Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:56

Heeft iemand nog suggeseties voor lekkere sushi in (de buurt van) Amsterdam? Het liefst all-in en waar ze ook 'andere hapjes' hebben Er gaat iemand mee die eigenlijk geen sushi lust :Y)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:02

Hasekura naast het Rembrantplein. Heerlijk eten, fijne sfeer en geen tijdslimiet.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:29

Een vriendin van mij was erg enthousiast over http://www.restaurantvandaag.nl/eten/all-in-dining/ , daar zijn volop andere dingen te krijgen voor de niet sushi liefhebbers :) . Ze zei dat de susgi er ERG lekker was en vers voor je neus gerold werd. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ik ga het zeker een x proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:31

Dat zit in de foodspot toch?

Als je dan sushi wil kan je beter een verdieping hoger gaan naar Takumi :+

Vandaag is namelijk echt bizar druk, mensen staan tot buiten!! in de rij := en de sushi bij Takumi smaakt veel beter :j (ik ken beiden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:32

Ik vind de sushi bij Takumi heel lekker, maar de andere gerechtjes ben ik niet zo'n fan van...
Droog vlees en vieze sausjes, geen aanrader :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:36

Ik neem daar ook eigenlijk alleen maar sushi, die is daar echt heel goed :j warme hapjes (zoals de torpedogarnalen) zijn er ook goed. Alleen neem ik er geen vleesjes, maar die neem ik eigenlijk nooit :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:02

Jans schreef:
Dat zit in de foodspot toch?

Als je dan sushi wil kan je beter een verdieping hoger gaan naar Takumi :+

Vandaag is namelijk echt bizar druk, mensen staan tot buiten!! in de rij := en de sushi bij Takumi smaakt veel beter :j (ik ken beiden)

:oo Oke, ik ga zelf wel gewoon naar Genki Garden... :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:22

Ik ben een keer bij Vandaag geweest en toen was het helemaal niet zo druk. :n

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:33

ik heb vorige week sushi laten bezorgen door Sushi House, deze zitten in de Rijnstraat in Amsterdam. Was echt superlekker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:37

Ik heb gisteren sushi gehaald bij TeWoSu, en het was weer heerlijk <3 :D

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:38

Jans schreef:
Ik heb gisteren sushi gehaald bij TeWoSu, en het was weer heerlijk <3 :D

<3

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:47

Anc schreef:
Ik vind de sushi bij Takumi heel lekker, maar de andere gerechtjes ben ik niet zo'n fan van...
Droog vlees en vieze sausjes, geen aanrader :n

Oh get, die waren echt vies!!!

Was er nog 1 in mn tas beland O:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:15

Kristie schreef:
Heeft iemand nog suggeseties voor lekkere sushi in (de buurt van) Amsterdam? Het liefst all-in en waar ze ook 'andere hapjes' hebben Er gaat iemand mee die eigenlijk geen sushi lust :Y)

Ik ben gisteren in Kokusai geweest in Amstelveen samen met mijn familie. Mijn ouders gruwelden van het idee van sushi (vooral mijn vader) :D . De sushi was erg lekker (wel wat masaal...) en de andere gerechten waren supergoed van kwaliteit! Alletwee mijn ouders hebben heerlijk gegeten, eerst vooral de andere gerechten maar mijn moeder later ook sushi. Een aanrader: de biefstukrolletjes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:30

Ninaka schreef:
Gisteravond bij JuuHaachi geweest in Hillegom. Was aardig, maar niet heel bijzonder.
Decor was echt "fout" en oudbollig. Sushi was oké, wel vers, maar karig belegd. Warme gerechtjes ook oké, maar nergens echt wow, helaas.

Lekker gegeten, maar volgende keer maar weer gewoon naar vertrouwd Shabu Shabu of Sumo. Daar is de kwaliteit beter.

Er schijnt ook een nieuwe in Lisse te zitten, wellicht dat ik die binnenkort maar eens moet proberen.

Eerst as vrijdag weer naar Shabu Shabu Zoetermeer *\o/*

Grappig ninaka, ik vind de juu hachi echt 100x beter dan sumo. Bij sumo voel ik me echt een nummer en heb nu al een aantal keer sushi gekregen waarbij ik mijn vraagtekens had over de versheid. Ook de tempura vind ik vaak echt veel en veel te vet. Shabu shabu ken ik niet.
Decor bij yuuhachi vind ik idd wat minder het was vroeger een chinees en volgens mij hebben ze de inboedel overgenomen ofzo. Maar de goede sushi maakt het voor mij absoluut goed.

