Ik weet nog niet wat ik ga eten. Vriendje heeft een slaapdienst en is morgen pas weer thuis en ik heb nog geen idee waar ik straks zin in heb. Als ik niets kan verzinnen of geen zin heb om boodschappen te doen schuif ik een viscuisine de oven in. Lekker makkelijk en ligt nog in de vriezer.
Viscuisine heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat zal ik ook eens doen. Stom eigenlijk dat er producten zijn die al jaren bestaan en die je nog nooit gegeten hebt.....
Echt fantastisch is het niet, maar ik vind het best te eten. Eigenlijk is het de bedoeling dat je zo'n stuk met twee man opeet geloof ik, maar ik doe een heel blok in mijn eentje, met wat salade erbij. Dan is het wel veel eten, maar goed, komt wel op.
Echwel
Geplaatst: 03-02-11 17:50
Ik heb een lekker gekruide kip de oven in gedonderd voor dochter daarbij wat frietjes en ik gegratineerde champignons..
tassie73
Geplaatst: 03-02-11 19:24
oeee dat is ook wel lekker.....kip uit de oven....
Ik heb net mijn spinazie met schnitzel en ei op......was ook wel lekker hoor maar die kip klinkt beter
Ik weer roerbakgroenten me drie eieren als omelet. Haast haast..... En vervolgens plopten mijn oren dicht..... Gelukkig morgen naar de KNO.
tassie73
Geplaatst: 03-02-11 20:32
Je moet die eieren ook niet in je oor stoppen
Nee hoor.....sterkte morgen !!
Kytha
Geplaatst: 03-02-11 21:30
Hallo allemaal, ik lees regelmatig met jullie mee, en word zo ook wat wijzer betreft het kh arm eten. Zijn er mensen hier die eerst een calorie arm dieet gevolgd hebben?
Ik let vanaf oktober op m'n calorie inname, en dat ging heel goed, was ruim 9 kilo kwijt, maar de laaste weken heb ik steeds (vr)eetbuien en zooo onwijs trek in zoetigheid. Ik heb een weekje cambridge gedaan maar werd daar enorm flauw van (werk in de zorg) maar het enorme hongergevoel was wel weg. Vandaar dat ik zit erover te denken aan om KH arm te gaan eten (maar dus met gewoon voedsel). Ik heb geen overgewicht, nu een prima 62 kilo bij 1.69, maar zat eerst op de (na die -9 kilo) 60 en voelde me daar stukken beter bij en nu kom ik steeds aan door die eetbuien
Ben benieuwd of mensen hier eerde calorie arm gegeten hebben en of KH arm beter 'werkt' en dan vooral als leefstijl? Want ik wil gewoon heel graag op gewicht blijven en niet weer terug richting de 70 kilo
Ik heb in het verleden meerdere keren een caloriearm dieet gevolgd. Het resultaat was bij mij hetzelfde als bij Atkins, nl. gewichtsverlies. In dat opzicht heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt. Wat voor mij het grote verschil maakt is dat ik voorheen altijd honger had en constant aandrang had om te gaan snaaien. Dat gaat dan een tijdje goed en je kunt je dan nog wel beheersen, maar vroeg of laat ging ik overstag en dan was het hek van de dam. Met khd-arm eten is dat heel anders. Die behoefte om te snaaien is bij mij weg en ik ben niet meer de hele dag met eten (of beter gezegd: het gebrek daaraan ) bezig. Khd-arm eten heeft voor mij ook wel wat nadelen t.o.v. caloriearm eten, maar al met al heb ik toch een voorkeur voor khd-arm omdat ik die vreetbuien kwijt ben. Als je nog iets wilt vragen: geef gerust een gil
Kytha
Geplaatst: 04-02-11 07:01
Bedankt, Oscar!! Klinkt echt heel goed. Zal me eens verder verdiepen d.m.v. boeken enzo
Zelfde hier als Oscar.....grootste voordeel is geen hongergevoel en weinig tot geen trek in zoete dingen! Wel moet je een dikke huid ontwikkelen voor als je dit gaat doen want het commentaar (tenminste bij mij op mijn werk en in mijn omgeving) is niet van de lucht. Ik lach overal om en stoor me er niet aan maar pfff soms is het vermoeiend!
Manlief wilde gisteren perse iets bestellen dus ik heb de kebabschotel gedaan, normaal gesproken zou ik aan de patat beginnen en kijken hoever ik met het vlees kom maar dat heb ik nu maar andersom gedaan. Heb welgeteld 10 patatjes op geloof ik en verder het vlees en de salade. Ik had alleen niet die knoflooksaus moeten nemen want ik heb me toch een smaak in mijn mond!!!! Gelukkig zit ik alleen hier....
Echwel
Geplaatst: 04-02-11 09:45
Het is inmiddels een van de meest voorkomende dieten niet alleen in Nederland maar ook bv Amerika. Ik heb nooit problemen als ik ergens ga eten en extra groente bestel ipv aardappels of als ik zeg ipv brood extra sla..
Dat viel mij dus precies zo tegen Lielle, ik ben het namelijk niet of nauwelijks tegengekomen maar goed dat zal misschien met de omgeving te maken hebben gehad. Maakt wellicht verschil uit waar je zit?
listiglistje
Geplaatst: 04-02-11 10:01
Hoi Kytha
Bij mij hetzelfde verhaal als bij Oscar, vaak afgevallen met caloriearm dieet, maar daarna verval ik steeds in dezelfde fout... Dus binnen no time weer het oude vreetpatroon Bij mij waren de vele KHD en suikers de boosdoener (pasta/stamppotjes/aardappelen,/puree/fris/sapjes/chips ed)
Nu met khd -arm mag ik lekkere en vullende producten eten, waardoor de snaaibuien afnemen en het ook makkelijk vol te houden is en daarna ook als levensstijl...khd-arm is zeker geen straf, toch lekkers maar niet zondigen Nog en bijkomend voordeel, de dinergerechten zijn vele malen lekkerder als voorheen de normale pot
Mijn dag vandaag: O: 2 gebakken eieren met 3 plakjes bacon T: paar stukjes brie L: plakjes komkommer met gedroogde boerenham en wat roomkaas T: niets (Paardrijden) D: gewokte varkensreepjes met Amoy groente (japans met chitake etc) en een beetje terriyakisaus T: eigengemaakte kokosmakroon of 1 minitablet pure chocolade 85%...daar ben ik nog niet uit
Ik vind het eten in de US toch vaak wel erg goed. Niet erg culinair maar wel goede ingredienten. Alleen wel heeeel veel vlees, dat ben ik na een paar dagen goed beu.
Gaaf Mijn ex heeft in Bellingham gestudeerd, ik ben er diverse malen geweest en afgelopen september nog een keer voor het werk in Bothell, daar hebben we nl een afdeling zitten.