Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DIVA2

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:50

Ga helemaal met Rinske mee: PME!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:33

In eerste instantie zeg ik ook PME, maar het ligt er ook aan wat je plannen zijn. Wilton is eenvoudiger, maar ook goedkoper. Dus...hoeveel wil je leren :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:23

We zitten al weer bijna bij de 100! Is er al iemand bezig met een openingstopic? Met de foto's uit dit topic bedoel ik dan natuurlijk ;)

Ik heb voor volgende week een Louis Vuitton taart staan, met zo'n tas er bovenop. De sheets zijn besteld, dus dat komt alvast goed, maar nu vroeg ik me af of ik gewoon een halve biscuit op zijn kant kan zetten, of dat ik de tas toch beter op kan bouwen uit losse repen en dan snijden. Ik wilde eigenlijk gewoon een biscuit bakken, door snijden, op zijn kant en dan zo snijden en vullen, dan fondant erover.

Wilton is ook leuk om te doen. Minder tijd, minder kosten en toch leuk :) PME is wel veel uitgebreider.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:27

Topic mag tegenwoordig tot 500 pagina's doorlopen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:33

oh echt... dat wist ik niet :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:03

ik heb voor pme gekozen.
gisteren bij de holland sugar art show geweest waren weer geweldige inzendingen bij.
is een van jullie ook geweest?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:43

Wauw wat een super mooie taarten allemaal, wordt er stiekem toch een beetje jaloers van... Zo mooi strak kan ik geen taart maken!

Heb laatst na een tijdje niet kunnen bakken toch weer aan taartjes gewaagd. Helaas hebben wij een enorme waterschade gehad van de vaatwasser (koppeling was eraf geknald, de gehele woonkamer stond blank, lesje wel geleerd, altijd een waterstop op apparaten met water!'
Nu gaf een vriendin een baby shower, en ze wilden graag een taartje hierbij. Opdracht roze, 2 laags. Geen lief baby taartje, wat meer over de top achtig. De taart was geheel in haar stijl, iedereen was er helemaal weg van :) Helaas wat slechte foto's met telefoon gemaakt, mooie foto's krijg ik nog:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was er een stalgenootje jarig, en die had al een paar keer gevraagd wanneer ik nou weer met een taart kwam. Daarnaast was ze helemaal weg van de pigs in the mud pie. Deze heb ik dus voor haar gemaakt. Zelf erg lopen vloeken, ik kan gewoon echt niet boetseren. Al mn stalgenootjes waren er echter helemaal weg van!
Afbeelding

Van beide taarten heb ik aanvragen gehad om in opdracht te werken. Echter vind ik me er nog helemaal niet goed genoeg voor, en heb dus gezegd dat ik nog niet in opdracht werk. Veel te bang dat ze mislukken! Zo voor vriendinnen vind ik het leuk oefenen, maar voor anderen.... nee daar waag ik me nog maar even niet aan!

Over PME gesproken, ik twijfel enorm om deze cursus te gaan doen. Hij lijkt me echt super leerzaam, maar ben enorm bang dat ik hier nog niet goed genoeg voor ben. Wat is jullie ervaring hierin? Hoe "goed" moet je zijn om aan de PME te starten? Ik zou het zonde vinden als ik niet aan de eisen kan voldoen straks, en zou zakken...

MMaresJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:11

Hallo,

mijn voorkeur gaat persoonlijk ook uit naar PME omdat het veel uitgebreider lijkt. Maar ik stel met net dezelfde vraag als muppetmayo, hoe 'goed' moet je zijn om te kunnen beginnen?
Qua taarten decoreren ben ik een echte beginner, heb er nog maar 3 bekleed gehad, nog maar 5 in het totaal gebakken. Tot nu toe waren ze steeds tevreden over de smaken en het uitzicht. Maar ik niet, ik ben soms te perfectionistisch :) Wil het meteen te goed kunnen doen :o

Ik zou graag een centje kunnen bijverdienen met het bakken en decoreren van cupcakes en taarten (hoofdzakelijk cupcakes aangezien ik dat al vaker gedaan heb). Dan is de PME cursus misschien wel beter. Alleen een groot prijsverschil wel. Dacht 125€ voor de Wilton cursus en 300€ voor de PME cursus.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:02

Zoals in de informatie van PME staat, moet iedereen deze cursus kunnen volgen.
Maar ik heb van een aantal gehoord dat de cursus vrij pittig is.
Als ik naar jou taarten kijk Muppetmayo, dan denk ik dat jij best wel de PME cursus zou kunnen gaan doen.

