glutenvrij heb ik geen ervaring mee smidtje. Zoek anders eens op het forum van deleukstetaarten.nl , daar zie ik de term wel eens voorbij komen. Pipoos is wel duur volgens mij. Volgens mij heeft trendytaart in Erm inmiddels ook een winkel, denk dat je daar veeeeel meer keus hebt
Wat een gave schorten staan hier!! Misschien dat ik er eens eentje ga maken, zal eens kijken of ik een leuke stof met cupcakes kan vinden (voor een normale prijs ). Vandaag nog even naar de Pipoos geweest, een nieuw vierkant bakblik gekocht (kostte maar 9,95 euro!), een smoother en het boekje van fimoklei bungelvriendjes. Staan zo'n schattige poppetjes in . En mijn bestelling van DLT is ook aangekomen, ben weer helemaal blij .
Margy_x
Geplaatst: 11-01-11 22:13
[quote="Lindas2"]Leuke cupcakes! Had je bij die met de pinguins iets van vloeibaar fondant gebruikt? Of heb ik eroverheen gelezen ..
Was ik inderdaad vergeten te vermelden: ze zijn van marsepein op een ondergrond van glazuur! Bedankt iedereen!
Maartxje
Geplaatst: 11-01-11 22:46
Ik ben door drukte een hele tijd niet in de gelegenheid geweest om wat te maken, maar lees nog steeds dit topic en heb een hoop inspiratie opgedaan. Doordat ik zo weinig gemaakt heb staat er hier nog een redelijk volle emmer rolfondant waar helaas de houdbaarheidsdatum van overschreden is.
Nu is mijn vraag aan jullie: Hoe serieus moet je de houdbaarheidsdatum nemen?? en is rolfondant eigenlijk bederfelijk?
Wauw die taart met die twee cadeautjes erop en met fimo klei geboedseerd, slim. Kan dat dan geen kwaad om dat zo op je taart te zetten ?
Oh en ik ga binnenkort mijn tweede taart maken (jeej ) Maar ben totaal inspiratieloos, het is voor mijn vriend die wordt binnenkort 21. hebben jullie misschien leuke ideeen?
Ik denk dat als je de fimo afbakt en lakt, dat het dan geen probleem meer is .
Fee_
Geplaatst: 12-01-11 00:08
Dankjulliewel! De fimo klei is inderdaad gewoon afgebakken, dan is er inderdaad niets aan de hand.
Rinske
Geplaatst: 12-01-11 00:16
Even offtopic (sorry): voor de geinteresseerden, ik ga cupcakes stof bestellen uit Amerika op Ebay, mocht iemand ook willen bestellen, neem even contact met mij op over de prijs/hoeveelheid. Dan kunnen we misschien een gezamelijke bestelling doen. Ik wil morgenavond gaan bestellen.
Misschien leuk om zelf een schort te maken ?
*einde offtopic mode*
LetsgoKelly
Geplaatst: 12-01-11 09:12
Uhm... en als ik dat niet zelf kan? Kun je er dan ook 2 maken? (welke stof ga je bestellen?) *Ah jij bent dat ook van de caphoes* dan kun je wel goed naaien iig haha
Ik stuur jullie wel even een pb om niet offtopic te gaan .
astridastrid
Geplaatst: 12-01-11 14:15
Misschien kennen jullie mij nog! Ik wilde cupcakes maken! En dacht er iets te "luchtig" over. Resultaat: een hoop rommel, ingestorte cupcakes die zo hard waren als beton en waar zelfs het bakje niet vanaf wilde.
Maar: ik geen niet op. Een goed boek gekocht, een goede mixer (Kenwood) en hulp van mijn lief:
Standaard cake met icing met mon chou! Ze waren wel niet optimaal gerezen maar ik ga ze volgende keer ook wat langer "warm" in de over laten staan.
De glitters, een verhaal apart: "for decoration use only", maar wel gekocht in een kookwinkel. Ik heb ze opgegeten! En ik leef nog steeds...
Haha for decorating use only klinkt niet echt eetbaar . Misschien volgende keer toch eetbare halen ? Niet alles wat je koopt in de kookwinkel is eetbaar he .
Cupcakes zien er leuk uit! Wel riskant van de glitters maar gelukkig is het goed gegaan Wat voor goed boek had je gekocht?
Misschien een rare vraag.. maar als jullie een taart vullen met aardbeienjam en slagroom, doe je dan van ieder 1 laag of jam met de slagroom erop en dat 2x ? Had verschillende varianten gezien dus was benieuwd
Haha for decorating use only klinkt niet echt eetbaar . Misschien volgende keer toch eetbare halen ? Niet alles wat je koopt in de kookwinkel is eetbaar he .