Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:10

Je kan toch een zooi cupcakes bakken? En dan ga je ze samen met je vriendinnen versieren en daarna opeten :D Superleuk en héél gezellig!! Muziekje erbij, kletsen! *hmm ik hou ervan!*

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:10

Dat is een idee!

Dank je wel!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:25

Patriciavt schreef:
Cakepops ga ik ook eens proberen :P Zal ze alleen wel zelf moeten maken aangezien ik geen bak-apparaat heb. Zit nog te peizen over een uitdeeltraktatie voor m'n broertje (die wordt 30 april 9) Vond die push-cake-pops erg leuk, maar gewoon een versierde cakepop is ook erg leuk...

ik zag van de week een filmpje over uitleg gebruik van die mold die ik heb voor cakepops...
hun gebruikte Oreo s in de blender en daar cream cheese doorheen....mengen tot 1 massa...even in de koeling en daarna dippen in choco en versieren...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:28

Ik heb die tutorial idd gezien! Dat zijn die roze molds in de vorm van een cc toch? In dat filmpje zie je twee jonge meiden die bezig zijn als ik t me goed herinner!! Zoiets wil ik idd doen, maar voor een jongen zijn bollen misschien wel 'stoerder' dan cupcakevormen! Of heb je nog meer van die molds??

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:12

ja die ja!

ik heb die cc ,mold maar zag in de shop dat je ook een setje hebt met die cc mold, een ronde mold, een hart en een kegel vormige!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:17

Oh oke!! Ik ga volgende week maandag spullen inslaan (en ervaren taart-bak-vriendinnetje gaat mee, het zal behoorlijk wat spul worden :)) ) dus ik zal eens kijken dan! Bedankt voor de tip :D T is wel heel leuk en hij kan goed helpen met zelf maken en versieren :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:25

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:35

Ohh, die link die je nu laat zien is een set van 4!!! Ik ga eens kijken als ik daar ben maandag :j Denk dat ik dan voor deze zou gaan! http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc ... -6027.html

Deze vind ik ook erg leuk als uitdeel-traktatie! http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc ... -5153.html

Edit: Foto's van de cake-push-pops van mijn vriendin:
Afbeelding

Afbeelding

Btw.. voor die cake-push-pops kun je mini CC's bakken, passen er precies 2 in één cake-pusher :P *scheelt cake weggooien* Dat is bij die roze dus niet gebeurd, bij die blauwe wel!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:08

Ik kom weer even binnenvallen als dat mag.. :D

Ik had gister haast en wilde kleurstof halen voor mijn cake, maar pakte dit potje bij de jamin:
Afbeelding

En na het bakken van de cake kwam ik erachter dat dat Icing gel was.. dus voor marsepein _O- Kan de hele cake weggooien want je krijgt er een blauwe tong van. :o

Welk potje moet ik dan hebben? Hebben ze kleurstof bij de jamin?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:11

ehmmm...bestaat er dan een blauwe kleurstof waar je geen blauwe tong van krijgt??? :)
(moet je eens zwart proberen....en dan je tanden bekijken) ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:14

:? Dit is gewoon normale kleurstof hoor. Kwestie van het beestje een naampje geven.

Zo had ik ooit groene cake... Je wil niet weten wat er daarna allemaal groen is... en de dag daarna ook... :o :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:16

Sorry, ben nog een beetje nieuw in de taartenwereld ;)

Maar las dus net op internet dat dat alleen voor marsepein was..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:18

Ik werk heel veel met marsepein, amper met fondant. Dus ook veel met kleurstoffen in gel uitvoering. Dus ik weet dat je er sowieso botercrème, royal icing, slagroom, ijs en beslag mee kan kleuren

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:26

Maar die kleuren op je tong blijven dus met die kleurstof? Dus als je marsepein/fondant kleurt met de kleurstof kleurt je mond ook die kleur?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:33

@MyLittleLove: Die gooi ik ook gewoon door de cake/biscuit als ik die een kleurtje wil geven hoor, geen enkel probleem. Gooi hem ook door de fondant en botercreme als ik die een kleurtje wil geven. Het is mij trouwens nog nooit opgevallen dat je er een gekleurde tong van krijgt. En als je er wel een gekleurde tong van krijgt, so what?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:40

Nou, ik wilde namelijk voor zondag een roze taart maken aangezien mijn oppaskindje jarig is. Maar om ze nou allemaal op het werk met een knalroze tong te laten lopen (is het kindje van mijn baas dus wilde uitdelen).. :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 16:47

Een tong is al roze dus dat valt natuurlijk minder op. Ik kleur ook alles met deze kleurstof, gaat super :) .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:48

Ik gebruik die potjes kleurstof ook voor vanalles hoor.
Mijn kids hadden van het weekend een prachtig rode mond van de rode cakepops :D

Lisette, erg mooie taart hoor en die knoopjes zijn echt heel erg leuk.
Die kleurstof blijft echt niet zo lang in je mond hoor, dat is de maandag erop echt wel weer weg.

