Mijn dagje was gisteren aardig. Heb als lunch een salade met zalm gehad. Wel wat brood met kruidenkaas erbij dus dat is dan het enige 'slechte'. Moeders had een zuurkoolschotel gemaakt met kruiden, ananas, banaan en gehakt en nog wat gedroogd fruit . Het was echt super lekker!
Ben ook voor bikini geslaagd, gewoon lekker van de h&m maar hij staat echt heel mooi!
Zit nu weer aan de smoothie van radijsblad. Ga de radijsjes vanmiddag voor mijn salade gebruiken. Ga tot morgen bij mijn oma logeren dus ik ben benieuwd in hoeverre ik gezond ga eten. Die heeft namelijk iets te veel lekkers in huis altijd. Ik zal denk ik gaan koken komende dagen. Zat te denken aan die citroenbloemkool van amber. Maar wat is daar lekker bij?
Ik heb gisteren 2 gebakjes gegeten op de manage gingen we de film kijken van NK, dus nou ja
Verder wel gezond gegeten
Vandaag
O: Water/citroen/gember + smoothie van 100gr spinazie, 1,5 stengel bleekselderij, peer, 2 sinaasappels en beetje water + Roggebroodje met sandwichspread T: Roggebroodje L: Salade van ruccola + tomaat + paprika + rode ui + mais + kidneybonen en een zelfgemaakte dressing T: Kwark D: geen idee, weet niet of ik eerst ga sporten, denk het wel, dus dan neem ik nog effe een banaan en een cracker en eet ik denk ik daarna gestoofde vis
Morning! Oooeeeh lekker zuurkool! Mootje, ik had sausje gemaakt van een half bakje champignons, 2 tomaten, eetlepel pesto, eetlepel tomatentapenade, knoflook, handvol verse spinazie en een half blikje tonijn. Was echt overheerlijk! Dit gaat vriendje ook wel lusten Wil wat meer vis gaan eten en minder vlees
Vandaag begon niet zo goed, dik verslapen. Mijn lijstje. O: kop kruidenthee en een (erg lekker) chocoladecroissantje..... T: appel en een cracker met hummus L: Veldsla met tomaat, kk, avocado, ei en pijnboompitjes. T: stukjes wortel en paprika. A: Bloemkool en een stukje vis. T: Smoothie Sport: hardlopen en/of fietsen
Is de avond wel een goed moment voor een smoothie? Ik heb 's ochtends geen tijd om het klaar te maken en de avond ervoor klaarmaken lijkt me niet goed voor de vitamientjes? Heb een pak biologische bosbessensap gekocht, met wat voor groenten zou dat een beetje lekker combineren?
Fijne dag allemaal!
Anoniem
Geplaatst: 03-05-12 11:22
Noor, zelf zou ik wel gewoon de smootie s'avonds nemen als je daar behoefte en tijd voor hebt. Ik hou zelf niet zoveel rekening met wanneer ik welke voedingsstoffen eet en imo een een smootie beter dan menig tussendoortje uit de winkel. Maar dat is iets wat je zelf moet aan kijken denk ik.
Heb gister voor het eerst weer hardgelopen. Heerlijk en het viel me niet eens tegen. Wel 'maar' 4 x 2 minuten maar twee weken bedrust tikt harder aan dan verwacht.
Gister roti gehaald. Was opzich niet vies maar niet voor herhaling vatbaar. Achteraf een klein stukje gebakken bananaan gehad, maar dat was andere dan ik was gewend. Het leek wel een spons in mijn maag.
Voor diegene die ervaring hebben met klei; merken jullie verschil?
Voor vandaag: O: Salade van een peer, banaan en aardbeien met twee koppen kruidenthee. T: - (laat ontbijt) L: Vruchtenroggen broodje en een boterham met hummus, komkommer en tomaat. T: Geen idee A: 'Potje' van paprika, courgette, tomaat en champignons, misschien met wat rijst er bij.
Vriendje is vandaag jarig dus zal vanavond wel een stukje taart eten verwacht ik.
