Nou eerst at ik het veel, nu had ik het al 2 weken niet gegeten ofzo, maar vandaag weer wel wat. Maar ook niet meteen een dikke laag op brood ofzo, gewoon een dun laagje.
Nope, pindakaas (van pure pinda's) is net zo goed als pinda's! En het zijn geen slechte vetten, maar plantaardig meervoudig onvcerzadigd, dus goed! Pindakaas op je brood is dus goed (mits je er natuurlijk weer niet meteen 5 neemt)
Je hebt geen idee hoe blij je me nu maakt Ik hou zoooooveel van pindakaas, maar 'k dacht ook altijd dat het eigenlijk slecht was, dus nam het meestal niet. Ha. Nou, zo ontbijten en een uurtje fitnessen (niet verslapen deze keer), en dan verder met parket leggen
Ik heb ontbeten met 2 volkoren boterhammen met sandwichspread en een appel En ben nu net klaar met lunchen, 2 blue band boterhammen met sandwichspread en 2 wasa crackers met appelstroop
Ik volg al een tijdje dit forum en ik vindt zelf dat ik er ook aan moet geloven, wil nou toch ook een paar kilo wel eens kwijt! (heb een goeie schop onder me kont nodig) om nou eindelijk er wat aan te gaan doen
Het handige aan dit forum vind ik dat je kan zien wat andere eten op een dag en daar zelf ook inspiratie van krijgt.
wat ik vandaag heb gegeten:
sochtends 9.00 uur : 2 wasa crackers met aardbeien, een plakje ontbijt en een beker magere yogurt drink
tussendoor rond half 12: een choco mueslireep
smiddags 1 uur: een schaaltje cornflakes met halfvolle melk
tussendoor half 4: 2 wasa crackers met light jam en een plake ontbijtkoek
Vanavond eet ik sla, gebakken aardappeltjes met een stukje talapiavis toetje yogurt 0% vet
Ik zou graag wat tips willen om gezond te blijven eten. Ik heb zelf ook een hometrainer maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste op kan bouwen, je kunt wel een eind heen fietsen maar dat schiet ook niet op, resultaat is wat we willen toch
'k Heb me vandaag weer eens gewogen, zit nog steeds op de 71 kilo, en dat toch al een paar dagen, plus dat 'k merk dat ik een stuk meer spieren heb gekregen. Ik had van die "flapjes" onder m'n armen zeg maar, en die zijn grotendeels vervangen door spieren.
Heb vanochtend ontbeten met een volkoren boterham met kipfilet en ben toen gaan fitnessen. Daarna heb 'k een bord havermoutpap gegeten. Bij de lunch heb ik 2 sneetjes volkorenbrood gehad, 1 met kipfilet en 1 met paturain light, een stukje ontbijtkoek met boter en later nog een banaan. Daarna ben 'k parket gaan leggen en toen kreeg 'k een cracker met pindakaas en een stukje chocola, net heb ik een koekje gegeten. Over een uur ga 'k tae bo-en En daarna waarschijnlijk een mini-pizza eten (jaja, heel slecht, 'k weet 't...)
Iemand een idee wat ik creatief en mager met mie kan doen (voor morgen)?
@scarlet; lekker gevoel he, die spieren Ik zweer bij de (low sodium) kikkoman sojasaus! Geen vet en foute koolhydraten. Ketjap barst van de suikers, als ik het goed heb.
Mie: Kippenvlees, chinese groenten, kikkoman, et voila
@Vehlan: Kijk eens even in het topic over uitrekenen van je calorieen. Mijn gezonde voedselpatroon om mee af te vallen inc combi met veel sport is het volgende: 7.00 stuk fruit havermout met magere sojamelk lijnzaad en amandelen erdoor
12.00 Grote salade met groot stuk kip, een gekookt eitje en dressing van een el olijfolie
15.00 een handje noten en een blikje tonijn met wat groente
18.00 Een grote portie groente Een stuk kip/vis/kalkoen
20.30 (na het sporten) Een proteineshake met sojamelk
Zo kom ik uit op de 1900 calorieen, dat is 20% onder mijn benodigde hoeveelheid in onderhoud. (in combi met elke dag sport he, wat mijn behoefte flink opschroeft)
Ik heb als lunch gegeten: 2 volkoren kadetjes met: een met appelstroop en de andere ene helft smeerkaas en andere helft pindakaas. Net 4 M&M's pinda's en een half glas hero fruitontbijt.
