Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:47

Ik heb ontbeten met 2 boterhammen met 2 gekookte eiwitten
tussendoor wat biscuitjes, vet vrije snoepjes en een appel
Als lunch 2 boterhammen met sandwichspread
Vanavond eet ik lekker macaroni met groenten en een valess burger, heb er al helemaal zin in

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:18

Oef, ben vandaag naar de Ikea geweest (en als gevolg daarvan best ongezond gegeten...)

Maar goed, vanochtend wel weer lekker ontbeten met een bordje havermoutpap, daarna een Landoogst, toen bij de Ikea Zweedse gehaktballetjes met patat en bij de McDonalds een flurry gehaald, en verder nog 1 knackebrod met kaas en 2 droge crackers.
En toen 'k thuis kwam van tae bo heb 'k nog 1 snee volkorenbrood met ham en knoflooksaus gegeten, een banaan en 1 beschuitje met pure hagelslag.

Heb dus ook nog tae bo gedaan vandaag, en callanetics. En niet te vergeten met meubels en pakketen laminaat gesleept

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:29

_Scarlet_ schreef:
Heb dus ook nog tae bo gedaan vandaag, en callanetics. En niet te vergeten met meubels en pakketen laminaat gesleept

Nou je hebt dan in elk geval weer genoeg lichaamsbeweging gehad

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:11

Goedemorgen
Vandaag eindelijk de zomervakantie begonnen Om af te vallen vind ik vakantie wel iets lastiger omdat ik nu langer in bed blijf --> later ontbijten.
Ik ben meer thuis --> snellere neiging om te snoepen
Minder beweging --> fiets niet meer naar school

Maar toch probeer ik het afvallen vol te houden. Kan nu wel iedere dag lekker lang naar mn paardje toe

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:31

Ik heb net ontbeten met 2 wasa crackers met pindakaas Lekker slecht die pindakaas, maar ik heb de sandwichspread gister opgemaakt en die andere pot die er ook nog stond maar weggegooid, zag er niet meer zo fijn uit
Ik was al een tijdje wakker, maar had me verslapen en moest als een gek naar school (daar moest ik 8.30 zijn, was er uiteindelijk 10.15) een proefwerk maken, dus kon net pas ontbijten toen ik weer thuis was.
Mijn buikomtrek die is echt minder geworden, maar mijn buik mag mooi zo blijven, het zijn mijn benen die dunner moeten! Nog meer sporten vanmiddag/vanavond dan maar

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:01

Kom wel goed Passival Lekker druk bezig zijn met je paardje. Is hardlopen niks voor jou? Ipv fietsen naar school.

Ik heb net ontbeten met
1 geroosterde boterham, ene helft met selderiesalade, andere met kipfilet en tomaat.
2 krackers wasa lichtgewicht met smeerkaas 20+ en kipfilet en tomaat.
1 appel

Vanavond weer werken, heb gelukkig gisteren voldoende pastasalade gemaakt, dus daar kan ik vanavond weer mooi van eten.

Neem naar m'n werk voor in de pauze twee bruine boterhammen met appelstroop mee.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:44

Ja, ik ga nu zoveel mogelijk naar mn paardje toe Bovendien moet ik straks veel werken. Ik werk in een winkel waar je veel staat/loopt dus dat is ook al een beetje beweging.

Ja ik kan wel gaan hardlopen maar met dit weer is het niet echt aantrekkelijk om te gaan hardlopen. Wel doe ik al iedere ochtend en avond buikspieroefeningen en oefeningen voor je benen.
Ik ga zo even lunchen denk ik. Kom net van mn paard terug helemaal natgeregend dus eerst maar even douchen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:51

Ik ga vanavond weer lekker sporten. Gisteren hield ik het 11 minuten vol, rennen op zo'n loopband, nouja ik kon wel langer, maar mijn vriend wilde iets anders doen. Vanavond ga ik voor de 15 minuten! En 15 minuten fietsen, vetverbranding. En nog wat beenspieroefeningen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:03

Ik heb net ontbeten/gelunched met:
Plakje ontbijtkoek met boter
Volkorenbroodje met appelstroop
Voklorenbroodje met de ene helft smeerkaas en andere helft kipfilet.

