Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1985

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:36

Rinske wat een mooie taart! En inderdaad erg mooi strak.. En vind het goed gepuzzelt! Dat kan ik echt niet.. Heb daar het geduld niet voor.

Marina's die is ook mooi geworden! Bloemen bovenop zijn erg goed gelukt!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:39

Wat een mooie taarten weer dames!!! Petje af hoor _/-\o_ .
Ik blijf me verbazen over jullie creaties. Geweldig!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:52

Dank jullie wel!!!

Jaime_ schreef:
Gave taarten weer hoor!

@ Rinske, je kan ondanks het inzakken door de warmte/vocht toch heel goed zien dat je taart opzich mega strak is, hoe krijg je het toch voor elkaar *\o/*

Tippies van Rins :D :

2x afsmeren met ganache, waardoor de hoeken super strak zijn.
Als je hem uit de koelkast haalt om hem te bekleden, laat hem dan eerst 10 minuten staan. Hij wordt dan vanzelf vochtig, waardoor je hem niet vochtig hoeft te maken om te bekleden. Strijk er dan nog even met een keukenpapiertje overheen, zodat het overtollige vocht eraf is, en de ganache extra strak wordt.
Dan kun je hem bekleden, een heel fijn filmpje is dat van Michelle, wel Engels: http://www.youtube.com/watch?v=imfDvvSZ ... ure=relmfu

Zo krijg je die super strakke randen *\o/* *\o/* .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:46

Staat nog op mijn lijstje om te proberen. Ga jij ook zo agressief met 2 smoothers te werk Rinske? :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:32

grrr, wat een butweer voor bekleden! de fondant smelt gewoon onder je handen! aaaaaaacccchhhhhrrrrrr :(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:00

Kinke schreef:
Staat nog op mijn lijstje om te proberen. Ga jij ook zo agressief met 2 smoothers te werk Rinske? :)

Jep :j .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:07

cool ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:13

:D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:39

oh mennn....het gaat tekeer buiten, onweer, regen, wind....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:50

Wij waren in Tilburg gisteren, prachtig schouwspel van fantastisch onweer, bij ons is het lekker droog gebleven en het was heel warm, tot 23.00 uur buiten gezeten in een t-shirtje :) . 500 meter verderop regende het echter pijpenstelen, zaten we net goed :P .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:53

Hier in de buurt van Eindhoven ook niks gezien of gehoord.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:05

Wij hadden wel onweer maar de onweer bleef in de wolken zitten, heel apart. Je zag de flitsen maar geen druppel water en helemaal niets gehoord. Was echt heel gaaf om te zien :D

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:14

Ik was ook in Tilburg, maar vond het maar niks. Thuis in de flat trilden de ramen in de sponningen van de klappen. Ik haat onweer!

Ben nu lekker cakejes aan het maken met de spicey-honey-cakemix die ik gister gekregen heb. Het ruikt in elk geval erg lekker. En straks de taart afmaken voor mama. Die viert vandaag haar verjaardag. Gevuld met aardbeienmousse en verse aardbeien. Hopelijk zakken mijn bloemen niet gelijk weer in...

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:25

wij reden gisteren naar huis door het noodweer, keiharde regen en aan alle kanten flitsen, die kleine heeft met grote ogen om zich heen zitten kijken ipv te slapen en ik was blij dat manlief reed :o :))

die spicy-honey mix is echt superlekker en je huis gaat er ook nog eens lekker van ruiken :)
rinske weer een supermooie taart :D
Marina ook die van jou is weer mooi, ik zou alleen als je echt vaker wilt gaan schilderen ook wat fijnere kwastjes aanschaffen :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:30

Ik had trouwens nog niet op jouw taartje gereageerd Kinke :D .
Vind het een heel leuk taartje! Leuk ook dat je de bloemen aan de zijkanten hebt geschilderd. Wel heb ik het vermoeden dat je het met een kwastje ipv een penseeltje hebt geschilderd, klopt dat? Omdat de streken nu vrij grof zijn. Misschien zou je het eens met een smaller penseeltje kunnen proberen :) ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:07

Ik heb het met 2 verschillende penseeltjes geschilderd, waarvan 1 maat 0 :)
Ze moeten dus nog kleiner, daar was ik ook al achter. In het begin gaat het nog wel fijntjes, maar naar mate de cacaoboter afkoelt en dus weer dikker wordt gaat het ook plakken aan je penseel. Gebeurt best snel en ik stond er eigenlijk ook van te kijken hoe dik je dan opeens schildert met een ieniemienie penseeltje :)
Ach, toch weer een goed excuus om eindelijk eens nog fijnere penseeltjes aan te schaffen ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:17

Strak taartje hoor Rinske :j
KInke, erg mooi met die bloemen!

Gisteren de verjaardag van mijn vriend gevierd. Taart is zeer goed in de smaak gevallen en we hebben aardig wat over, dus zitten nu aan de koffie met gebak :D (zo ook vanmiddag en vanavond waarschijnlijk := ).
Rond 21:00 zag ik een lucht aankomen, dus met de mensen die er nog waren alles maar gaan opruimen (we zaten buiten) en binnen gaan zetten. De eerste flitsen kwamen al tevoorschijn :j . Half uur later hadden we een lichtspektakel, niet normaal meer. Gelukkig geen erge donders erbij (moet ik niks van hebben :n ) maar het was echt niet normaal. Bij mijn ouders in Etten-Leur was het noodweer en vreselijke onweer. Raar eigenlijk, dat is maar 20 minuten hier vandaan en wij hadden eigenlijk helemaal geen donders.
Maar goed, het is gelukkig weer voorbij en hebben een heerlijke en super gezellige dag gehad :j .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:27

nog gefeliciteerd met je vriend Ingrid en succes met taart eten :)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:49

De taart die ik gister gemaakt heb:

Afbeelding
Afbeelding

Ook hier weer het probleem dat hij door de warmte ingezakt is. Ook kon ik niet lekker met de smooter erover heen omdat de marsepein dan bleef plakken. Jammer, maar gelukkig voor eigen gebruik. En hij zal er niet minder om smaken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:54

WAUW dames, ze zien er allen weer super uit!
Op naar de winter, dan zijn we van de ellende af van inzakkende en plakkende taarten ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:56

Leuke taart Ettesil :)
Dit zijn inderdaad geen goede taartdagen, maar het is ook wel extreem geweest.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:59

Nee, dat kun je wel zeggen ja. Het was gister zo vochtig en warm buiten dat mijn bril besloeg toen ik de auto in stapte. Dat heb ik echt nog nooit gehad.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:03

Leuke taart Ettesil :j . Het was ook vies warm gisteren, vooral gisterenavond werd het erg benauwd.
Had het nog niet meegemaakt met de warmte een taart maken, maar weet nu dat ik dat niet meer wil doen.
Werkt op m'n zenuwen en wordt er goed sjagerijning van |o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:07

Ik ben nu ook met een taart bezig, bah wat een plakbende... Ben benieuwd of ik m een beetje strak krijg zeg. :(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:38

As woensdag ga ik mijn eerste workshop doen, eentje van cupcakes met roosjes heb er echt veel zin in, vind jullie creaties ook allemaal prachtig.