Ik zou de smoothie niet 's avonds nemen. Je alvleesklier is naarmate de dag vordert steeds minder goed in staat om suikers aan te pakken, fruit zijn snelle suikers. Voor sporten kan je natuurlijk wel koolhydraten nemen, maar dan zou ik de complexe kiezen. Fruit kan je het beste nemen in de start van je dag
Zeker als je wilt afvallen zou ik de smoothie naar smorgens doen
Colway, Dat hoorde ik de afvalgoeroe op de sportschool ook zeggen Ik neem mijn smoothie wel 's avonds als ik hm door de weeks maak, om dezelfde reden als Noor noemt, maar dat handje bessen dat ik erin doe, zou het verschil niet moeten maken.
Maar goed, het is een gezonder tussendoortje als een snicker, maar als je savonds dan toch een tussendoortje wil, zou ik iets van kwark nemen, een handje noten, o.i.d.
Het schoonmaken van de blender duurt een stuk langer en die laat ik niet ranzig in mijn gootsteen staan Nu moet ik er eigenlijk niet aan denken om 's ochtends vroeg een smoothie te eten/drinken.... Het vult mi voor geen meter!
Haha ik ben langer dan 5 min bezig met het maken van een smoothie Alleen al het snijden van het fruit kost me meer dan 5 minuten
Ik zou de smoothie ook 's morgens nemen, om de reden die Colway zegt. Wat ik nu doe: ik maak de smoothie, en neem hem dan mee voor in de bus of in een pauze op school. Het kost me namelijk minimaal 20 minuten om hem weg te krijgen, door de structuur . Maar op deze manier lukt het
Hoewel ook ik denk dat een smoothie alsnog gezonder is dan inderdaad een snickers of iets uit de winkel, bevat een smoothie veel suikers door het fruit dat erin zit. 's Avonds zet dat sneller aan. Maar als je toch niet hoeft af te vallen, maakt het eigenlijk ook niet uit
Mootje: als je smoothie niet vult, kun je misschien proberen er een klein handje noten bij te nemen? Ik krijg ook honger van een smoothie, maar ik ben erg gevoelig voor pieken en dalen van mijn bloedsuikerspiegel. Misschien heb jij dat ook? Ik weet niet of het een placebo-effect heeft, of dat het echt werkt, maar als ik mn smoothie combineer met een handje noten, zit ik echt vol tot aan de lunch
Ik heb trouwens een ontdekking gedaan! Ik heb mn gojibessen een paar uur laten wellen, en nu zijn ze helemaal niet meer taai!
Vogeltje, Ik denk dat ik de smoothie maar voor het weekend houd. Ik doe er iig wel gebroken lijnzaad en gojibessen doorheen Smaken die gojibessen ook meteen beter?
Appelmoes_11
Geplaatst: 03-05-12 13:06
Goedemiddag mensen! Mijn (geplande) lijstje ziet er vandaag zo uit:
O: 1 glas sojamelk, twee sneetjes roggebrood met pittige tomatenpaté. T: 1 appel M: 1 snee roggebrood met pure chocoladepasta en een bakje aardbeien. T: Weet ik nog niet... ik denk wat rijstmelk? A: Falafelballetjes met biologische appelmoes, want die dingen moeten nu écht op waarschijnlijk met wat tomaat en komkommer. T: Een bakje aardbeiensojayoghurt of misschien wat noten.
Het kan allemaal beter, maar ik vind het niet extreem ongezond. En ach, het enige dat ik écht mis is sake.
_Noor
Geplaatst: 03-05-12 13:10
[quote="Mootje"]Het schoonmaken van de blender duurt een stuk langer en die laat ik niet ranzig in mijn gootsteen staan /quote] Precies
Maar Colway, nu weet ik idd weer de reden waarom het beter is (fruit)smoothies eerder op de dag te nemen.
VogeltjeM
Geplaatst: 03-05-12 13:11
Mootje: ik vind ze wat wateriger smaken (logisch ), maar die vieze sterke muffe smaak (die ik ze gedroogd vind hebben) is er in ieder geval wel af.