Ohw Patricia, die cake-push-pops zijn echt leuk.
Kan je die bakjes ergens bestellen (hebben die een specifieke naam??)

Nou hier komt mijn testbaksel voor de bruiloft van een collega van mijn vriendin (snappen jullie t nog :) )
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, zijn ff snel met mijn telefoon gemaakt.
Ik heb ze precies gemaakt zoals zij ze wil en ik moet zeggen, ik vind ze best leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:58

Wat zijn er weer gave creaties gemaakt!!! +:)+

@ Kinke: Ben echt fan van je koekjes en chocolade! :)

Heb voor 30 april een bestelling staan.. Mn oom wordt 60 en mn tante wil als verrassing een taart geven.. Hij is helemaal fan van kevers (de auto).
Hij heeft zelf een witte.. Nou heb ik google al afgespit maar nog niet echt een leuk ontwerp kunnen vinden.. De taart moet voor 40 - 45 personen worden..
Heeft iemand een suggestie of een site waar ik nog eens kan kijken.. Ben echt een beetje inspiratieloos >;) ... Thanx!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:00

MyLittleLove schreef:
Maar die kleuren op je tong blijven dus met die kleurstof? Dus als je marsepein/fondant kleurt met de kleurstof kleurt je mond ook die kleur?

Als je er veel in doet zit die kan er wel in ja en met diepe en felle kleuren zit er al gauw veel in :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:01

Misschien bij zo'n auto bedrijf waar ze kevers verkopen en daar een leuke uitzoeken.

Dan die een biscuit maken in een de vorm van die kever??

En dan versieren?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:02

Lindas2, op DLT kan je een 3D bakvorm bestellen van een Kever.
Dan maak je een vierkante stapeltaart met daarbovenop de kever vorm??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:08

Ik kleur altijd met de gelkleurstof van Wilton (oké, soms met die van americolor) en heb nog nooit last gehad van een gekleurde tong of tanden... Zo min mogelijk erin doen. Pas als je merkt dat de kleur te slap blijft een beetje erbij. Blauw heb je altijd echt maar heel heel weinig van nodig om een goede kleur te krijgen. Zwarte cake heb ik nog nooit geprobeerd, maar moet zeggen dat ik dat er ook niet lekker uit vind zien. :)

Leuke cc's!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:21

Probeer maar eens Kobalt / donker / Marine blauw te creëren, ik wens je succes met weinig kleurstof. Idem met diep/felrood en zwart. Dan heb ik het nu wel over het kleuren van marsepein of fondant. Icing trouwens ook denk ik, daar moest een compleet potje zwart in om zwart te krijgen ipv grijs. dus ik neem dan aan ook voor BC en ijs/slagroom.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:34

:wave: ik lees al een tijd met jullie mee; zeer leerzaam en handig :) dank jullie!
Een tijdje geleden heb ik een popcake maker aangeschaft en zijn we aan het experimenteren geslagen. Ik wilde namelijk leuke kraamhapjes voor als onze kleine er straks is.
Het is een weg vol vallen en opstaan voordat er wat zinnigs uit het apparaat en mijn vingers kwam, maar zowaar... Het lijkt wat te worden. Voordat ik die dingetjes rond uit het apparaat kreeg was ik verschillende 'testmomenten' verder :+ vriendlief vond dat niet zo erg geloof ik :D

Een kleine impressie?
Afbeelding
De eerste lading die er relatief rond uit kwam :)

Afbeelding
En dan... Bekleden met chocolade?? Hoe doe je dat handig?? -O-

Nadenken over kleurcombinaties is ook niet onverstandig :+
Afbeelding

Een eerste testbordje voor vrienden:
http://img.photobucket.com/albums/v718/ ... 203639.jpg

Uitprobeersels:
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag weer bezig geweest; zowaar gelijk het eerste bolletje perfect rond! De eerste lading:
Afbeelding

En het resultaat: roze cakepops met een vleugje vanillesuiker, witte chocolade, spikkels (ook roze) marsepein en suikerhartjes.
Afbeelding

Afbeelding

To be continued...