Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:28

Zie alweer een aantal hele mooie (balansdag)lijstjes voorbij komen! Hier duidelijk nog niet helemaal in het ritme. Zeker omdat er een beetje n miscommunicatie over het avondeten was en er uiteindelijk niemand gekookt had :+ Uiteindelijk nog wel wat lekkers op tafel gezet maar niet super ideaal. Heb ook echt een buik als een ballonnetje echt heel opgeblazen. Maar kon ook bijna niet anders met de afgelopen dagen. Hopelijk snel weer een beetje terug naar normaal!

O: havermout met banaan, amandelmelk, lijnzaad, tarwezemelen
T: 1x donkervolkoren brood met appelstroop + halve mueslikoek (gezonde versie van mn werk)
L: groente noodles (niet echt optimaal) + 2x donkervolkoren brood met hummus
T: 1x donkervolkoren brood met appelstroop + paar chocolaatjes + hartige speltcracker
A: 1 pannenkoek met kaas, rucola, tomaat, feta en olijfjes. 1 pannenkoek met bio appelstroop
T: stukje hazelnoot chocolade + 1 snee spelt/durum brood. Moest ik even proberen want is een nieuw brood van het werk. Echt supergezond en lekker. Het is sowieso maand van het Spelt bij ons in de winkel (bakker). Echt ideaal :D crackers, koekjes, allerlei broden op 100% speltbasis.

D: water, thee, 1 glas witte wijn
B: 28 km fietsen, 8 uur in de winkel gewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:57

fleur_yen schreef:
fleur_yen schreef:

O: 30/40 gr havermout met 10 gr rozijnen, 1 appel, 4 gr lijnzaad, 5/6 gr walnoten

T/L: steeds stukjes quiche van gister gesnoept, zo kwam ik uiteindelijk wel uit op een normale portie denk ik
T: laatste halve stukje quiche ook maar opgegeten :')
T: smoothie met 60 gr rode biet, 70 gr spinazie deelblokjes, 90 gr appelmoes met granaatappel (moest op), 12 gr paranoten, 40 gr knolselderij, 40 gr cranberrie, 50 gr biogarde, water, 1 tl chia

D: 1 cappuccino, veel water
B: m'n hardlooprecord verbeterd, 1.05 u en 9.5 km, goed begin van het nieuwe jaar! :)

Planning
A: snijbonen, rode kool, en ovenfrietjes van zoete aardappel en pastinaak en een klein likje knoflookmayonaise
T: plak roggebrood met pindakaas en een plakje kaas
T2: 1 appel, 80 gram biogarde, 13 gram healthy mix, 6 gram walnoten, kaneel

1630 kcal, iets te weinig, had met hardlopen 600 verbrand namelijk, vandaar nog 2 T's net om het nog iets aan te vullen ;)

Komen inderdaad veel mooie lijstjes voorbij, dat vele eten met de feestdagen wordt je toch zat, en dat is wel te zien in dit topic ;) Welkom Kameleon!

Bhri bah, dat lijkt me ook heel naar om tegen te komen in je rucola :7
Horse, die appel met kaneel uit de oven ga ik zeker ook is proberen! :j

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:17

Bedankt voor het recept Horse, ga ik eens uittesten! Hihi, op zich wel lief van je paps toch, dat hij je naar de snackbar wou sturen.

Mooi lijstje hoor Leonie :)

Ik vind jouw avondeten prima hoor, Eline.

Jaaa, rijstwafels zijn lekker Lis!

Mmm Karin, popcornwafels, dat hebben we hier niet...

Lekker lijstje Fleur! En goed dat je wat opgekrikt hebt, na je knappe hardlopen!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:40

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik kom ook weer lijstjes zetten. Niet dat ik niet goed heb gegeten afgelopen dagen, maar tijdens mijn vakantie probeer ik zo min mogelijk achter de pc te kruipen. Nu begint het normale leven weer. ;)

O: twee speltcrackertjes met houmous en gekookt eitje. Plus beker groene smoothie (over van gisteren).
T: appel.
L: (lunch van werk, broodjes bestellen) een bruin pistoletje met carpaccio, tapenade, pijnboompitjes en rucola. Twee vk crackertjes met appelstroop.