Doen jullie trouwens echt zo lang over het schoonmaken van de blender? Ik spoel hem gewoon goed uit en dan is 'ie schoon zeg maar! Ik hoef niet te schrobben. Schoonmaken duurt bij mij 1 minuut ofzo.
Collie2008
Geplaatst: 03-05-12 13:12
Hoe meer groente in je smoothie hoe vullender hij is, en ik eet er sowieso altijd een cracker bij of een roggebroodje of geroosterd broodje, je kan er ook voor kiezen dat een uurtje later te nemen, da's helemaal niet erg. Dus smoothie thuis en in de bus bijvoorbeeld een (spelt)broodje
Ik lepel de smoothie zo weg overigens, ik vind ze vaak niet lekker, vooral door de bleekselderij, maar ik eet het omdat het gezond is, niet omdat ik lekker wil ontbijten. Lunch vind ik wel belangrijk dat het lekker is, net als het avond eten
Blender spoel ik om met heet water en laat ik uitlekken op keukenpapier
Doe Goji bessen eet ik ook niet echt, ik doe ze soms laten wellen en dan in een blender met de smoothie, zo ga ik de zak maar opmaken, maar koop geen nieuwe
VogeltjeM
Geplaatst: 03-05-12 13:17
Colway: ik gooi ongeveer 100 gram andijvie of spinazie door de smoothie, en dan nog 1 of 2 sinaasappels, 1 kiwi, vaak 1 peer. Of 100 gram spinazie of andijvie met 1 banaan, magere kwark, frambozen en 1 sinaasappel. Of nog variaties En daar dan 400 ml van, de rest is voor het vriendje. Maar ik krijg er dus honger van. Maar jij doet zeker nog meer groente erin, naar verhouding?
Ik vind het wel belangrijk dat mn eten lekker is Gelukkig vind ik al het gezonde voedsel ook erg lekker. Bleekselderij eet ik niet in smoothies, maar als tussendoortje Echt een ontdekking!
Ik probeer nu 150gr. groente in de smoothie te krijgen, als ik dan namelijk ook een salade eet als lunch, zit ik sowieso op de 300gr. los van het avond eten dat geeft me een tevreden gevoel ofzo haha, en sowieso vullen groentes beter dan alleen de fruit, dus beter tegen de honger.
Bleekselderij eet ik echt alleen omdat het gezond is en vochtafdrijvend werkt
Mijn smoothies bestaan eigenlijk meestal uit 1) Spinazie/boerenkool/andijvie (1 van deze 3) 2) Bleekselderij 3) 2 sinaasappels 4) Kiwi of peer
soms een banaan
Doe er ook geen kwark in, lijkt me niet lekker met groentes? of verzin ik dat gewoon?
Ik eet alle smoothie trouwens zelf op, sowieso 400ml, maar vaak 500ml
Wat een goede dingen komen hier allemaal langs zeg! Ik schrijf al jullie combi's op en ga ze maar eens uitproberen stuk voor stuk Ik vind bleekselderij best lekker door de sla, dus dat komt vast wel goed
Dr is 1 groente die ik echt suuperlekker vind: Rabarber. Dat is echt veruit mijn favoriete groente. En raad eens, dat is 1 van de 3 groenten die ik niet mag
Mootje
Geplaatst: 03-05-12 13:28
Colway schreef:
Doe Goji bessen eet ik ook niet echt, ik doe ze soms laten wellen en dan in een blender met de smoothie, zo ga ik de zak maar opmaken, maar koop geen nieuwe
Same here!
Ik ben ook nog niet toe aan groenten in mijn smoothie! Miek, Waarom mag je geen rabarber Ik heb ook weer 5 grote stengels liggen om zaterdag te koken
Ohhh lekker rabarber hmmm, alleen door smoothie wordt denk ik draderig? Of zal dat meevallen? Kan het altijd proberen
Heeft iemand verder nog ideeën wat ik door een blender kan gooien qua groente (voor in smoothie?) geen komkommer of tomaten, die vind ik vaak zo weinig voedzaam... Wortel kan niet, dan gaat de blender stuk Of ik moet het beetgaar koken, misschien de avond ervoor ofzo?