Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:36

Colway, Ik heb het vorige week ook door de smoothie gedaan, was niet draderig hoor!
Zeker met abrikoosjes en aardbeien een goede combi :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:41

Oke goed idee dus, ga ik proberen

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:42

Geen idee, mag geen rabarber, pastinaak en zeewier ( :+ )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:49

Gelukkig dat het niet zo vaak voorkomt in gerechten ;-)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:05

Ingrediënten in 'normale' chips: Aardappel, Plantaardige olie, Paneermeel van tarwe, Paprikapoeder, Botermelkpoeder, Mononatriumglutamaat (E621), Dinatrium-5'-ribonucleotiden (E635), Aroma, Paprika extract (E160c), Zout.

Ingrediënten in mijn veganistische chips uit de biowinkel: Aardappelen, zonnebloemolie, zout.

:+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:17

Goedemiddag allemaal :)

VogeltjeM heeft havermout gekookt in water gegeten. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt, durf het niet zo goed te proberen :')
Mooi lijstje trouwens!

Maartpaard heeft genoten van een lekkere zuurkoolschotel, hmmmm, dat klinkt heerlijk!
Welke bikini heb je gekocht?

Colway heeft lekker gesnoept van gebakjes

De saus van Noor klinkt erg lekker!

Judith: geniet van je stukje taart!

Ik ben niet zo lang bezig met een smoothie en maak hem met de staafmixer, die spoel ik even af en klaar!

aan de hand van jullie verhalen ga ik geen gojibessen kopen :=

Vogeltjem: ik vind 100gr groente door je smoothie wel erg veel hoor! Ik denk dat ik het dan niet meer lekker vind. Mijn eigen smoothies zijn meestal 350ml, gemaakt van fruit en of groente. Soms dan leng ik het aan met kokosmelk of magere yoghurt om het vloeibaarder te maken.

Mijn vriend werd vandaag geopereerd aan zijn sleutelbeen en we moesten om 6 uur op om op tijd in het ziekenhuis te zijn. Wat een armoedig ziekenhuis zeg, de Lichtenberg in Amersfoort. De operatie is gelukkig wel goed gegaan.

mijn lijstje tot nu toe:
o: 1 cracker met boter en bio jam + klein bakje magere yoghurt met bio muesli en halve banaan
t: 2 kopjes zwarte koffie met 4 blokjes 72% pure chocolade
l: 2 maisboterhammen met boter en bio ham, glas melk
t: 150 gr witte druiven

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:21

miek140 schreef:
Wat een goede dingen komen hier allemaal langs zeg! Ik schrijf al jullie combi's op en ga ze maar eens uitproberen stuk voor stuk :P

Ik vind deze goddelijk :D :

-150 ml magere kwark
-1 banaan
-1 sinaasappel
-flinke hand frambozen
-4 eetlepels geschaafde kokos
-stukje 86% pure chocola

Toad: die groente proef je echt niet in een smoothie hoor! :) De havermout leek eigenlijk best wel op brinta. De smaak kwam van de appel-kaneel-beetje honing.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:25

Ik heb een pak koek opgesnaaid :( ik zat gewoon te watertanden :') Hormonen vrees ik

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:34

Ben je zwanger dan ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:35

Hahahah nee, maandelijks gedoe, dan zijn mijn hersenen van chocolade ofzo :+ kunnen maar aan 1 ding denken, vaak ga ik dan 1 keer echt overstag en is het klaar, ben nu misselijk :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:36

Mijn dagje is een beetje raar, ben zo beroerd en fijn flauwgevallen een uur geleden... :( nu probeer ik wat te eten maar ben zo misselijk...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:41

Appelmoes_11 schreef:
Ingrediënten in 'normale' chips: Aardappel, Plantaardige olie, Paneermeel van tarwe, Paprikapoeder, Botermelkpoeder, Mononatriumglutamaat (E621), Dinatrium-5'-ribonucleotiden (E635), Aroma, Paprika extract (E160c), Zout.

Ingrediënten in mijn veganistische chips uit de biowinkel: Aardappelen, zonnebloemolie, zout.

:oo

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:36

Owjeej flauwgevallen dat is zo naar! Ooit 2 keer gehad, bah wat voel je je dan rot

Ik voel me brak, brandende rode ogen, droge mond, sloom, moe, wollig hoofd.....suikers, wedden :+

(waarom doe ik het dan toch :( )

Vanavond maar uur extra sporten haha ;-)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:37

flauwgevallen?! Dat is niet goed Century, ben je echt ziek of heb je geen idee waar het vandaan komt je misselijkheid etc.