T: appel, paar walnoten
A: spruiten, pastinaakpuree, kalkoenfilet
T: denk stoofpeertjes (nog over van kerst :P )

+ olijven als tussendoortje

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:07

De pocornwafels zijn van Zonnatura Bhris, het zijn rijstwafels met wat mais erin.
Gisteravond ben ik nog gezwicht voor m'n cantuccinikoekjes, die zijn zó lekker... :D

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:52

Hallo :wave:

Ik ben Chimène, 15 jaar en wil ook graag meedoen in dit topic! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:24

Gelukkig nieuwjaar nog iedereen!

Poosje niet zoveel op bokt geweest, voor de vakantie enorm veel met school bezig waardoor ik in de vakantie de laptop wel wat zat was. :+

Ik ben zelf begonnen met de workout kalender van blogilates, omdat het shredden mijn neus uit kwam en hier een stuk meer variatie in zit. Zijn er toevallig meer die dit doen? :)

Lijstje van gister:
O: Havermout-ei-banaan pannenkoekjes met bosbessen.
L: Couscous met paprika, paddenstoelen en een klein beetje gedroogd fruit.
T: In de bios een kleine portie nanchos(?) met salsa gedeeld en een portie snoeptomaatjes.
A: Had behoorlijk honger en een hele veggie patty bij de subway gehad, wel met veel groente. :D

B: 2 uur stevig gewandeld + 50 min rug/billen en een beetje cardio.

Toch wel wat weinig denk ik, met name de tussendoortjes. Ga even echt weer lijstjes bij houden om te kijken of het beter wordt. Ben het eten met de feestdagen ook wel wat zat, misschien dat het daar van komt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:35

O dan ga ik even kijken bij de bio-winkel Karin!

Welkom Chimene :)

Judith: Is blogilates niet heel zwaar? Ik durf het niet aan om een hele maand workouts te doen van haar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:41

Tja is wat lastig zeggen nu denk ik. Ik vond de shred destijds heel zwaar, maar ondertussen zijn we al een jaar verder met veel sporten. Wat ik zelf vooral heel fijn vind is dat er zoveel afwisseling in zit en de 50-60 minuten worden verdeeld in filmpjes van 20 tot 5 minuten. Dan heb je mentaal even een pauze. Vind ze niet extreem zwaar, maar kan lang niet alle oefeningen even gracieus en elegant als zij ze doet. :')

Kan me trouwens wel voorstellen dat mensen de nuchterheid van JM fijner vinden. Cassey kletst een hele hoop. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:52

Ik doe regelmatig een blogilates-workout maar volg geen kalender!

O: 40g havermout, sojamelk, water, cacao, honing
T: Appel
L: Volle yoghurt met zomerfruit, havermout, kokosrasp en wat pure chocoladesnippers
T: ?
A: Kipcurry van zilvervliesrijst, linzen, courgette, paprika, kipfilet met kokosmelk en wat currypasta

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:03

Hmm nu heb je mij aan het twijfelen Judith... Heb je het gevoel even intensief bezig te zijn als met de Jillian-filmpjes?

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:15

O- halve liter smoothie van 2 bananen, 2 golden kiwi's, handvol spinazie, maca, lijnzaad, chia en een handje goji bessen.
Planning:
L- quinoa pannekoek met appel.
T- handvol noten.
A- ik wil graag iets gezonds met vis maken. Iemand tips?

Tips en Comments zijn welkom! :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:35

O: havermout met soya, kaneel, pecanoten, blauwe bessen en frambozen. Glas water.
T: banaan en water

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:39

Karin, mmm klinkt lekker die wafels!

O: 45 gr havermout, 10 gr chiazaad
T: Sinaasappel
L: 65 gr gekookte quinoa, 60 gr thaise wokgroenten
T: Appel, plak roggebrood met pindakaas
A: Nog geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:45

Bhriseis schreef:
Hmm nu heb je mij aan het twijfelen Judith... Heb je het gevoel even intensief bezig te zijn als met de Jillian-filmpjes?

Verschilt wel per dag, omdat er ook dagen tussen zitten waarop je wat minder hoeft te doen voor herstel e.d. Maar hou het goed vol, kan de dag er na nog fatsoenlijk functioneren, maar ben wel voldaan en zie resultaat (doe ze al wat langer). Vind de JM filmpjes ook goed en prima hoor, maar ik merk zelf dat ik meer uitdaging moet hebben en dat met name vind in de vele variatie van blogilates.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:00

Ik ben om Judith; ik heb net de cardio-dance-dag achter de rug en heb er echt lol in gehad *\o/*
Haar aanstekelijke enthousiasme is echt wat ik nu even nodig heb om met plezier aan de slag te gaan. Thanks voor de tip!

