Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:51

Ik ben nu koggetjes aan het maken, ben heel benieuwd hoe die uitpakken.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:01

hmm, ik heb net een heerlijke appelflantaart gemaakt met speculoos ...
*net: zaterdagmorgen :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:25

Bakpoeder doe je er bij om het te doen rijzen, zelfrijzend bakmeel doet hetzelfde. Dus je gebruikt of gewoon bakmeel + bakpoeder of zelfrijzend bakmeel.

Bicarbonaat is overigens hetgene dat je gebruikt om het luchtiger te maken, bakpoeder zorgt alleen dat het gaat rijzen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:13

Heeft iemand van jullie misschien hét recept voor een goeie chocoladetaart?
Ben zelf niet zo'n chocoladefanaat maar vriendlief wel en laat die nu morgen jarig zijn... Heb dit dus ook nog nooit gebakken, weet ook niet zo wat goed is.

Ik heb een receptje dat er op zich wel goed uitziet, kan ook eens kijken in ons kookboek of daar wat instaat, maar ik hoor het graag van mensen die wat meer chocoladetaart-ervaring hebben. :P
Alvast bedankt! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:30

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:41

Hmmmmm...... jammie....

The Great British Bakeoff was ook weer jammie gisteren.
Vooral de laatste opdracht met Macarons, die had ik allemaal wel even willen proeven :9

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:32

Kun je dat ook terugkijken eigenlijk? Is BBC zeker?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:08

Ik heb nog maar 80 gram roomboter.. wat zal ik daar mee kunnen maken :) ?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:14

een kruimeltaartje?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:15

recept :D?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:20

ehm google kruimeldeeg: zijn verschillende soorten.
pak een bakje of schaaltje, doe daar wat gesneden appel in die je eerst met suiker/zoetstof en kaneel hebt bestrooid.
dan het kruimeldeeg er over en dan de oven in

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:11

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

Ik heb net weer eens lekker ouderwets zandkoekjes gebakken :D Haal ze net uit de oven <3

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:44

Hoi,Ik ben weer terug van vakantie en heb net de allerlekkerste chocolade taart die je kan bedenken gemaakt(althans dit is niet de eerste keer dat ik deze maak en iedereen die er kennis mee gemaakt heeft eet zn vingers erbij op en wil het recept haha)
Het is er 1 zonder meel erin dus ook geschikt voor degene die geen gluten mogen en deze blijft een beetje "nat" mmm heb het water al in mn mond staan maar hij moet nog afkoelen....
Jullie zijn ook allemaal weer "lekker"bezig geweest zeg ! Die taart met al die kleurtjes ziet er echt prachtig uit!
en die chocolate chips cockies ,die ga ik ook een keer proberen. Ik koop regelmatig zo'n pakje in de supermarkt en als ie eenmaal open is ....

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:46

o macarons..... ik heb me er helemal suf aan gegeten op vakantie in frankrijk... zo lekker! Het is alleen wel een heel werkje om ze zelf te maken. We hebben er op het werk op het moment een recepten boek van in het assortiment .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:17

Ik ga vanmiddag maar eens aan de cupcakes. Me zusje is morgen jarig en wilde iets voor der bakken, maar aangezien ik het wel mee moet nemen in de trein en bus leek een hele taart me niet zo'n goed idee. :Y) Dus ik ga voor de vanille-cupcakes uit Hummingbird met de ene helft chocolade glazuur (aangezien me zusje een choco freak is maar mijn ouders niet, dus dan liever vanille cupcakes dan choco) en de andere helft met vanille glazuur. Ben benieuwd hoe het gaat worden. :D

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:21

Ik heb mijn chocoladetaart gebakken, ze is eerst heel mooi omhoog gekomen, maar daarna bij het afkoelen helemaal ingezakt (en ingedeukt) :\

Straks neem ik hem mee naar Leuven en ga hem daar nog afwerken met glazuur. Denk dat ik hem maar ondersteboven zet voor de deuk. En als dat niet lukt ga ik er misschien maar die opstaande randen afsnijden...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:43

Aw, wat jammer! Kan je misschien anders niet een stuk van de bovenkant snijden zodat je een rechte bovenkant hebt? Of blijft er dan niks meer over van de taart?