Ik ben er eindelijk uit wat ik mee neem naar het werk als diner Ik heb de Iglo pakketen ondekt in 1 woord ideaal, gezond alles zit erin (groente, aardappelen of pasta,vlees) even 11 minuten in de magnetron en klaar is mijn diner bevat nagenoeg geen verzadigde vetten helemaal goed dus.
Jammer dat ze (nog?) niet zoveel varianten hebben.
Ik heb de variant broccolie,sperziebonen, aardappelen en kip voor morgenavond. En vrijdag eet ik de variant Pasta met tomatensaus,sperziebonen en kip. En voor zaterdag hebben we op het menu zalm met wortelen en dopertjes
Als ontbijt: (7.45 uur) 2 volkoren boterhammen met tomaat ertussen 1 beker melk
Tussendoor (10.15 uur) kop koffie
lunch: (13.00 uur) 3 vokoren boterhammen met kipfile ertussen 2 glazen slimpie limonade 1 kop soep (kerriesoep)
Tussendoor: (16.00 uur) Kop koffie
Avondeten (18.45 uur) 1,5 gekookte aardappel Sla met ketchup en croutons. Gebakken kip Schaaltje yoghurt met limonade.
Nou dit was mn dag vandaag, hele dag 9 tot 6 gewerkt dus wel aardig wat beweging. En dan ga ik zometeen nog even fanatiek aan de slag met mn oefeningen. Eerst het eten even laten zakken want ze zeggen toch altijd dat het niet goed is om vlak na het eten te sporten? Zijn croutons eigenlijk goed of slecht voor je? Maar met wat ik vandaag heb gegeten ben ik wel aangekomen schiet dus niet echt iets op
Dat zegt niks, als je een keer minder poept kan je zó al een stuk meer wegen. Ik kan nu ook op de weegschaal gaan staan en ik weet zeker dat 'k dan minstens een kilo zwaarder ben dan vanochtend door de 3 augurken en halve fles cola light die ik op heb, plus avondeten. Maar dat betekent niet dat 'k niet ben afgevallen...
Heb je vandaag niet meer gegeten? Ja ik zal me morgenochtend nog eens wegen. Ben vanavond niet van plan nog veel te eten, wat thee denk ik en wat fruit maar meer niet.... Ben benieuwd wat het morgen dan is!
Je moet jezelf niet meerdere keren op een dag wegen en ook niet op verschillende tijdstippen. Regel: 's ochtends na het wakkerworden, na een toiletbezoek, voor het ontbijt, naakt op de weegschaal. En DAN OOK ALLEEN dan Eet je ontbijt, kan je zo een of twee kilo's wegen, en idd toilet kan ook helpen. Maar eigenlijk moet je meer uitgaan van je spiegel en meetlint, want je kan ook vocht vasthouden of spoer zijn aangekomen
Ontbeten met: 1 geroosterde boterham, ene helft appelstroop, andere helft smeerkaas 20+ 3 krackers wasa lichtgewicht, met kipfilet en smeerkaas 20+ met tomaat. 1 bruine boterham met appelstroop
Rond uurtje of 15: 2 bruine boterhammen met appelstroop
Bij de ikea een softijsje
Avondeten: spaghetti met rode saus (gezeefde tomaten) met allerlei groenten en een beetje kaas. Toetje: waterijsje
Straks nog een banaan
Misschien ga ik vanavond nog even hardlopen, maar weet niet of ik mezelf naar buiten kan schoppen
Het gaat weer klote hier. Ik kan alleen maar (bijna) niks eten of megaveel eten. steeds als ik ben afgevallen is de motivatie weg. Eerst vond ik het nog leuk om ermee bezig te zijn met mager eten enzo maar de laatste tijd niet meer. Iedere dag weer mezelf tegenhouden om te eten en aan eten denken van wat ga ik eten en wat dalijk enzo bla bla. En als ik me niet tegenhou ben ik volgende week 10 kilo zwaarder en heb ik buikpijn.