heb er ook een heel stel getopt omdat ze te hoog werden...had ik liever niet gedaan, vind het wel leuk om ze gewoon zo veel mogelijk hun gang te laten gaan, maar ja...helaas was dat door de hoeveelheid planten niet handig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:speedyweedy, die heilige bonen worden best groot...dus lange klimstokken geven
die van mij waren ietsje te kort
Ibbel schreef:Die onderste takken waren ook ooit bladoksels.
Dievend dragen sneller vrucht dan wanneer je moet wachten op de 5e tros aan de hoofdtak. In ons klimaat kan je sowieso niet meer dan 5 trossen rijp verwachten. Dus als je niet dieft maar veel zijtakken parallel laat dragen heb je meer trossen op een vroeger tijdstip. Ook al is de tomaat gefokt op topgroei/topdracht, en is het geen 'bushy' varieteit.
Ibbel schreef:Je hebt ook puntpaprika's. Niet alle paprika's zijn ovaal. En er zijn ook ronde pepers, trouwens.
anneliesdj schreef:Ibbel schreef:Je hebt ook puntpaprika's. Niet alle paprika's zijn ovaal. En er zijn ook ronde pepers, trouwens.
Ik heb ze bij de Aldi gekocht en volgens het kaartje zijn het gewone rode paprika's.
Maar wat eraan hangt is toch al 12cm lang en maar 2cm breed, echt een lange dunne peper, zijn nog wel helemaal groen.