Taarten decoreren XXII

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:28

Ik spuit ook nooit dijkjes, doe het net als ullaatje

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:34

Ik dacht gisteren leuk wat te gaan bakken, haal ik t uit de oven, zakt mn biscuit helemaal in elkaar als een drilpudding... Geen idee wat ik verkeer gedaan heb?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:34

Niet lang genoeg erin? Te hoge temperatuur? Niet lang genoeg gemixt?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:40

haha geen idee misschien niet lang genoeg gemixt.. termperatuur stond op 180 graden, 40 min ongeveer.
Ach probeer het de volgende keer weer overnieuw..

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:09

niet gaar dus Riaa. 40 minuten haal ik al snel bij m'n kleinste bakvorm (alhoewel ik op 160 graden bak). Geef de volgende keer voor je hem uit de oven haalt eens een klein duwtje tegen de vorm, als hij nog lang niet gaar is dan beweegt het beslag nl. nog.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:10

Oh ja...ik ga vrijdag 2 workshopjes doen, eetbare bloemen kristalliseren en bonbons met eetbare bloemen maken :)

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:12

Ik zit maximaal op 35 minuten, en bij mij zijn ze echt gaar opbouwend 150-175. Alleen dat mooi egaal omhoog komen krijg ik maar niet onder de knie.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:36

Daar ben ik te lui voor, om iedere keer de temperatuur aan te passen ;)
Backing strips om je bakvorm doet wonderen Falona (maar dan moeten ze wel langer in de oven)

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:01

Ik wil graag die Rocky Road maken vandaag,
heb caramel siroop, zou dat ook kunnen?
En hoeveel boter moet ik gebruiken?

Iemand ervaring met ganache met heel warm weer,
Ik heb twee weken geleden een drie laags taart gemaakt, maar ik dorst hem niet te vullen of af te smeren met ganache.
vanwege het onwijs warme weer,
de BC was ook niet zo'n succes, kreeg dat ding gewoon niet strak,
zo zonde, gelukkig was die alleen voor eigen gebruik.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:03

Ganache blijft bij warm weer veel steviger dan botercreme.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:15

Ik ga straks ook ganache proberen, ben benieuwd!

Alleen is mijn biscuit half ingezakt. Ik had het deurtje niet goed dicht gedaan toen er nog een paar minuten bij moest, en ik mezelf maar afvragen waarom hij nog niet piepte...

Volgens mij is hij nu wel gaar dus ik ga straks gewoon kijken of ik nog iets kan redden, hij moet toch een beetje in vorm gesneden worden.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:54

dus ondanks de slagroom die erin zit kun je het met warm weer wel gebruiken?

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:28

hoi dames kom even in jullie topic binnen vallen. me zoontje word bijna 1 en wil graag cupcakes maken met een gekleurd laagje over de bovenkant en daarboven op plat erop bumba als afbeelding.(is het nog te volgen)

cupcakes kan ik nog wel maken maar dan waar haal ik in hemelsnaam de spullen en hoe maak je dit klaar en hoe werkt dat en hoe heet het.. (sorry ben een leek in bakken en er erg slecht in)maar wil het graag zelf proberen

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:40

@StalNollie: in de eerste post van dit topic staat alles wat je moet weten en waar je spullen kan krijgen. Als je die eerst eens doorleest dan kom je denk ik al een heel eind. En als je dan nog vragen hebt dan laat het maar weten.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:49

oke thanks, sorry beetje enthousiast. al duurt het nog 1.5 maand voordat hij 1 jaar word maar kreeg ineens een ingeving

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:36

even een vraagje ik moet ongeveer 50 cupcakes hebben dat is ongeveer 1 kg van dag spul. maar hoeveel fondant voor bumba afbeelding moet ik dan hebben geel voor het lijfje en roze voor het gezicht en beetje rood
is 1pak fondant van 250 gram genoeg voor 50 cups

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:47

Wil je een platte Bumba of geboetseerd? Voor een geboetseerde heb je meer nodig en dat is lastig in te schatten. Voor een platte kom je volgens mij met iets van 20 gram per CC een heel eind,maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit gewogen.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:02

oke nee gewoon plat erop..... hahah niet te moeilijk maken voor mijn... overigens gaat het over zijn jurkje en mutsje uit het hooft moet wat rosig worden

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:32

wreckh schreef:
Geen idee, heb hem eerst 2 uur buiten de koelkast laten drogen, toen voor de nacht in de koelkast en een uur voordat ik hem weg bracht weer uit de koelkast. Toen zweette hij nog iets.

Voortaan vanuit de vriezer gelijk de koelkast in voor 24 uur voor aansnij-moment. Liefst wel in een taartdoos of pedaalemmerzak (transparant), zo eigenlijk ook al in de vriezer.

Half uurtje voor het aansnijden uit de koelkast om eventueel zweten op te laten drogen.

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:28

ff een vraag aan jullie heb het de laatste keer gekocht op een beurs maar hebben jullie al eens silli creations besteld dus voor de mallen te maken enzoja waar hebben jullie toen besteld kan hem bij de leukste taartenshop niet vinden terwijl ze volgens de verkooppunten het wel moeten verkopen

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:35

Volgens mij hebben ze het niet op de website staan als ze het niet op voorraad hebben. Anders even bellen naar dlt?

Ik heb dat echt nog nooit gehad, maar ik krijg toch mijn slagroom niet stijf. Dadelijk nog eens proberen, heb wel genoeg slagroom in huis, maar kwam net tot de ontdekking dat mijn voorraad klopfix te wensen over laat.

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:10

Mayo schreef:
wreckh schreef:
Geen idee, heb hem eerst 2 uur buiten de koelkast laten drogen, toen voor de nacht in de koelkast en een uur voordat ik hem weg bracht weer uit de koelkast. Toen zweette hij nog iets.

Voortaan vanuit de vriezer gelijk de koelkast in voor 24 uur voor aansnij-moment. Liefst wel in een taartdoos of pedaalemmerzak (transparant), zo eigenlijk ook al in de vriezer.

Half uurtje voor het aansnijden uit de koelkast om eventueel zweten op te laten drogen.


Bedankt voor deze tip. Zit dan steeds zo te twijfelen hoe ik ervoor moet zorgen dat de taart niet oud is. Gaat zo een pedaalemmer zak niet vreselijk aan de taart plakken?

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:45

Aargh, weet niet _-:(
Alles goed afgewassen, kom expres nog in de koelkast gezet dat hij goed koud is en weer wil hij niet stijf worden. En nu ben ik door mijn klopfix heen dus moet ik eerst nog naar de Makro voor ik verder kan _-:(

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:54

Hmm, daar heb ik nog nooit last van gehad Falona.
Ik heb standaard altijd een paar pakjes slagroom in de koelkast staan.
Ik gebruik soms helemaal geen klopfix en dan nog wordt ie goed stijf hoor.
Ik mix altijd in een maatbeker waar de kloppers van de handmixer net in passen.
Dan gaat het nog sneller dan in een grote kom.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:10

Bij mij staan de pakjes ook al een paar dagen in de koelkast. Ik mix met de garde op de staafmixer in een smalle hoge beker. Normaal idd garantie voor snelle stijve slagroom, maar vandaag dus al twee pakjes slagroom de kliko in. En de Makro heeft geen klopfix meer -O-