Heb twee avocado's en limoenen liggen, dus ik wil er morgen een lekkere groentendip van maken. Ik kom alleen veel verschillende receptjes tegen... en oh ja, ik heb een afschuwelijke hekel aan koriander, ik weet echt niet waarom, maar het doet me zo denken aan afwasmiddel qua geur
Achterom
Geplaatst: 04-05-13 15:57
Koriander vind ik juist heerlijk Maar een guacamole recept heb ik niet. Ik trek meestal gewoon een recept van internet, als ik wat nieuws wil proberen. Smulweb etc.
Jullie hebben me wel op een idee gebracht met de humus, ik ga ook eens proberen hoe pastinaak puree koud smaakt
de 1 vind koriander lekker, de ander vind het naar iets zepigs smaken idd, ik kan het wel hebben
KarinvdM
Geplaatst: 04-05-13 21:07
Ik vind koriander ook wel lekker, maar guacamole... Er zijn maar weinig dingen die ik echt vies vind, maar dat is er eentje van. Vanmiddag zag ik bij een XL-AH pittige hummus staan, die heb ik ook maar meegenomen om te testen. Leuk om door dit topic op nieuwe ideeën gebracht te worden.
Mrijn
Geplaatst: 04-05-13 21:10
Brr, koriander Ik ben dol op guagamole, eet het minimaal 4 keer per week op brood met wat kipfilet. Ik maak het mezelf dan meestal helemaal makkelijk door een halve avocado o pbrood te prakken en er wat maxicaanse kruiden oerheen te strooien en wat cherrietomaatjes op de kip te leggen. Komt voor mij dicht genoeg in de buurt van de real stuff.
Oei oei, meestal herinner ik me recepten zeer goed, maar nu ben ik de ui en de knoflook en wat niet al vergeten Het werd het sap van een limoen (uitgeknepen, natuurlijk, ik ben een tikje lui), een avocado, paprikapoeder, zout en peper en een klein likje olijfolie. Was erg fris en lekker, volgende keer de tabasco en komijn varianten proberen Met ui en knoflook...
Oh zij is altijd héél netjes en precies; als er in een recept staat dat je limoensap of wat dan ook nodig hebt, gaat ze dat heel secuur uitpersen en afmeten. (Eer ze iets afkrijgt duurt dan ook wel uren, maar dat neemt ze er graag bij). Ik ben daarentegen eerder van het 'Ik-knijp-hem-lekker-met-het-vuistje-uit-ookal-loopt-het-sap-dan-over-mijn-handen-principe. Als mijn schoonmoeder dan toevallig rondloopt staat ze dan even stil en kijkt ze met afschuw naar het hele schouwspel in haar keuken
Maar ik kan er niet aan doen, ik heb écht geen geduld en kan me gewoon niet bezighouden met het uitpersen van een limoen voor vb een portie guacamole. Bovendien ben ik meestal vraatzuchtig en hongerig, dus tja, dan moet het vooruit
ik ook hoor daarstraks ook nog een halve citroen staan uitknijpen boven een schaal, ben niet zo van het heel precies passen en meten (mijn valkuil bij brood bakken etc :p )
Daenerys
Geplaatst: 05-05-13 19:56
Zo ben ik ook, Sonja. Met het resultaat dat mijn laatste citroenkwarktaart een beeetje zuur was (maar gelukkig wel érg lekker)
het pakt wel eens net anders uit dan gepland voor zover ik plannen had, ik ben nogal van het improviseren, dat heeft ook weer nadelen "ja wat je toen en toen ook had klaar gemaakt, dat was echt heerlijk, heb je recept? " ehhhhh, nou...daar zou ik even voor moeten gaan zitten meestal is hetzelfde gerecht , de volgende keer echt weer net even anders, zou het eens moeten gaan opschrijven
Hihi ik ben dus niet de enige Nuja, mijn schoonmoeder is wel kampioen in dat soort dingen: stiekem schilt ze champignons omdat ze die dingen echt vies vindt (hun buitenkant dan), en krieltjes, die ik lekker de oven in gooi met (gewassen) schil en al, schilt ze met een rasp (waar je dus wortels mee schoonmaakt). Stamina heeft ze wel als het op haar koken aankomt
haha idem hier, ik gooi ook altijd zo maar wat in de pan, meet bijna niets af. Mijn schoonmoeder legt alles van te voren netjes afgewogen op volgorde klaar...
Hihi grappig he Mariska... ik vind het altijd knap dat mijn schoonmoeder daar dan zo veel tijd voor wil uitrekken! Als het bij mij niet vooruitgaat, stop ik gegarandeerd
Post je even je bevindingen Gast7391? Ik ben erg benieuwd, had er nog niet van gehoord!
Deze middag heb ik gerstvlokken bij havermout gedaan; was erg lekker alleen ga ik denk ik 35 g haver nemen en 15 g gerst ipv andersom; ik had heel snel weer honger
Anoniem
Geplaatst: 07-05-13 23:04
Google maar eens op appelazijn. Het schijnt een soort wondermiddel te zijn - we zullen zien
En ik zal laten weten wat het doet!
Anoniem
Geplaatst: 08-05-13 09:40
Anoniem schreef:
Google maar eens op appelazijn. Het schijnt een soort wondermiddel te zijn - we zullen zien
En ik zal laten weten wat het doet!
Ik heb het gisteravond en vanochtend genomen. Koortslip, pukkeltjes waar ik al maanden mee rondliep: allemaal ineens verdwenen. Zou het...?