie gezet)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:20

@Colway, minderen met alcohol zal ook wel behoorlijk bijgedragen hebben met je gewichtsverlies? Of was je daar al langer mee gestopt. Zelf drink ik een enkele keer een glaasje rode wijn en nog zeldzamer een safari of bailys. Heb er bijna nooit zin in omdat ik weet dat ik me de dag erna zo sloom en brak voel...