Ik ben nu in totaal al 1,6 kilo lichter

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:07

Das leuk Jamy, dat je al lichter bent
Bij mij wordt mijn buik platter, de rest blijft hetzelfde (ik meet het op) en alles wordt wel een beetje strakker, maar ik val niet af. Volgens mij ben ik spiertjes aan het krijgen ofzo ipv vet

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:38

Spetterlover, dat is toch mooi! uiteindelijk doe je het niet om je gewicht maar om je uiterlijk toch? dus spieren ipv vet lijkt mij veel mooier en je wordt ook slanker

Jamy, mooi dat je al 1.6 lichter bent. In hoeveel tijd ben je dit afgevallen? hoeveel wil je in totaal afvallen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:40

Ja ik ben er wel blij mee! Maar ik wil min. 4 centimeter kwijt bij mijn benen eigenlijk, maarja, als het eerst strakker wordt ben ik ook wel tevreden.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:44

Inderdaad daar doe ik het ook voor, om juist strakker te worden. Wanneer je dan slanker wordt is het mooi meegenomen, ja ik wil ook wel wat afvallen maar dit gaat gemakkelijker wanneer je ook strakker wordt.
Zonet gewogen, weeg nu 64,6 kg. Alweer wat afgevallen niet zo heel erg veel (0.8 kg vergeleken met vorige week) maar op deze manier houd ik het langer vol.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:46

Nou dat is netjes toch, 0,8 kg in een week Heb je idd meer kans dat het er ook af blijft. Ik val niet echt meer af, maar ik zie wel dat het een beetje strakker wordt, daar doen we het dan maar voor. Ik kom in ieder geval niet aan terwijl ik wel normaal tot veel eet.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:46

Wat versta jij onder normaal tot veel?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:50

Nou ik ga echt niet omdat ik af wil vallen maar 2 boterhammen eten terwijl ik nog trek heb bijvoorbeeld. Dan neem ik er gewoon 1 extra.
Bij het avondeten eet ik (vooral bij macaroni) 2 borden vol, meestal met groenten er door. 's avonds eet ik vaak ook nog brood of warm ik nog eten op, ik kan echt veel eten. Denk als ik minder eet, dat ik snel ga afvallen, maar als ik dan een vreetbui krijg komt het er vast ook snel weer aan.
Ik merk wel, dat als ik veel eet, ik minder snoepjes, koekjes etc. neem.
Chips neem ik misschien 1x per maand als ik bij iemand anders ben, verder totaal niet

Misschien komt het ook omdat ik vegetarier ben, eet geen vet vlees enzo, ik zit altijd erg laag in mijn vetten volgens www.overgewicht.nl

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:39

In anderhalve week. Maar in het begin gaat het altijd ff snel bij mij, maar zal ook vooral vocht zijn. Maar opgegeven moment gaathet langzamer en geef ik het op, maar nu ga ik volhouden Maar soms ben ik de ene dag hetzelfde gewicht als die dag ervoor en soms ben ik opeens een halve kilo lichter terwijl ik hetzelfde eet

Ik wil liefst nog 4 kilo afvallen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:59

Ik ga vanavond na m'n werk hardlopen heb ik maar besloten, ben om een uurtje of 22:15 thuis, kan ik mooi nog 45 minuten hardlopen.H
Heb nieuwe running shoes zwarte asics, vet hip dus moet ze natuurlijk wel even uitproberen. En wil m'n drie keer per week wel halen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:16

Ik ben maar vast aan mijn avondeten begonnen, want ik ga sporten vanavond en dat doe ik liever niet met een volle buik Kon dus niet normaal mee eten, maar ik wilde toch geen gebakken aardappel.
Mijn avondeten bestaat uit een grote bak sla met tomaat, komkommer, augurk en yoghurtdressing en een valess burger.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:26

valess burger?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:32

Ja zo'n lekkere vegetarische burger Echt heel lekker!
En na het sporten eet ik nog wel iets, maar nu niet meer, anders krijg ik buikpijn. En ik zit vol van die bak salade

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:32

Okee ik weet niet of iemand mijn topic al bekeken heeft over stoomgroentes?

