Ik heb ook een Weck pot met een starter, het deksel ligt er gewoon los op, zonder rubber en zonder klemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Ik kan sowieso geen twee tegelijk omdat mijn oven daarvoor te klein is.
De pan heeft een deksel en dan hoef je niet met water aan de gang.
Ik bak zonder vorm naar dus zo op de pizzasteen. Maar dat kan ook op een gewone bakplaat. Je hebt dan wel iets van een schep of plank nodig om het brood erin en eruit te doen. En ik spray er water in met zo'n spray flacon.
Gewoon op de plaat zonder blik of pan
[ [url=m/ulhKWf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sVZww7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iris82 schreef:BeFunny schreef:Ik kan sowieso geen twee tegelijk omdat mijn oven daarvoor te klein is.
De pan heeft een deksel en dan hoef je niet met water aan de gang.
Ik bak zonder vorm naar dus zo op de pizzasteen. Maar dat kan ook op een gewone bakplaat. Je hebt dan wel iets van een schep of plank nodig om het brood erin en eruit te doen. En ik spray er water in met zo'n spray flacon.
Gewoon op de plaat zonder blik of pan
[ [url=m/ulhKWf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sVZww7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn broden zien er inderdaad ook zo uit als ik op de plaat bak in plaats van in de gietijzeren pan. Hartstikke lekker hoor, maar dan missen ze toch oven spring en is de korst net wat minder.
Elanor schreef:Ik vind ‘m mooi! Nog even koelen en dan eten we ‘m lekker op met tzatziki en een choriatiki salade.
[ [url=m/1yKVHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
SandAndOak schreef:Wat een prachtige broden hier! Ik klets graag mee, ben al een tijdje bezig met zuurdesem broden bakken. Ook meteen een vraagje, heeft iemand van jullie een goed boek over zuurdesem dat je kan aanraden? Ik ben op zoek naar een boek dat echt de diepte wat meer ingaat (dus niet alleen recepten maar ook hoe, wat, waarom etc.) Er zijn zoveel boeken beschikbaar dat ik geen idee heb welke ik moet kopen/welke nou ècht goed is.
SandAndOak schreef:Nederlands of Engels, andere talen gaat denk ik niet lukken!
Wow prachtige starter hierboven. Wat is de reden dat je dan toch een beetje gist toevoegt?
jasz schreef:Oh wat leuk dit topic! Ik ben sinds 2 maanden nu begonnen met desembrood. M'n starter was na 2 weken goed en na heel veel uitproberen krijg ik nu steeds beter brood. Heb sinds de start van het bakken geen enkel brood meer hoeven kopen en dat is wel echt leuk!
[ [url=m/TWtxn5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Occ4GD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu ook 2 keer pannenkoeken met discard gemaakt en muffins en vanillecake met was desem erdoor. En m'n favoriet: kaneelbroodjes met desem ipv gist. Wordt echt zoveel lekkerder!
[ [url=m/DENE8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit nu een woudkorn achtig brood in de koelkast om te rijzen die ik morgenochtend ga bakken.
[ [url=m/3wba4q.jpg]Afbeelding[/url] ]