Las iets over chips en het verschil met de vegavariant, echt absurd. Waar heb je die zak gehaald Appelmoes, klinkt interessant.

Smoothies, vind ze echt héérlijk! Maar dan wel de fruitvariant, bosbessen met yoghurt of kwark, jummie! Of met banaan! Of gewoon sinaasappelsap met een banaan, love it!

Ik ben weer thuisthuis bij me ouders en ik mocht meebeslissen over het eten. Ik had besloten dat ik een groente wilde eten dat ik niet kende en het is Pastinaak geworden. We eten er aardappeltjes uit de schil bij, ik geloof misschien zelfs ook nog asperges en varkenshaas met een peperroomsaus. En aangezien we toch al zo uitgebreid en 'luxe' bezigwaren besloten we dat er ook een gepast toetje bij moest komen. Dus ik verzorg de flensjes met ijs, slagroom en frambozen. Heb er nu al zin in! :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:48

Wow Mara, ik kom bij jou eten geloof ik. Klinkt echt geweldig.

fruitsmoothies zijn ook mijn favoriet.

Klinkt inderdaad niet best Century, rustig aan hoor!

Hier de hele middag druk met de studie geweest. Geen tussendoortje gehad, wel uitgebreid gelunched (2 boterhammen, speltcracker en bakje kwark). Nu avondeten klaar maken (rijst, gehaktballetjes, italiaanse groentes in zoetzure saus) en straks hardlooptraining van 1,5 uur. Even mijn hoofd leegmaken. Kan geen artikelen, literatuurverwijzingen en inleiding meer zien :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:53

Haha ja ik heb er ook echt heel veel zin in!

En lekker om zo even je hoofd leeg te kunnen maken, soms kan je ook teveel studeren op een dag, haha.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:53

Pffff ben blij dat ik geen studie meer doe hoor, al mis ik wel de studententijd (weinig verplichtingen, redelijk vrije tijd)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:56

Appelmoes_11 schreef:

Je vergelijkt nu wel appels met peren... In een gewone zak naturel chips zit ook alleen maar aardappels, zout en olie.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:03

Nou inderdaad je kunt ook teveel doen. Vanmorgen afspraak met het groepje en daarna de hele tijd bezig geweest met de opdracht. Maar alleen dat litratuuronderzoek altijd en het verwijzen volgens APA neemt al enorm veel tijd in beslag, pff. Nou ja, nu maar ff snel eten
Klopt hoor colway, studeren heeft ook zijn voordelen, maar soms lijkt werken me ook wel fijn.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:08

Ik vergeleek paprikachips met paprikachips. Deze komt uit de biologische supermarkt, maar ik heb ze ook in de allergiehoekjes van de Plus en de AH zien liggen.

Ik vind het fijn als iets weinig ingrediënten heeft, dan heb ik minder kans om een stomme fout te maken. _O-

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:00

Ik had even een vraagje,

Om vier uur heb ik bij mijn vriend een kipkorn en een heel klein beetje patat gegeten ( had ik niet verwacht, normaal ben ik er nooit op donderdag, en donderdag is daar patat dag,nooit meer aan gedacht natuurlijk)
Nu ben ik thuis en heb behoorlijk veel trek. Kan ik beter een normaal tussendoortje nemen (ik heb niet het gevoel dat dat voldoet, bijvoorbeeld een appel oid) of kan ik het beste een salade maken (met avocado, courgette, sinasappeltjes en geitenkaas.
Ik zit een beetje met mezelf in de knoop, normaal denk ik er niet zo over na, maar nu vroeg ik me dat ineens af. Dit is toevallig dat het vandaag voordoet, maar ik heb er wel eens vaker last van, dat ik na het avond eten behoorlijke trek heb.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:02

_Mara_ schreef:
flauwgevallen?! Dat is niet goed Century, ben je echt ziek of heb je geen idee waar het vandaan komt je misselijkheid etc.

Ik heb wel een hele lage bloeddruk, dus het ligt denk ik daar aan. Het is vaker gebeurd, maar niet heel vaak ofzo... vind het best alarmerend dat het zomaar kan gebeuren... Ik ga een afspraak met de huisarts maken in ieder geval.
Bedankt voor de lieve berichtjes!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:04

Appelmoes_11 schreef:
Ik vergeleek paprikachips met paprikachips. Deze komt uit de biologische supermarkt, maar ik heb ze ook in de allergiehoekjes van de Plus en de AH zien liggen.