Om de Wilton Courses te gaan doen, moet je verplicht Course1 volgen.
Ik heb Course1 gedaan en ik vond hem ronduit saai en veels te gemakkelijk.
Om echt wat te leren zou ik ook voor de PME kiezen, maar het zou denk ik wel handig zijn als je al enige ervaring hebt in het maken van taarten, vooral de basis: strak afsmeren en bekleden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:13

ClaudiaHS bedankt voor je reactie :) Ik heb idd gelezen dat je vanaf elk (geen) niveau kunt beginnen, maar ook dat de cursus erg pittig is. Ik wil dus ook wel kunnen slagen ;) Dat is de reden waarom ik nog twijfel.
Je leert wel enorm veel volgens mij!

Het strak afsmeren en bekleden gaat me gelukkig steeds beter af. Merk wel dat ik momenteel heel erg zoekende ben naar het juiste fondant. Werk momenteel met satin ice, maar vind dat het enorm snel te soepel wordt. Als je het op wilt pakken rekt t al uit. Daarom doe ik dit nu met een stuk plastic tafelkleed (of hoe noem je dat?), en dat gaat al veel beter. Helaas heb ik van mijzelf altijd enorm warme handen, waardoor Satin Ice enorm snel gaat plakken aan mn handen. Dat maakt boetseren een ware nachtmerrie :p
Heb veel positiefs gehoord van Sligro fondant, dus als de Satin Ice op is, wil ik deze nog proberen.

Ben je met de PME verplicht om met een bepaald merk te werken? En wat is een goed adres in zuid holland om de PME te gaan doen? Heb nu Taartendecoratie Ridderkerk op het oog hiervoor, maar wellicht zijn er betere adressen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:32

Bij de PME cursus wordt verwacht dat je met PMEspullen werkt :)
Ik gebruik nu sinds een half jaar? Sligro fondant en hij bevalt mij super!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:00

Dit is mijn laatste creatie! Een zebra taart met roze details <3

Afbeelding

Alleen heel erg zonde dat hij niet helemaal strak was.. maar goed.. Voor de rest is hij leuk!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:06

ellehcir schreef:
Dit is mijn laatste creatie! Een zebra taart met roze details <3

[ Afbeelding ]

Alleen heel erg zonde dat hij niet helemaal strak was.. maar goed.. Voor de rest is hij leuk!

Wauw <3

Ik ga vrijdag weer n taart maken, iemand versierideeën? Ik ben inspiratieloos!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:19

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:28

hahaha! _O-

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:28

Ik ben met 1 taartje ervaring aan de PME begonnen.
Had nog nooit met icinge gewerkt en ook nog nooit een suikerbloem gemaakt, niet eens van dichtbij gezien zelfs. Inmiddels een jaar mijn Master op zak.
Zegt dat genoeg? ;)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:29

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:14

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:23

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:35

Whahaha die link, geniaal :-D, is er misschien een adressenlijst voor PME cursussen?
Ik heb nl. op het moment geen werk meer, het uitzicht op nieuw werk is niet bijster groot, dus heb nu wel evt. tijd om een cursus te gaan volgen, als ik op google kijk krijg ik van alles maar kan geen adres in de kop van nrd-holland/west-friesland vinden.
Weet hier iemand misschien een adres in de driehoek Hoorn/Enkhuizen/Medemblik waar ik evt terecht zou kunnen voor PME cursussen?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:41

Heb je die taartenwinkel in hoorn al gevraagd?
Die geeft veel cursussen.

Ik vind die zebrataart echt heel leuk!

ik ben even te druk met andere dingen om te bakken.
Paard verkocht, ander aangekocht, weer een ander revalideert, druk op het erf, paarden dekken enz.
Wel vorige week voor school nog een setje CC gebakken, Thema Oranje.
Zal straks even wat uploaden.

MMaresJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:17

Bedankt voor alle reacties.
Meen je dat DIVA2 ? Was je meteen geslaagd?
Het ziet er echt heel interessant en leerrijk uit.

Denk dat ik dan maar voor de PME cursus kiezen, aangezien ik graag veel wil bijleren en in de toekomst iets mee wil bijverdienen.

Leuke zebrataart :)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:46

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:14

MMares schreef:
Bedankt voor alle reacties.
Meen je dat DIVA2 ? Was je meteen geslaagd?

Yep.
Lies is een 'strenge' juf waarvan je heel veel kan leren. Veel huiswerk!

MMaresJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:44

Ik woon in België, Nederland is dan misschien wel wat ver om naar toe te gaan. Waar in Nederland geeft ze de cursus? De cursus die ik gevonden heb wordt in Hasselt gegeven. Dat is minstens 45 min rijden voor mij. Maar als het voorraan in Nederland is wil ik er wel over nadenken om daar te gaan. kan ik haar gegevens terug vinden via een website?

Super dat je meteen geslaagd was. Jà had al gelezen dat er huiswerk bij te pas kwam, maar dat stoort me niet.