Maar het zit dus zo ik werk sinds vorige week bij een snackbar voor 32 uur in de week, we hebben daar geen echte pauzes zeg maar.
Je eet snel even wat en dat is het maar aangezien het een snackbar is heb je niet veel gezonds.

Ik neem alles zelf mee (aangezien er in de snackbar alleen maar witbrood en ander vettig en niet gezond voedsel is) zoals mijn eigen volkorenbolletjes met kaas of kipfile als lunch, als tussendoor breakers, appel, sinaasappel ect. Ontbijten kan ik gelukkig wel thuis dus dat neem ik niet mee. Maar ik zit dus met het avondeten (al mijn collega's eten snel een broodje kroket ect. maar dat wil ik niet mij te vet en niet echt gezond) aangezien ik normaal voor het avond eten groentes met aardappelen en een vleesje eet, maar dat kan dus nu niet meer omdat het te veel tijd kost eer het klaar is en je tussendoor dus snel wat moet eten en meenemen in een bak en opwarmen lijkt me niet zo heel lekker meer.

Ik zoek dus een alternatief, nou zat ik te denken aan stoomgroente en krieltjes voor in de magnetron dat is gezond en makkelijk en snel klaar.
Heeft iemand nog andere ideeen voor avondeten, wat makkelijk en snel klaar te maken is het liefst met groente en iets van een vleesje?

Ik ga toch echt niet elke avond aan de soep dat komt je ook wel de keel uit op den duur.
En ik wil gewoon aan mijn portie groentes per dag komen mijn gezonde levensstijl.

Dus alle tips voor een gezonde en niet vette avondmaal zijn welkom.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:37

Pfff, ik heb mezelf ook al verslapen vandaag! Dus heb m'n pilatesles gemist, helaas, maar heb wel eventjes in de tuin gewerkt.
Verder niet veel gedaan, voor de rest was er op de sportschool weinig interessants te doen, en morgenochtend wil ik fitnessen en ik weet dat als ik dat nu ga doen, dat 't dan morgen niet lukt.

Mja, heb al 2 koekjes en chocola naar binnen gewerkt Verder normaal gegeten.
En vanavond ga ik groenten met vegetarische gehaktballetjes eten

Tropico, is 't niet een idee om dan 's middags warm te eten, of voordat je weggaat, en dan tijdens het werk een broodje te nemen?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:02

@ sizzy: als je ook nog eens fanatiek gaat sporten is jouw 1200 calorieen per dag veels te weinig!! Kijk even op het nieuwe topic dat ik gestart heb over berekenen van caloriebehoefte.

@scarlet: Ik heb het idee dat jij steeds meer aan het snoepen bent... ruil eens snaaigoed in voor een handje pinda's of een boterham met kipfilet ofzo.

@tropico: Lijkt me een uitstekend idee, die stoomgroenten! Ik kijk straks even in je topic!

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:03

_Scarlet_ schreef:
Tropico, is 't niet een idee om dan 's middags warm te eten, of voordat je weggaat, en dan tijdens het werk een broodje te nemen?

Het probleem is dat ik van 10 uur 'smorgens tot 8 'savonds werk en ik zie mezelf nog niet om 9 uur 'smorgens aan warm eten . Wij hebben op het werk helemaal geen pauzes je eet wat terwijl je aan het bakken, frituren ect. bent.