Ik vind het fijn als iets weinig ingrediënten heeft, dan heb ik minder kans om een stomme fout te maken. _O-

Hoe kan aardappelen, zonnebloemolie en zout nou paprikachips worden???

Ik lees altijd braaf bij als ik tijd heb maar kan op drukke dagen echt niet alles bijhouden en steeds reageren. Sorry! Doe mn best!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:05

Century schreef:
_Mara_ schreef:

Ik heb wel een hele lage bloeddruk, dus het ligt denk ik daar aan. Het is vaker gebeurd, maar niet heel vaak ofzo... vind het best alarmerend dat het zomaar kan gebeuren... Ik ga een afspraak met de huisarts maken in ieder geval.
Bedankt voor de lieve berichtjes!

Ja, heel verstandig! Lage bloeddruk kan je je wel vervelend door voelen maar zomaar flauwvallen mag niet hoor als je goed voor je lijf hebt gezorgd.

Sterkte!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:18

Zo ik ben lekker bij mijn oma en ik knal alweer uit elkaar! :+ Terwijl ik best goed heb avondgegeten maar gewoon veel te veel vrees ik..

Ik doe ook vaak wel lang over een smoothie maken maar dat komt ook omdat ik daar vooral veel tijd voor neem :o Kan natuurlijk ook gewoon een zak spinazie en wat makkelijk te snijden groenten bij elkaar gooien en klaar is kees. Maar bijv voor die radijsblad smoothie moet ik een grapefruit persen, een mango slachten en de radijsbladeren wassen. Hij is wel goddelijk haha, dat wel!

Bij mijn oma vanmiddag meteen een flinke plak zelfgemaakte overheerlijke cake gehad haha, wel slecht maar hij was enorm lekker! Met abrikozen. We hebben vanmiddag een kokosnoot geslacht en daar had ik al flink wat van gesnoept, en jeutje dat vult!!! Ook had mijn oma nog zelf volkoren tarwebrood gebakken dus daar moest ik ook weer een plak van hebben.. Dus zat al aardig vol voordat we gingen eten.

Als avondeten hadden we vooraf een vissoepje. Daarna heerlijk lamsvlees met veel roomboter, boontjes en ik had nog een salade gemaakt van 2 avocados, tomaat, komkommer ui en pitjes/nootjes + olijfolie enzo. En nu wil ze straks als toetje nog gaan chocoladefonduen, help!! Wel met pure chocola gelukkig maar alsnog, ik kan op het moment echt niet meer en ik wil 's avonds niet zo laat nog eten. Vraag anders we l of we dat morgen niet beter met de koffie kunnen doen. Fruit na zo'n maaltijd is sowieso niet zo'n goede combi. En ook 's avonds..

We zijn trouwens nog even langs de bakker gegaan om om speltbrood te vragen. Ze hadden het morgen pas weer maar kregen wel een foldertje mee waar toevallig ook de ingredienten op stonden. Ten eerste speltbloem ipv meel en dat maar 43%, en aan het einde een hoop e-nummers en ook suiker en dextrose. Zo zie je dus maar weer. En dit is dan nog van een bakker!!! Denk dat dat speltbrood in de super dus niet veel beter zal zijn helaas. Denk dat zelf bakken nog altijd de beste optie blijft.

Omaatje gaat morgen als ontbijt wel lekker mijn favo haverpapje maken met zelfgemaakte amandelmelk. Ze heeft verder alleen allemaal veel te lekkere dingen in huis, zoals die cake, en ze heeft ook nog taart enz. Maar goed ik geniet er gewoon lekker van!! :D

Century, vervelend dat flauwvallen. Heb/had er zelf ook heel snel last van. Na een te warm bad kan ik nog wel een half uur zwarte vlekken zien. Ook ben ik wel eens flauwgevallen in de kroeg, en dan niet van de alcohol. En val altijd flauw als ik bloed zie of iets anders medisch of een prik moet krijgen. En uberhaupt gewoon van warmte, dan moet ik heel rustig aan doen als het warm is buiten. Erg vervelend is dat! Heb er nu al een tijdje geen last meer van gehad gelukkig!

Toad, had deze bikini gekocht! http://www.hm.com/nl/product/97591?article=97591-C. Vind hem in het echt trouwens leuker :)