Mijn cupcakes staan in de oven maar heb al geconcludeerd dat ik misschien toch muffins/cupcake vormpjes moet aanschaffen. Waar ik dan de cupcakes in de cupcake papierenvormpjes kan inzetten. Want nu lopen ze een beetje uit en gaan ze niet zo mooi de lucht in. Heb ook al geconcludeerd dat ik er misschien wat teveel vanillearoma heb ingegooid... hopelijk gaat het niet overheersen zometeen. En anders zeg ik wel: ja maar het zijn tenslotte vanille cupcakes! Haha. :P

En nog een vraagje, een vriendin heeft ook een chocoladetaart gemaakt en afgewerkt met chocoglazuur. Maar die heeft nu veel glazuur over en ze vroeg of ik het nog wilde gebruiken. Maar volgens mij gaat dat glazuur nu hard worden.. kan ik het daarna nog gewoon opwarmen ofzo? Of moet ik me eigen glazuur gewoon maken? (Zoals eigenlijk het plan was.)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:00

hoe verwerk ik ruim een kilo goudreinetten als ik geen gewone appeltaart wil maken??

heb wel een grote bakplaat voor een plaatkoek eventueel..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:11

Appelmoes?
Applecrumble als toetje?
Appelflappen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:48

En wat is het geworden BelgenGek?

Ik heb citroenrepen in de oven staan, uit het Hummingbird Bakboek. Nadeel is alleen wel dat ze nog een nachtje in de koelkast moeten. Dus dat wordt pas morgen wanneer ik ze kan eten. Hoop alleen dat ik morgen nog wat proef want ben enigszins verkouden en me smaak en reukzintuigen houden er langzaam mee op. :P

O, de cupcakes vielen trouwens in de smaak! Alleen volgende keer zou ik ze graag wat hoger hebben. Iemand tips hiervoor? Er moest 1.5 tl bakpoeder in maar dat heb ik vervangen door zelfrijzend bakmeel. Dacht dat dat ook wel kon. Of moet ik er meer bij indoen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:57

BelgenGek schreef:
hoe verwerk ik ruim een kilo goudreinetten als ik geen gewone appeltaart wil maken??

heb wel een grote bakplaat voor een plaatkoek eventueel..

Wat ik ook heerlijk vind, maar toch anders dan een appeltaart, is een appelcake.

Wij gebruiken een grote niet al te diepe ovenschaal (misschien is je bakplaat ook wel geschikt)
Voor het snelle recept gebruik ik de mix voor boerencake (mix, 4 eieren, 200 gram boter)
Beslag helemaal uitsmeren over de plaat/ovenschaal. Hij is dan niet zo dik. Hierin steek ik dunne schijfjes appel in lange rijen.
Een half uur in de oven op 150 graden en klaar. Iedereen vindt hem altijd heeeerlijk.
(wij hebben hem dit weekend ook weer met eigen appels gemaakt)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:06

@ _mara_ & Phylos, ik heb er een paar verwerkt, heb kaneel/honing appel&peer cakes gebakken
die Erg lekker geworden waren :)

straks wil ik een taartje maken met appel/peer/banaan erin OF courgette met banaan
en later een apper/peer-taartje even kijken of ik nog voldoende bloem etc in huis heb.

*Ik heb geen zelfr.bakmeel _mara_, gebruik altijd gewoon bloem
maar als ergens een tl bakpoeder staat doe ik altijd wel een EL
heb toch die vd turk, kost niks en rijst super!!
je kan ook als je beslag voor 12 maakt, 10 bakjes vullen wel ff de garing in de gaten houden he ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:18

Zondag onverwacht visite en lekker een appelkruimeltaart gemaakt.
De vulling heel simpel gehouden met een beetje vanillesuiker en custard over de appelblokjes. Hij smaakte super.
En niet helemaal bakken, maar wel heel lekker: Pannacotta gemaakt voor toetje. Ze kwamen alleen een beetje rot uit m'n siliconen muffin vorm dus het presenteerde helaas wat rot, maar de smaak was er niet minder om.

Vanavond weer The Great British Bakeoff :):)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:19

laura bram waar kijk je dat programma?