Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:44

Men_Sven schreef:
wow mooie taarten weer meiden...waar laten jullie die foto's voor op de taart maken?

Een vrouw die hier ook in Veldhoven woont! ;)

Haar heb ik via DLT leren kennen met een oproepje..

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:12

Ashleey_ schreef:
LetsgoKelly schreef:
Hele mooie blond taart!
Ik zag ook nog heel wat andere mooie taartjes en smakelijke vullingen. Leuke cakepops ook!
Ik gebruik altijd pure chocolade callets om te smelten. Vind ik lekkerder dan melkchocolade.

Deze taart heb ik vorige week gemaakt. Voor 50 personen, het grootste wat ik tot nu toe heb gemaakt :)
Het thema was Willemstad (curaçao). Ik was er best wel trots op.
De vullingen zijn, van onder naar boven, Citroenkwark en citroencreme. Mokka creme met een laagje crispychoc, aardbeienjam en aardbeiencreme.

[mg]http://img.photobucket.com/albums/v460/devennetjes/Taarten/willemstadb2.jpg[/img]

Wauw wat knap! Mag ik zeggen dat ik vind dat jij wel heeeel erg vooruit gegaan bent met je taarten? Echt een verschil zeg! +:)+

Dankjewel! Wat lief dat je dat zegt!
Uhm.. bedoel jij misschien Rietchy uit Veldhoven? Ben jij dan de Ashley die misschien ook naar een freubelavond wilde komen?

Jeetje die paarden van gumpaste :wow:

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:25

Verkoopt de Sligro ook eea? Ik ben daar nog niet gaan zoeken, want ik kom daar bijna nooit. Binnenkort toch maar eens de pas scoren bij pa & ma om daar eens te gaan kijken wat ze hebben.

Dat trekpaard van gumpaste is echt fantastisch :wow:

En ik wil ook van die gave smiley's die ze op cakecentral hebben ^)
AfbeeldingAfbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:34

Geweldig mooi, die trekpaarden :)
Sligro verkoopt bijna niets voor taarten maken hoor. Ik ben er vorige week nog geweest.
Het schijnt dat de Makro veel meer heeft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:37

Het is me inmiddels gelukt om iemand te vinden die een taart voor mij gaat maken, ik blijf hier wel mee lezen om jullie prachtige taarten te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:40

Ik lees heel vaak dat mensen marsepein eerst even in de magnetron doen om het kneedbaarder te maken, maar hoe lang leggen jullie het er dan in?

Iets van 10 seconden ofzo?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:42

iets minder vaak zelfs nog, afhankelijk van de sterkte van je magnetron, maar ik doe echt maar een paar sec, anders verbrand je je handen eraan, spreek ik uit ervaring van het iets te lang laten zitten van een iets te klein stukje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:45

Ok, dus gewoon een kwestie van een paar seconden er in gooien, voelen en eventueel nog een paar seconden?

Ik had de laatste tijd heel vaak scheurend of eigenlijk meer brokkelend marsepein aan de randen van mijn taart.

Waarschijnlijk omdat ik niet lang genoeg kneed, ben er altijd zo snel zat van :')
Hopelijk gaat het beter als ik de marsepein eerst in de magnetron leg :D

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:51

ik heb trouwens nog een creatieve uitdaging, dus wie helpt :o:

Wij hebben van een werknemer van mijn man een box gekregen incl boxkleed etc voor mijn ouders, box en kleed zijn beide in uitstekende staat, maar hij wil er niks voor hebben. Manlief heeft dus aan mij gevraagd om een taartje voor deze vriendelijke man te bakken, maar ik weet dus verder helemaal niks van die mensen, jong gezinnetje 2 kinderen, waarvan een knulletje(andere kindje zou manlief niet weten of dat een jongetje of een meisje is), that's it, meer weet ik niet van ze, oh ja hij is gisteren tijdens het werk nog afgevoerd naar het ziekenhuis, hij heeft aan boord van een schip zijn enkel zwaar verstuikt en zit dus ook voorlopig thuis.

iemand ideeen???

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:51

ja zo zou ik het idd doen anc, voorzichtig beginnen :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:02

Lisette, misschien twee kleine. Een lappenmand en een bosje bloemen (beterschap en bedankt)?

En idd Sligro heeft niets, rest weet ik niet, maar Hanos schijnt ook wel e.e.a. te hebben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:10

Kinke schreef:
Sligro verkoopt bijna niets voor taarten maken hoor. Ik ben er vorige week nog geweest.
Het schijnt dat de Makro veel meer heeft.

