Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:33

:wave: Cyntje!
Als je een (andere) keer spullen nodig hebt, dan gil maar hoor :) Moet je v.w. zaterdagavond anders maar even snuffelen ;)

Ik ben vluchtig bijgescrolled en verder ook niks; heb echt een waanzinnig drukke week achter de rug. Hele week gewerkt (normaal gesproken werk ik 3 dagen), 3 soll. gesprekken gehad, een nieuwe baan gekregen :D, feest op school, chaos op school...kortom: ik zit er wel een beetje doorheen nu :')

Moet begin augustus nog 2 taarten afleveren en daarna heb ik een zomerstop tot begin september; kan even geen taart meer zien :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:45

Prachtige cupcakes Polivy! Mooie foto's ook :j .

Sannanasje: leuke taartjes! Jammer dat die 2e niet zo strak is. Zag dat je het zo bedoeld had, maar het lijkt niet expres gedaan zeg maar, dat is jammer :) .

Ik heb even advies nodig: ik moet een taart in opdracht maken, deze mensen willen graag een Backyardigans zwembadtaart zoals deze:
Afbeelding
Maar waar kan ik nou het beste het water van maken? Botercreme, Royal Icing, witte chocoladeganache of iets anders? De vulling wordt Mona kwarktaart aardbei en een laagje aardbeienjam met verse aardbeien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:47

Aardbeien en (witte) chocolade is natuurlijk wel :9 (Neem je die candymelts in het blauw)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:50

Wat een goed idee!! Ik moet toch nog rode fondant bestellen, kan ik dat meteen mee bestellen :) .
Hoeveel zou ik nodig hebben voor de bovenkant en zijkant van de taart?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:17

Klopt, ik heb ze voor 6 cc, maar wil nog een grotere hebben :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:19

@Rinske: doe maar 2 zakjes. Lijkt veel, maar mijn ervaring is dat het sneller op gaat/je meer nodig hebt dan je denkt. Hoe groot wordt je taart?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:25

22cm :) . Ik heb 2 zakjes besteld :) . Anders smelt ik nog wel wat witte chocolade en slagroom :') .

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:22

TinkerTom schreef:
Met randje :D

Afbeelding

Hee kijk ziet er meteen stuk beter uit! :-D

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:25

Polivy; wat een leuke cupcakes!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:01

MamaMiesje schreef:
:wave: Cyntje!
Als je een (andere) keer spullen nodig hebt, dan gil maar hoor :) Moet je v.w. zaterdagavond anders maar even snuffelen ;)

Ik ben vluchtig bijgescrolled en verder ook niks; heb echt een waanzinnig drukke week achter de rug. Hele week gewerkt (normaal gesproken werk ik 3 dagen), 3 soll. gesprekken gehad, een nieuwe baan gekregen :D, feest op school, chaos op school...kortom: ik zit er wel een beetje doorheen nu :')

Moet begin augustus nog 2 taarten afleveren en daarna heb ik een zomerstop tot begin september; kan even geen taart meer zien :+

:D graag!

hier net klaar met het bakken en versieren van 22 cakejes. pff wat een werk! en wat een chaos in je keuken naderhand :+

heb 2 verschillende smaken qua cakes ( regulier, en eentje met kaneel/crunch, erg jummie)

dit keer op aanwijzing van Michelle gewerkt met een marsepeinen ondergrond ipv glazuur, en dat maakte de boel toch wel een stuk netter
qua figuren was ik erg beperkt helaas, dus af en toe maar wat vrije kunst ( check m'n kermit oa daarvoor }:0 )
ook vind ik het werken met zoveel marsepein wel lastig, het bleef werkelijk OVERAL aan vast plakken, en als je het wilde laten plakken, deed het dat juist niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Kermit :') 8-)

Afbeelding
ben benieuwd wat vriendlief ervan vind, heb in ieder geval zo'n stellage voor cupcakjes om ze mooi in te zetten *\o/*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 02:58

Even een berichtje van mij om te laten weten dat ik hier eigenlijk niet mee lees dus mocht er nog iets Apenheulerigs geplaatst worden, sein me dan even in via PB, anders mis ik het misschien.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:14

Ben toch eigenlijk wel heel benieuwd naar het aantal mensen wat mee doen! :D echt leuk!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:00

Net een overheerlijk slagroomtaartje gemaakt :j . Eens wat anders dan uren in de keuken te moeten staan
om de taart te bekleden en versieren :D .
Nu nog kijken of hij ook écht lekker is natuurlijk :=

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:13

IngridB schreef:
Net een overheerlijk slagroomtaartje gemaakt :j . Eens wat anders dan uren in de keuken te moeten staan
om de taart te bekleden en versieren :D .

Herkenbaar! :+

Echt zó gepiept hè?!
Ik was met een kwartier klaar, en dat voor de eerste keer!
Heb gisteren een grotere vierkante vorm gescoord om een keer met een 20x20 te kunnen stapelen.
Stond eerst nog te twijfelen en toen dacht ik: "Ah, dit is eigenlijk wel een mooie slagroom-taart-formaat!"
Heb hem meteen meegenomen, hihihihi. :D

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:24

Ik heb er gisteren ook één gemaakt :D Was erg lekker en vééél sneller klaar dan met fondant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:41

Nou ik ben nu mijn 1e aan het maken, maar mijn biscuit is amper omhoog gekomen.. Nadeel van mijn oven (combimagnetron) de bovenkant is donker en de binnenkant amper gaar.. Met appeltaart ook al eens gehad. Hij staat gewoon onderin, meteen op de plaat. Heb hem 35 min op 180 graden gehad, zoals de tabellen van DLT zeggen..

Tips?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:46

Niet op de plaat zetten, maar op een rooster!
Misschien dat dat helpt?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:47

Ja, nooit direct meteen op de plaat zetten, dan kan de warmte niet in je vorm komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:48

Okee, ik dacht juist dat ie door het rooster te hoog kwam te staan en dat het dan nog harder zou gaan aan de bovenkant.. Volgende keer dat dus proberen, thanx!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:52

Nope, dat zou alleen gebeuren als je hem op grillstand zou zetten ;) . Bij de oven circuleert hij de lucht :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:58

Ja klinkt ook logisch :D Doe ik dan de volgende x :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:03

Waarschijnlijk lukt ie dan wel :D .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:07

Ik heb spontaan zin in een appeltaart!

*gaat zichzelf maar eens richting supermarkt begeven om wat ingrediënten te scoren*

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:23

lowara zijn leuk gelukt!!

Gisteren ook staan stoeien met mijn structuur mat. Eerste keer, verschoof steeds, marsepein bewoog, na drie keer had ik geen geduld meer en heb ik het er maar zo opgelegd. Totaal niet tevreden met het resultaat. had klik strips letters gekocht nou totaal onleesbaar en super klein! wat een mis koop!
Maar goed als ik hem dan nu in de koelkast zie vind ik het stiekem toch wel weer leuk!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:57

en wij mogen hem niet zien zoeff :n :00