Ikzelf gebruik normaal gesproken twee stukken tafelzeil, die kun je bij de dhz-winkel wel halen. Die kun je dus zelf op maat knippen, kan heul groot, en werkt voor mij prima.
WIj hebben het spul namelijk gewoon op tafel liggen, dus mams neemt gewoon een halve meter extra mee, die is dan 120 breed ofzo dus die knip ik in tweeën. Ideaal.
MamaMiesje
Geplaatst: 31-12-09 16:56
Mayo schreef:
Angelique, pvc pijp kopen Ik gebruik een stuk pvc pijp van 40 cm (zelf afgezaagd, heb er voor het gemak 2 ) Erg cheap en werkt geweldig Diameter is +/- 3 a 4 cm.
Het sjips...nou was ik nét nog in de bouwmarkt voor een pot verf en dan vergeet ik wéér zo'n pvc buisje mee te nemen
melanie_h
Geplaatst: 31-12-09 17:40
Imd, gaat dat tafelzeil niet meeschuiven dan als je aan het uitrollen bent?
Mijn truc voor een niet-schuivend zeil: het aanrecht even afnemen met een redelijk nat doekje en dan het zeil op de natte plek plakken. Verschuift gegarandeert niet!
wereld
Geplaatst: 31-12-09 17:59
MamaMiesje schreef:
Mijn truc voor een niet-schuivend zeil: het aanrecht even afnemen met een redelijk nat doekje en dan het zeil op de natte plek plakken. Verschuift gegarandeert niet!
Joehoe! De tip van het jaar! Wat een goed idee.. Ik zat daar de vorige keer ook mee te klooien... Super!!
Imre, ik heb thuis de download aangezet vanmiddag, en moest nog iets van 5 minuten toen ik wegging, dus ik hoop dat het is aangekomen. Anders moet je het even laten weten, dan doe ik het morgenmiddag opnieuw
Dames, alvast een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijne jaarwisseling allemaal en een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met een heleboel mooie taarten en cupcakes
imd
Geplaatst: 31-12-09 20:06
Ilona, ik heb de eerste wel gekregen (aanvullende info cakjes-pdf om 15:37), maar verder niets meer..
Ik had in mijn kerstpakket mix voor cupcakes zitten, daar heb ik ze van gemaakt
Thnx voor het compliment! Ben bang dat ze na vanavond al op zijn aangezien de hele schoonfamilie komt Denk dat ik ze gewoon in de keuken zet, kan ik er langer van genieten
Nou, onze biscuit staat er in. Hij is een beetje geribbeld en gebubbeld aan de bovenkant maar goed, dat snijden we er zo af en dan hebben we mooi wat biscuit om een huisje van te bouwen Maar na 25 minuten wiebelt ie nog wel (moet nog 25 minuten ). Heb 'm namelijk maar wat meer onderin de oven gezet, want anders werd ie zwart denk ik Maar ben echt heel erg benieuwd! Nu weer wat oliebolletjes bakken.
Polivy
Geplaatst: 31-12-09 21:21
MamaMiesje schreef:
Dan moet je even in je 'Geweigerde Berichten' (of hoe heet dat) kijken, daar stond die van mij toen ook bij
Ongewenste
Imre, als ie daar niet in staat kijk ik morgen wel of er misschien een error is geweest en verstuur het opnieuw (of iemand van hier die 'm heeft gehad en het mailtje nog heeft moet even het mailtje met de link doormailen naar Imre )
Voor van die koekiemonster cupcakes, wat gebruik je daar voor strooisel op? Want ik vroeg me af of je cocos ook kunt kleuren?
Polivy
Geplaatst: 31-12-09 21:24
Ja, ik gebruik er dan idd kokos voor die ik kleur. En de botercrème maak ik ook blauw met één of twee theelepeltjes vanillespul er door. Ik kijk naar dit filmpje:
Ah kijk Komt wel goed zo te zien Nou, taart is klaar en staat te afkoelen op rooster. Denk dat het maar één laag wordt Hij is niet zo heel dik namelijk. Volgende keer kan er best wat meer in.