Allstarlove: paprika's en champignons aanstoven met sjalot en look, afblussen met een likje witte wijn en een klein beetje light room en kerriepoeder? Vis stomen en groentenprutje er over?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:13

Die workouts lijken me heel leuk maar te zwaar voor mij.
Hou het lekker op fietsen met mijn pony :j

0- 250g yoghurt
L- bananenkwak
En nog geen idee hoop niet te veel want gisteren was het slagroom met chocomous ipv chocomous met slagroom :')

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:35

O: havermout met yoghurt, chia en kaneel
L: 4 sneetjes vk brood. 1 met kaas en veldsla, 2 met pindakaas en veldsla en 1 met schwartswalder schinken (geen idee hoe je het schrijft)
T: fruit
A: wokgroenten met iets van noodles en vlees
T: vast wat chips

B: 14km fietsen, een paard rijden.

Vrijdag wordt voortaan mijn wat minder nette dag, aangezien het dan thuis chipsdag is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:42

Gewoon doen waar je zin in hebt Rhine, het moet leuk blijven :)

Geniet er van Leonie!

O: 100 g haver, 250 melk, water, lijnzaad, amandelschaafsel, paar gojibessen, beetje chiazaad; groene thee, glas ongezoete sojamelk
B: 40 min. Blogilates workouts (dag 3 januari-kalender); 20 min. ballet
B: Paarden verzorgen, boodschappen doen
L: 1 wrap met geitenkaas, rode pesto, tomaat, komkommer en kop verse kervelsoep (ui, knoflook, groentenbouillon, prei en selder)
T: 150 g kwark + 50 g aardbeienkwark, beetje lijnzaad; groene thee
T: Kop kervelsoep
A: 150 g aardappelen, 1 soja-schnitzel, gestoofde wortelen met erwtjes
B: Paarden verzorgen
T: Schaaltje ananas

Edit: zo'n 1800 kcal ten opzichte van 2300 te verbranden kcal; 90 g eiwit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:05

Heeft iemand van jullie wel eens Insanity gedaan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:39

Hm had vandaag zin om wat lekkers te snaaien op het werk maar heb ook echt zin in mijn avondeten dus stimuleert om me er van te weerhouden :9
O: 45 gr havermout/10 gr lijnzaad/melk
T: Sinaasappel
L: 120 gr. roggebrood met cottage cheese en 1 tomaat/stuk komkommer
T: Peer
A: Bij vriendin; broodje shoarma met knoflooksaus en salade
B: Ruim 1,5 uur fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:44

Insanity.. Wat zou je er mee willen bereiken? Ik vind het een grote te belasting voor je lichaam zomaar ineens. Vind het veel verstandiger om geleidelijk aan conditie/spiermassa op te bouwen. Ik weet dat het ontzettend itnensief is en degene die ik ken de het geprobeerd hebben hadden zoveel spierpijn na de eerste dag dat ze amper vooruit konden de rest van de week terwijl het de bedoeling is dat je het iedere dag doet. Daarbijd enk k dat je beter een uur op een goed tempo kunt sporten dan gedeeltelijk voor 100% en daarna niet meer vooruit te kunnen.
Maargoed misschien dat andere wel positief zijn erover :)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 03-01-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:44

Eulogy schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens Insanity gedaan?

Mijn vriend doet het. Ik niet, ik vind het de hel. :')

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:22

Er komen nette lijstjes voorbij, goed bezig allemaal!

Mijn lijstje van gisteren:

O: 2 meergranen boterhammen met jam
L: pannekoekjes (2 eieren, 1 banaan, 3 eetl. havermout)
T: schaaltje magere yoghurt met muesli en gedroogd fruit
A: Bord spaghetti met 4 opscheplepels groente (paprika/prei), schaaltje optimel vanille vla toe
T: appel

B: 30 days shred level 2, 20 min. paardrijden, 20 min. fietsen, half uurtje met de hond wandelen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:46

O: havermout met amandelmelk, cacao en goji's
T: appel
L: bruin pistoletje met carpaccio, pijnboompitten, rucola, olijfolie. Twee rijstwafels met een beetje roomboter

D: 1,5 liter spa, brandnetelthee