Het is maar net hoeveel tijd en aandacht je eraan wilt besteden. in mijn geval: te veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Het is maar net hoeveel tijd en aandacht je eraan wilt besteden. in mijn geval: te veel
_Tien_ schreef:Dus geen boterhammen met kaas meer?
_Tien_ schreef:phormicola schreef:Ik combineer koolhydraten ook niet met vet, voor mij is dat echt een disaster waiting to happen. Ik voel me dan ook heel erg smerig en slap. Koolhydraten met eiwitten, of vet met eiwitten gaat prima.
Dus geen boterhammen met kaas meer?
phormicola schreef:Als jij niet dik wordt van boter op een boterham/cracker, gewoon lekker doenIk weet dat ik daar dik van word en hoe lekker ik het ook vind, ik doe het dan toch maar niet. De laatste jaren zijn m'n prioriteiten behoorlijk verschoven. Waar ik het eerst alleen belangrijk vond dat m'n eten heerlijk was, heb ik er nu voor gekozen dan gezond/slank zijn nog beter smaakt en neem ik de minder lekkere combi's voor lief
orion_ schreef:Grappig is het dat er zoveel verschillende visies zijn over gezond eten. Ik raak soms wel een beetje het spoor bijster...
Zo had ik juist vanuit o.a. het boek 'Grip op koolhydraten' gelezen dat je zo min mogelijk koolhydraten moet gebruiken en als je ze gebruikt, dat het belangrijk is om ze in te 'binden' met goede vetten. Dus juist roomboter gebruiken (buiten het feit dat margarine slechts 1 molecuul van plastic verschilt) en een broodje te beleggen met vleeswaren of kaas. Grappig dan om te lezen dat hier mensen zijn die dat juist niet aanraden. Maakt het er niet makkelijker op, zo'n diversiteit aan visies op gezond eten!
Topic met recepten is erg handig trouwens! Super gemaakt.
_Tien_ schreef:phormicola schreef:Ik ben blij te lezen dat er staat dat je verzadigd vet gewoon nodig hebt
Precies
Ik vind sowieso jullie informatie erg fijn en compleet. Meeste eerdere topics die ik zag over 'gezond' eten of afvallen hadden het ook over shakes en enge diëten als Sonja Bakker en 500 kcal-diëten enzoVind ik nou niet echt gezond
Anyway, interessant stuk dit ook weer. Bedankt, Colway!