In rijswijk (zh) is ook een nieuwe gekomen, die ik nog wel even wil proberen :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-04-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:31

is er iemand hier uit omgeving venlo die zaterdag mee sushi wil eten? ik begin afkickverschijnselen te krijgen (A)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:41

Secricible, wat bediening betreft heb je helemaal gelijk hoor. Bij Sumo/Shabu Shabu ben je inderdaad vaak een nummer en dat was bij JuuHaachi inderdaad prima in orde en persoonlijk.

Maar ja, ga toch uit eten voor de kwaliteit van het eten en die vond ik niet bijzonder in Hillegom. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. Zalm was over de sushi heengevlogen ipv een aardig plakje zoals ik verwacht. Misschien had ik hier nu net pech en jij vorige keer bij Sumo.

Sumo ben ik overigens ook maar 1x keer geweest (in Scheveningen). Shabu Shabu zit hier meer in de buurt, dus da's meer mijn vergelijkingsmateriaal :D

Maar Sumo en Shabu Shabu zijn echt van die ketens, zou zo graag een leuk "eigen" tentje vinden, waar je en de gezelligheid/persoonlijke benadering hebt en super sushi/eten en die heb ik hier in de buurt nog niet gevonden -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:59

Sumo ben ik nu 5x geweest. Eerste paar keren oke, laatste keer was het echt verschrikkelijk. Sowieso de drukte (ga in scheveningen) vind ik daar altijd verschrikkelijk: 30 minuten te laat aan tafel en na 2 uur(dus anderhalf uur) al komen vragen of we ijs wilde ipv de 2,5 uur die ze beloven. En dat is echt altijd zo. vragen om een tafeltje in de hoek en midden in de drukte neergezet worden. Laatste keer smaakte de zalm maki met wasabimayonaise me zo verschrikkelijk vies, de smaak bleef de rest van de avond in mijn mond zitten en ik heb totaal niet meer genoten. Ben er echt flink ziek van geweest. Het is dat we allebei wat wilden drinken en we kunnen naar scheveningen met de tram. Bovendien hebben ze bij sumo een beefsalad waar mijn man gek op is.
Ik eet geen nigiri, dus kan daar niet over oordelen. Begin meestal met twee rondes maki en die vind ik daar altijd goed. Soms een slecht gesneden stukje er tussen, maar dat vind ik bij sumo ook. Daarna veel warme hapjes en die vind ik ook altijd prima.
Volgende keer gaan we de nieuwe in rijswijk proberen, dat is ook geen keten dus ben heel benieuwd hoe die kwaliteit is.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:03

Ik was niet zo lang geleden bij de Shabu Shabu in amersfoort ik was echt heel bang voor dat keten gedoe onpersoonlijk e.d. maar ik vond de service echt top, ook met de tablets!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:54

Yummie Sushi vanavond!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:21

Keet schreef:
Yummie Sushi vanavond!

aaahhhh waar ga je heen.
Geniet ervan.
Volgende maand moeten we echt weer eens gaan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:23

Ik heb vandaag een Groupon gekocht voor Banzai in Barendrecht, ben benieuwd :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:57

Nickolay schreef:
Keet schreef:
Yummie Sushi vanavond!

aaahhhh waar ga je heen.
Geniet ervan.
Volgende maand moeten we echt weer eens gaan.

Sumo in Hilversum :) werk nu zo dichtbij het centrum :)

Binnenkort is gezellig :) komt goed!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:22

Wij zijn gisteren naar Soho in den Bosch geweest, het was weer heerlijk! De sashimi smelt op je tong!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:57

Vanavond naar yuu hachi. We hadden eigenlijk woensdag naar die nieuwe in rijswijk willen gaan, maar na het laatste fiasco in scheveningen wil ik eigenlijk gewoon ergens heen waar ik het ken en waar het me zeker smaakt.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:03

Ik was vrijdag naar merlina in Breda geweest!
We kregen een speciale sushi met vlees(we zijn daar vasten klant).
Je had dan eerst een zoet smaakje en opeens de pittige smaak explosie! :D
Verder nog heel veel sushi op.