De Makro is mijn hofleverancier. Ik heb zelfs een prijslijstje in mijn agenda staan :o
Er zit er een zowat in mijn achtertuin, ik heb een pas en ze zijn goedkoper dan de webshops, dus waarom elders gaan shoppen? Ze zijn nog iedere avond tot 22u open ook!
Maar ze hebben ook niet alles, echt alleen basics en alleen FunCakes, Wilton en Dr. Oetker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:11

Dus voor uitstekers en dat soort dingen hoef ik niet naar de Makro te gaan?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:00

Voor een uitgebreid assortiment niet nee, laatst hadden ze er bij ons wel een paar hangen van Wilton. Drie setjes van 3 metalen uitstekers. Ik meen hartjes, bloemen en sterren oid.
Ik heb wel het idee dat er af en toe wat bij komt, maar het blijft echt bij de basics. De minimale ingredienten en materialen om taarten of cupcakes te maken en decoreren. Wil je wat meer dan zal je toch echt naar de webshops of echte taartdecoratie winkels moeten gaan.

edit: Deze uitstekers en dan in 3 modellen.
http://www.taartendecoratie.nl/product_ ... e75dde6105

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:14

Dan ga ik gewoon naar Lies in Houten :D

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:53

Hier verkopen ze op de sligro wel marsepijn,rolfondant en andere troepjes. Oa kant en klare bloementjes enzo. Welliswaar niet veel maar ach, het word me eerst taartje. Uitstekers hebben ze idd niet. Moet ik toch voor naar de stad, zijn ze een euro per stuk.

Ik ga nu dus eens shoppen in sligro en de stad, als taartjes maken me bevalt dan zal ik gaan bestellen via een webshop of de makro, ook daar hebben we een pas van. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:55

vraagje_ schreef:
Oa kant en klare bloementjes enzo.

Daar hebben ze bij de Makro ook eea van.
Zoals ik het van jou hoor is het assortiment van de Sligro vergelijkbaar met die van de Makro.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:10

Uitstekers kun je eventueel ook bij hobbywinkels halen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:12

In speelgoedwinkels kun je ook nog weleens leuke uitstekers vinden, bij de klei-benodigdheden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:14

Vraagje, bedoel je dan kleine pakjes rolfondant? Ik heb nl. wel gelezen dat sligro grote emmers fondant heeft, maar da's ander spul, is nl. vloeibaar.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:07

LetsgoKelly schreef:
Dankjewel! Wat lief dat je dat zegt!
Uhm.. bedoel jij misschien Rietchy uit Veldhoven? Ben jij dan de Ashley die misschien ook naar een freubelavond wilde komen?

Jeetje die paarden van gumpaste :wow:

Complimentjes kunnen nooit kwaad he ;)

Ja Rietchy! Klopt! haha met Suus! Ik kijk nog even wanneer die datum gaat zijn..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:10

Nog leuk nieuws; had een e-mail gekregen van iemand uit Arnhem, ze gaan 17 dec trouwen in Lelystad. Ze had mn website bekeken en ze waren erg enthousiast over mijn taarten, en vroegen zich af of ik die wilde maken! *D

Ze vroegen ook of ik hem wilde bezorgen vanwege de afstand, heb gezegd dat ik dat niet wilde doen. Nu zijn ze aan het nadenken of ze het nog wel willen ja of nee.. ;) Kan me er namelijk wel iets bij voorstellen.

Maar vond het een erg mooi compliment!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:58

Op het moment bezig met eerste taartje.. biscuit is aan het afkoelen, botercreme aan het opharden en de bokkenpootjes voor de vulling zijn verkruimelt.. (met de hand, heb nog geen keukenmachine :P ) nu dus wachten ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:05

Ik wil voor een taart iets met banaan doen qua vulling.
Alleen heb ik totaal geen inspiratie...

Iemand een goed idee?

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:09

Ik ben bij de sligro geweest, Ik heb meegenomen Rolfondant een kilo prijs was 3.50,-
Marsepijn 1 kilo 3.75,-
Ze hadden ook normalen fondant en nog heel veel andere dingen. Oa dus ook de kant en klara marsepijn roosjes, baby-hoofdjes enzo.
Helaas geen uitstekers :( Ook in de stad niet... Dus ik heb een slag grotere, helaas. Ik denk dat ik deze maar moet bestellen.

Inmiddels staat mijn cake in de 12 cm bolschaaltjes in de oven. Ben benieuwd.....

Owja en de sligro had hele leuke 3 kleure marsepijn 1 stukje roze,wit & groen geloof ik... 250 gram voor maar 1,50,- Ook maar meegenomen 3 stuks.