Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:He bah ik heb zojuist uitslag gekregen en mijn B12 is 89 (Moet minimaal 150 tot 500 zijn). Nu wil ik niet als een gek eieren gaan eten. Wil eerst het ergste tekort opvangen met yoghurt en veel kaas etc. Maar welke vleesvervangers die vegan zijn zit B12 in? En die goed te eten zijn ook?
Jotoma schreef:MarlindeRooz schreef:He bah ik heb zojuist uitslag gekregen en mijn B12 is 89 (Moet minimaal 150 tot 500 zijn). Nu wil ik niet als een gek eieren gaan eten. Wil eerst het ergste tekort opvangen met yoghurt en veel kaas etc. Maar welke vleesvervangers die vegan zijn zit B12 in? En die goed te eten zijn ook?
Is dit niet het moment om het in supplement vorm te gaan gebruiken? Geconcentreerder en weet je zeker dat je het binnen krijgt.
Balen dat het te laag is.
Eelmo schreef:Hak heeft nu blijkbaar ook bonenburgers. Iemand die al geprobeerd?
Of een goed recept, mag ook. Wil weer eens iets nieuws proberen, maar de laatste keer dat ik een bonenburger probeerde was geen succes.. Scrambled beans is niet je-van-het, zeg maar
minikatje schreef:Ach, je mag de kat niet op het (vega)spek vinden maar: https://wiki.veganisme.org/index.php/Chips
Magrathea schreef:Ik weet niet of ie erbij staat maar tortillachips naturel is ook veganLekker met een (vega)kaas dipsausje
![]()
Secricible, is seitan maken niks voor jou? Dat maak je van tarwegluten en is ook rijk aan eiwit, en erg lekker. Alleen aan gluten komen is soms wat lastig, je kunt het bestellen via internet maar toko's hebben het soms ook. Of de bakker
Gaby schreef:En maken jullie je druk om de saponinen die in linzen en bonen zouden moeten zitten? Ik snap er geen jota van.
Gaby schreef:Heeft er iemand ervaring met het invriezen van (kant-en-klare) currypasta? Ik gebruik soms een potje Patak's tikka masale currypasta, maar dan gebruik je drie theelepels en na opening is zo'n potje 6 weken houdbaar...
En maken jullie je druk om de saponinen die in linzen en bonen zouden moeten zitten? Ik snap er geen jota van.
ElineS schreef:Ik heb voor het eerst soya melk gekocht, omdat ik melk wil vervangen. Maar bah bah brrr wat vies. Echt niet te drinken. Maandag maar kokosmelk proberen dan.
Ik pas weleens op voor een vriendin en kook dan ook voor de kids. Had ze heel lief voor mij de laatste tijd ook vega vleesvervangers gekocht. Maar per ongeluk ook al eens vis burgers. "Eet je ook geen vis?" Nee. En nu ligt er een dikke plak tofu voor me, waar ik nog geen succes van heb weten te maken
Misschien toch maar zelf weer dingen meenemen haha.